Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Jureskog nämnde sina varumärken (restauranger) vid namn konstant + att övriga gäster nämnde några andra bla riche.
Men man avslutade inte ens med den sedvanliga pekpinnen att det även finns fler varumärken/ restauranger än dom jureskog (+ övriga) nämnt.
Låt säga att vi haft ett program om bilar och en bilhandlare blivit inbjuden, det ter sig ganska osannolikt att han skulle få utrymme att sitta och babbla på om sitt märkes olika modeller oavbrutet i 40 minuter.
Det var det hele. Har du några tankar om detta?
Mina tankar är att det flera gånger tycks ha nämnts alternativ till Jureskogs restauranger, och att SR därmed har fullföljt sitt uppdrag.
Exemplet med bilhandlaren känns inte relevant. För en rättvis jämförelse skulle inslaget även innehålla andra bilkunniga som ständigt slänger iväg namn på övriga bilhandlare.
Det du skriver om den sommarpratande bagaren är i så fall värre, men det gäller inte bara bagaren utan i stort sett alla sommarpratare. Skådespelare och musiker är ju varumärken i sig själva, och hur skulle det låta om det hela tiden gavs alternativ?
”Hej, jag heter Jakob Eklund och är skådespelare, men det finns även andra skådespelare, exempelvis han som spelar Papi Raul. Själv gick jag på Scenskolan i Stockholm, men det finns även andra skolor, exempelvis Westerlundska gymnasiet i Enköping.”
Det är ingen vidare lyssning. Då är det bättre att lägga ned hela programserien, eller varför inte hela SR?