Citat:
Ursprungligen postat av
Ardunonjavlabatman
😀
Men du.
Det där med ålder.
Jag förstod det som att om man verkligen är 40, och det syns - då uppskattas det inte av de flesta.
Men en 40-åring, med en 20 årings utseende, stil, agerande, sätt att vara på och föra sig.
Tror du det ses på samma sätt?
Allt är individuellt, tror jag. Alla människor är olika.
Jag tror att man får se det ur det här perspektivet när det kommer till åldersskillnader. När andra tittar på paret, är det logiskt att de är ihop? Om folk känner att det är logiskt så kommer de att säga, "ja självklart, det är deras val". Om det inte är logiskt så kommer de säga, "alltså vilket creep som tror han kan vara med en 20-åring!"
Och vad är det som då gör att det blir logiskt? Jo, mannens kvaliteter måste vida överstiga hans ålder. Dessa kvaliteter kan vara: Humor, social status, yrke/karriär, personlighetsdrag, logisk intellegens, känslomässig intelligens, intellektualitet etc.
Om mannen med allt han är kan lägga upp allt på bordet och i jämförelse med andra män, så har han mycket mer, då kommer folk att känna, ja självklart att han är ihop med en 20-åring (de flesta).
Om man inte riktigt är där så visst man kan väll hänga och ragga på 20-åringar, men man bör mest se det som att man skapar vänskapsrelationer (vilket i sin tur kan ge möjligheter att träffa nån tjej/kvinna).