2024-11-21, 12:19
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Det är bara lugnt

😀

Men du.

Det där med ålder.

Jag förstod det som att om man verkligen är 40, och det syns - då uppskattas det inte av de flesta.

Men en 40-åring, med en 20 årings utseende, stil, agerande, sätt att vara på och föra sig.

Tror du det ses på samma sätt?
Allt är individuellt, tror jag. Alla människor är olika.
Senast redigerad av Ardunonjavlabatman 2024-11-21 kl. 12:24.
Citera
2024-11-21, 12:22
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Tror nog inte det har så mycket med metoo och sånt att göra utan snarae en samhällstrend som man också ser på andra områden.

Det rapporteras t.ex. inom arbetslivet att arbetsgivare har svårt att anställa 00-talister eftersom dom inte svarar i telefon när man försöker ringa dom.

Unga vill i allmänhet sköta saker via nätet och utan direkt personlig kontakt.

Samma gäller nog dejtande och raggande. Det sköter man hellre via Tinder och andra appar än att behöva gå upp till en okänd person någonstans.

Så jag skulle tro att det inte egentligen specifikt handlar om att inte våga ragga, utan snarare att man inte vågar/vill prata med okända människor helt oavsett vad det gäller. En relativt utbredd form av social ångest alltså.

Jo jag har nog aldrig ringt en arbetsgivare och frågat om anställning. Utan det brukar vara att man sköter det via en rekryterare på nätet. Och man brukar inte få prata med arbetsgivaren innan man har haft ett teams samtal med rekryteraren.

Så arbetsgivarna är lite lika dana. Dom vill inte ha en massa ramdoms som ringer. Dom vill ha inbokade möten med personer de redan kollat upp, som har gått igenom en process och som dom har swipat höger på.
Senast redigerad av bithax 2024-11-21 kl. 12:26.
Citera
2024-11-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Vad menar du? Att du bara visa dig ,för att tjejer ska komma fram och ragga på dig? Tillåt mig tvivla. Tjejer raggar på dig, hela tiden, men det du ägnar dig åt är istället att skriva på flashback....

Vi finns!
Jag har själv aldrig raggat, men legat ganska mycket.
Självklart så sker det inte varje ggn man är ute nu på äldre dar.
Men det händer att de bara kommer fram och att man får numret och så.
Eller att någon ökänd tar lite på en när man tex står i kö till toaletten

Och tex när jag är på gymmet så är det ofta yngre tjejer ” som råkar” att puta med rumpan just där man är och tränar trots att det finns mer naturliga ytor att vara på ( och nej jag tror inte att alla vill ligga utan att de mest vill visa upp sig)

Jag skulle kunna dra upp 100 liknade händelser
Troligtvis så ser och känner tjejer och kvinnor saker som de flesta män inte har en aning om
Citera
2024-11-21, 12:30
Medlem
Laidbackwoffs avatar
Bra, killar ska vara rädda för tjejer, fantastiskt.
Citera
2024-11-21, 12:33
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardunonjavlabatman
😀

Men du.

Det där med ålder.

Jag förstod det som att om man verkligen är 40, och det syns - då uppskattas det inte av de flesta.

Men en 40-åring, med en 20 årings utseende, stil, agerande, sätt att vara på och föra sig.

Tror du det ses på samma sätt?
Allt är individuellt, tror jag. Alla människor är olika.

Jag tror att man får se det ur det här perspektivet när det kommer till åldersskillnader. När andra tittar på paret, är det logiskt att de är ihop? Om folk känner att det är logiskt så kommer de att säga, "ja självklart, det är deras val". Om det inte är logiskt så kommer de säga, "alltså vilket creep som tror han kan vara med en 20-åring!"

Och vad är det som då gör att det blir logiskt? Jo, mannens kvaliteter måste vida överstiga hans ålder. Dessa kvaliteter kan vara: Humor, social status, yrke/karriär, personlighetsdrag, logisk intellegens, känslomässig intelligens, intellektualitet etc.
Om mannen med allt han är kan lägga upp allt på bordet och i jämförelse med andra män, så har han mycket mer, då kommer folk att känna, ja självklart att han är ihop med en 20-åring (de flesta).

