Citat:
Ursprungligen postat av
SlakFlashbackdase
Undrar hur Elsa egentligen har klarat av det faktum att det måste skitas i en grop i djungeln?
Jag får känslan av att hon höll sig i panik hela första veckan innan hon blev absolut tvungen att gå.
Finns det för övrigt regler om hur och var man ska skita?
Haha, bajandet är något det har bråkats mycket om i tävlingen. Det var något lag som sket överallt på stranden, medan de mer renliga klagade förgäves. Någon gång uppstod en massiv matförgiftning, då rusade alla ut och tömde sig i havet i ren panik (enkel hygien, antar jag).
*Rätt* sätt är naturligtvis att gräva en gemensam latrin och hålla sig till den, varpå man lägger igen den efter ett par dagar och gräver en ny. Men jag tror inte att något lag har orkat det. Eventuellt är det inte ens tillåtet (det lär ju finnas rätt mycket regler för vad man får och inte får göra på de hårt slitna inspelningsplatserna). I Sverige-utgåvan tror jag att det fanns utedass, pga naturreservat.
En Elsa-liknande deltagare för ett par år sedan fick panik för att det inte tillhandahölls toalettpapper. Hon åkte hem i förtid av medicinska skäl, oklart dock om det var relaterat till (utebliven) tarmtömning.
På temat, så tycker jag att Gertrud ofta sitter och står som om hon vore gravt förstoppad...