2024-11-21, 22:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag tog en titt i tråden och är glad att jag inte är moderator.
Delar av tråden verkar bestå av personliga konflikter mellan användare och en hel del av svaren är snarare av chattkaraktär än en diskussion. Det verkar råda en lite annan kultur i skvallerforumet eller i vart fall i den berörda tråden än på andra ställen här på FB. Jag skulle säga att det är en balansgång vad som är topic och inte. Uppenbarligen görs bedömningen av moderatorerna där att det går att ha det så i tråden och då är det deras tolkning som gäller till dess att motsatsen är bevisad.

Jag kan inte bedömma om ditt raderade inlägg var OT innan jag fått se det.
Den där tråden kan varken vara lätt eller kul att moderera.
Tycker man en moderator gjort fel kan man ju ta upp det i PM med moderatorn (alla har dock kanske inte tid att svara såfort dem loggar in, så man får kanske ge moderatorn lite tid att hinna svara)
Men sedan får man också acceptera moderatorns beslut även om man inte alltid håller med.
Citera
2024-11-21, 22:13
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Tycker man en moderator gjort fel kan man ju ta upp det i PM med moderatorn (alla har dock kanske inte tid att svara såfort dem loggar in, så man får kanske ge moderatorn lite tid att hinna svara)
Men sedan får man också acceptera moderators beslut även om man inte alltid håller med.

Efter 24 timmar utan svar har man rätt skriva här. Jag har väntat 34 timmar eller nåt.

Jag har även lagt in mitt pm i inlägg 1 till Humbug men förstår inte varför det inte syns. Syns för mig.

Edit: Jag har följt alla regler och steg korrekt.
Senast redigerad av Pinto87 2024-11-21 kl. 22:23.
Citera
2024-11-21, 22:14
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Men sedan får man också acceptera moderatorns beslut även om man inte alltid håller med.

Det hade ju inte varit helt orimligt att ge moderatorn lite extra tid på sig att svara.
Citera
2024-11-21, 23:04
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Efter 24 timmar utan svar har man rätt skriva här. Jag har väntat 34 timmar eller nåt.

Jag har även lagt in mitt pm i inlägg 1 till Humbug men förstår inte varför det inte syns. Syns för mig.

Problemet för mig var just det. Att man inte kan se vem du skickat till.

Att du dessutom kallade hen för "Hamburg" gör liksom inte din trovärdighet större.

Om du orkar så går du in i din utkorg.
Där måste det finnas ett meddelande till Hamburg, förlåt jag menar hambug.
Då klickar du på den när lilla ikonen som heter "svara"
Sen kopierar du hela meddelandet.
Efter det så går du tillbaks til den här tråden och så klickar du på svara.
Och så klistrar du in den där saken som du inte fått svar på.
Sen så gör du det jag nu kommer göra. Du klickar på "skicka svar"
Förstår du nu vad jag menar om regelverket och och hur du kan följa det?
Citera
2024-11-21, 23:13
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:

Rätt? på alvar?

Du har inga som helst rättigheter som medlem, det ska du vara mycket väl medveten om.

Så du skrev till Carlbom också, och vem bryr sig... det var ju inte Carlbom som har raderat dina inlägg, eller?

Så varför fokuserar du inte på humbug?
Sen tjafsar du om att det är två som inte svarat dig. Så vad är ditt PM som du skickat till pewpew?

Ser inte att du postat det i tråden.
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-11-21 kl. 23:17.
Citera
2024-11-21, 23:17
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Rätt? på alvar?

Du har inga som helst rättigheter som medlem, det ska du vara mycket väl medveten om.

Så du skrev till Carlbom också.

I början av din gråttråd så verkade det som att du var lite vred på Carlbom men sen går du tillbaks till humbug. Men du påstår att det är två som inte svarat dig. Så vad är ditt PM som du skickat till pewpew?

Ser inte att du postat det i tråden.

Jo eftersom 24 timmar gått har jag rätt skriva här. Jag har följt alla regler och beskrivningar!

Vred på Carlbom? Va? Tvärtom ju.