Om man inte riktigt är där så visst man kan väll hänga och ragga på 20-åringar, men man bör mest se det som att man skapar vänskapsrelationer (vilket i sin tur kan ge möjligheter att träffa nån tjej/kvinna).
Citera
2024-11-21, 12:39
Medlem
Inte konstigt alls.

Hela samhället genomsyras av hat mot män. Hat mot vita män.
Och att ta hem en tjej från krogen är en lek på liv eller död - ångrar sig tjejen dagen efter skyller hon på att ni minsann var fulla och att hon blivit "våldtagen". Kasst fyllesex blir en våldtäkt i domstolen och killens liv är sedan förstört.
Citera
2024-11-21, 12:43
Medlem
MP-44s avatar
bara för att jag har pengar så säger inte det att jag tänker ta notan. själv drar jag mig för att dejta någon. det är woke kultur och massa konstiga saker jag inte förstår. det ska vara jämnställt men dom vill inte betala för sig själva. dom orkar inte bära matkassarna. jag upplever det som att det ända dom kan göra är att ställa massa krav. men att göra en motprestation är inte aktuell. nej jag betackar mig.
Citera
2024-11-21, 13:01
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Jag tror att man får se det ur det här perspektivet när det kommer till åldersskillnader. När andra tittar på paret, är det logiskt att de är ihop? Om folk känner att det är logiskt så kommer de att säga, "ja självklart, det är deras val". Om det inte är logiskt så kommer de säga, "alltså vilket creep som tror han kan vara med en 20-åring!"

Och vad är det som då gör att det blir logiskt? Jo, mannens kvaliteter måste vida överstiga hans ålder. Dessa kvaliteter kan vara: Humor, social status, yrke/karriär, personlighetsdrag, logisk intellegens, känslomässig intelligens, intellektualitet etc.
Om mannen med allt han är kan lägga upp allt på bordet och i jämförelse med andra män, så har han mycket mer, då kommer folk att känna, ja självklart att han är ihop med en 20-åring (de flesta).

Om man inte riktigt är där så visst man kan väll hänga och ragga på 20-åringar, men man bör mest se det som att man skapar vänskapsrelationer (vilket i sin tur kan ge möjligheter att träffa nån tjej/kvinna).

Tror du allt det hänger ihop med vår kultur?
Har det alltid varit så?

I andra länder tycker de inte en 18-åring och en 70-åring är konstigt, till exempel.
Citera
2024-11-21, 13:40
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardunonjavlabatman
Tror du allt det hänger ihop med vår kultur?
Har det alltid varit så?

I andra länder tycker de inte en 18-åring och en 70-åring är konstigt, till exempel.

Ja, svenskarna har blivit skitnödigare och präktigare med tiden.
Citera
2024-11-21, 13:44
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEDAM
Inte konstigt alls.

Hela samhället genomsyras av hat mot män. Hat mot vita män.
Och att ta hem en tjej från krogen är en lek på liv eller död - ångrar sig tjejen dagen efter skyller hon på att ni minsann var fulla och att hon blivit "våldtagen". Kasst fyllesex blir en våldtäkt i domstolen och killens liv är sedan förstört.
Islam är framtiden. Frågan är om man röstar S, V eller MP.

Faktiskt helt sjukt hur stora skillnaderna blivit mellan västvärlden och Mellanöstern. Snart dags att utvandra till slavstaten och diktaturen Qatar?
Citera
2024-11-21, 15:48
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Som sagt så är män alltså rädda för att öppna sig, enligt artikeln. Rädda för att ta första steget och visa intresse, prata om saker som de gillar, försöka få kontakt med någon de inte känner. Alltså inte det här gamla dravlet om att tjejer kan och ska mosa en man som vill gå på dejt. Herregud, lugna dig för fan, andas.

Du missförstår mitt inlägg. Att ragga/ta första steget på en kvinna kan ju lika gärna leda till en anmälan om ofredande. Det finns galna kvinnor där ute ska du veta.
Citera
2024-11-21, 15:54
Medlem
swebarbs avatar
Svensk kultur är så kall och bitter att många vågar inte för det anses inte ok i detta land. Inte så konstigt vi har så många singelhushåll i landet

Sen vill inte många bli uthängda i sociala medier som ett creep, det kan göra väldigt mycket skada hänga ut nån oskyldig.

Eller det där fyllesexet med en tjej från krogen när hon dagen efter kanske gör en anmälan mot dig för våldtäkt.. kul eller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in