Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 20:28
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Jag menar att amerikanska folket har röstat för Trumps fredslösning av Ukrainakriget och att senile Biden går emot vad folket har röstat

Jag tror amerikanska folket generellt skiter i Ukraina, de bryr sig om sin egna plånbok, billigare bensin och mat är det som ska till , Sen har ju Trump lovat att bota cancer och alzheimers. Så han har rätt mycket att ordna under dessa 4 år, du som alla andra normala människor vet att Trump bara pratar strunt....Han bryr sig bara om sig själv och sina miljardärskompisar, ingen annan, alla andra är idioter som han klart och tydligt har sagt..Största idioterna är republikanska väljare, därför han är i detta parti, för de är så lättledda, det finns inspelat när han uttalar sig om det.
Citera
Igår, 20:31
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Köper drönare, har dödat fler ryssar än du ens kan drömma om, och kan stolt säga det öppet Så hatade är ryssarna i väst. Så vad fan har du att komma med ditt lilla rysstroll?
Jag dödar ingen jag vill fred din jävla psyko
Citera
Igår, 20:32
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Jag menar att amerikanska folket har röstat för Trumps fredslösning av Ukrainakriget och att senile Biden går emot vad folket har röstat

Vad är det för fredslösning? Den har jag inte hört talas om.
Citera
Igår, 20:33
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Jag tror amerikanska folket generellt skiter i Ukraina, de bryr sig om sin egna plånbok, billigare bensin och mat är det som ska till , Sen har ju Trump lovat att bota cancer och alzheimers. Så han har rätt mycket att ordna under dessa 4 år, du som alla andra normala människor vet att Trump bara pratar strunt....Han bryr sig bara om sig själv och sina miljardärskompisar, ingen annan, alla andra är idioter som han klart och tydligt har sagt..Största idioterna är republikanska väljare, därför han är i detta parti, för de är så lättledda, det finns inspelat när han uttalar sig om det.

ja men tur att du har fattat hela grejen ditt geopolitiska geni bra bra
Citera
Igår, 20:34
Medlem
Citat:
Jag dödar ingen jag vill fred din jävla psyko

Du ville precis att jag skulle åka till fronten? För att göra vad? Dela ut godis till ryssarna? Vad fan tänkte du med det inlägget?

Jag vet att det sved med mitt svar din lilla rysskuksugare!

Ryssland drar sig tillbaks, ersätter Ukraina och håller sig i Mordor, så slutar även jag att så mycket jag bara kan döda dem. Enkelt.
Citera
Igår, 20:35
Medlem
ZexeLs avatar
Citat:
Vad är det för lösning? Han har ju inte gett ngt konkret.
Citera
Igår, 20:35
Medlem
AfghanMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag är en person som aldrig ger mig, till skillad från dig som konstant har en pinne som särar på skinkorna.
Vi ska aldrig ge oss, utan bör tillämpa maximalt försvar av frihet och demokrati. Det är inte indoktrinering, det är stake och ryggrad, två saker som du saknar.

Ett sånt högtravande trams.

Ukraina är inte fritt och det bryr du dig inte om. Förtryck av ryssar i Ukraina där man stänger deras kyrkor och kriminaliserar deras ryska språk bryr du dig heller inte om. Frihetliga ideal inbillar du dig bara att du har. Säg som det är istället, du gillar kriget och förstörelsen och drömmer om hur västmakterna behandlar Ryssland som en ockuperad koloni. Nej du, jag hoppas att du inte lyckas lura någon.
Senast redigerad av AfghanMupp Igår kl. 21:16.
Citera
Igår, 20:36
Medlem
Matsisms avatar
Man skall alltid eskalera militära konflikter inför fredsförhandlingar. Vi kommer nog se missiler landa och skapa stor skada i Kreml, Zagorsk, New York och Washington innan Donald Trump tillträder i januari.
Citera
Igår, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Detta kan inte göra Trump glad.

Det jag gissar är att Zelenski måste kolla med Trump först.

Om Trump säger nej så är det riskabelt att bara gå på det Biden har meddelat för det kan meddela att Trump sen drar in hela stödet.

Vad tror ni detta kommer innebära?
Förändrar det förutsättningarna?

Undra om Biden och demokraterna har tänkt starta ett världskrig på sina sista 3månader?

Nu kommer jag låta som ett Ryss-troll men Ukrainas enda möjlighet att vinna det här kriget är ju om Ryssland lägger sig och utser Ukraina som vinnare, väl?
Och det enda sättet som det kommer ske på är om Putin har något att vinna på det.

Motsatsen (vinst för Ukraina) kommer endast ske om världen går till samlat angrepp mot Ryssland.
Är det nån som tror att det kommer ske utan att Putin trycker på kärnvapenknappen?

Eller är jag ute och cyklar?
Citera
Igår, 20:40
Medlem
Uruzita1s avatar
[quote=
Senast redigerad av Uruzita1 Igår kl. 20:55.
Citera
Igår, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Undra om Biden och demokraterna har tänkt starta ett världskrig på sina sista 3månader?

Nu kommer jag låta som ett Ryss-troll men Ukrainas enda möjlighet att vinna det här kriget är ju om Ryssland lägger sig och utser Ukraina som vinnare, väl?
Och det enda sättet som det kommer ske på är om Putin har något att vinna på det.

Motsatsen (vinst för Ukraina) kommer endast ske om världen går till samlat angrepp mot Ryssland.
Är det nån som tror att det kommer ske utan att Putin trycker på kärnvapenknappen?

Eller är jag ute och cyklar?

Tänk precis på det du skriver. Ryssland _SKA_ tydligen diktera utkomsten. För vi skall vara rädda för kärnvapen, men inte Ryssen? Det är hela tiden så: "Vill du att DINA barn skall dö", "Dina nära och kära kommer utplånas" om vi inte låter Ryssen göra vad Ryssen behagar?

Logikfel Deluxe. Varför skulle inte ryssen oroa sig för total utrotning? Varför skulle inte vi inte börja göra samma sak? Hot och krav? Vad hindrar oss?

Varför i helvete skall vi alltid lägga oss platt i dessa resonemangen? Vem fan vinner på detta?

Ja, inte vi.
Citera
Igår, 20:41
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZexeL
Vad är det för lösning? Han har ju inte gett ngt konkret.
Fredsföredraget kommer att se ut ungefär så här;
Ukraina skall styckas upp. Ungern skall få tillbaka de ungerska delarna. Polen skall få tillbaka de polska delarna. Ryssland skall ta alla de nya områdena. Frågan är om Odessa skall bli ryskt eller ukrainskt. Ukraina skall bli neutralt men få försvarsgarantier från Turkiet, England, Tyskland och Bellarus. Alla sanktioner kommer att försvinna och de ryska turisterna kommer att återvända till Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in