Jag lägger inte mer energi på dig nu. En mod får ta dig i örat.

Jag skrev till Carlbom som hänvisade mig till Humbug. Då jag vet Carlbom svarar iaf.
Citera
2024-11-21, 23:27
Medlem
Pinto87s avatar
https://ibb.co/wd049q2

Jag fattar inte problemet.

Här är SH på mina pm skickade till Carlbom och när jag blev hänvisad till Humbug och skickade dit.
Citera
2024-11-21, 23:33
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Jo eftersom 24 timmar gått har jag rätt skriva här. Jag har följt alla regler och beskrivningar!

Vred på Carlbom? Va? Tvärtom ju.

Jag lägger inte mer energi på dig nu. En mod får ta dig i örat.

Jag skrev till Carlbom som hänvisade mig till Humbug. Då jag vet Carlbom svarar iaf.

Haha.. är du på allvar?

Tror du att en endaste moderator skulle ge sig på mig när jag förklarar för dig att du är helt jävla dum i huvudet?

Du hänvisar till Carlbom. Vad han egentligen skrev vet jag inte då du vägrar konstant att lämna ut riktiga PM konversationer. Vi dock ett citat från dig.

"Hej!

Inte jag som plockat den. Det var Humbug. Men generellt ryker många inlägg som, med lite god välvilja, kanske skulle kunna vara topic men som ändå blir en del av en OT-kedja. Det är en stökig tråd att hålla ordning på och vi är väldigt överseende för det mesta gällande såväl varningar som raderingar.

Mvh Carlbom"

Så ja Carlbom var snäll nog att svara dig i ett ärende som inte berörde hen.
Läser du det här Carlbom så ska du veta att sånt är så superschysst av en moderator att göra.

Du kan gå vidare till några våra 3 admins med ditt klagande. Men det gjorde du inte. Varför?

Varför är det så viktigt för dig att ventilera något här som ingen annan bryr sig ett skit om?
Citera
2024-11-21, 23:43
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag tog en titt i tråden och är glad att jag inte är moderator.
Delar av tråden verkar bestå av personliga konflikter mellan användare och en hel del av svaren är snarare av chattkaraktär än en diskussion. Det verkar råda en lite annan kultur i skvallerforumet eller i vart fall i den berörda tråden än på andra ställen här på FB. Jag skulle säga att det är en balansgång vad som är topic och inte. Uppenbarligen görs bedömningen av moderatorerna där att det går att ha det så i tråden och då är det deras tolkning som gäller till dess att motsatsen är bevisad.

Jag kan inte bedömma om ditt raderade inlägg var OT innan jag fått se det.

Håller med dig och du verkar vettig. Misssr jag nåt? Riktiga PM konversationer?
Citera
2024-11-22, 00:09
Moderator
Maviels avatar
Tänkte jag skulle hjälpa trådstartaren på traven - började kika bland de raderade inläggen. Finns många raderade inlägg av alla moderatorerna i delforumet och de flesta av dem tycker jag vid en snabb titt är relevant raderade. Jag tror det är detta inlägget som det refereras till:

Citat:
Ja.
Ja.
Ja.
Ja. Chrippa temple.
Försöker nog iaf.
Ja. Plus några till.
Skiter björnar i skogen?
Citera
2024-11-22, 00:16
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Tänkte jag skulle hjälpa trådstartaren på traven - började kika bland de raderade inläggen. Finns många raderade inlägg av alla moderatorerna i delforumet och de flesta av dem tycker jag vid en snabb titt är relevant raderade. Jag tror det är detta inlägget som det refereras till:

Tack. Det stämmer.
Citera
2024-11-22, 00:58
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

Maviel.
Du är troligen forumets snällaste och mest ödmjuka moderator.
Därför jag är tvungen att kommentera din kommentar.

Citat:
Tack. Det stämmer.
Det där inlägget var inte trams och OT enligt dig?

Att björnar skiter i skogen är jag högst medveten om däremot vet jag inte om man kan hitta ditt förstånd vare sig i skogen eller i stan, ska vi säga så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in