Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-22, 19:05
Medlem
Många människor här på forumet som skrivit om det här kriget nu år in och år ut. Som botar så upprepas precis samma sak, oavsett vad som sker på slagfältet. ”Ryssland förlorar 500000 man per dag”, ”Ryssland har inga raketer kvar”, ”ryssarna slåss med pinnar”, osv liknande trams.

Samma botar/losers som inte har något att förlora verkar ivrigt heja på den allt ökande eskaleringen mot Ryssland från västerländskt håll.

Denna tråd vänder sig till er botar/losers. Hur mycket är ni redo att offra innan ni känner att det är dags för väst att överge proxy-kriget i ”Ukraina” ? Är ni redo att offra Göteborg? Stockholm? Era liv, jobb (de få av er som ens har jobb), er stabila tillgång till mat? Var går gränsen?
Citera
2024-11-22, 19:11
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Många människor här på forumet som skrivit om det här kriget nu år in och år ut. Som botar så upprepas precis samma sak, oavsett vad som sker på slagfältet. ”Ryssland förlorar 500000 man per dag”, ”Ryssland har inga raketer kvar”, ”ryssarna slåss med pinnar”, osv liknande trams.

Samma botar/losers som inte har något att förlora verkar ivrigt heja på den allt ökande eskaleringen mot Ryssland från västerländskt håll.

Denna tråd vänder sig till er botar/losers. Hur mycket är ni redo att offra innan ni känner att det är dags för väst att överge proxy-kriget i ”Ukraina” ? Är ni redo att offra Göteborg? Stockholm? Era liv, jobb (de få av er som ens har jobb), er stabila tillgång till mat? Var går gränsen?

Är du full?
Blir man attackerar så försvarar min sig med sitt liv. Han man goda grannar så hjälper dom till med förnödenheter/vapen mm

Som jag förstår så är du ryss troll 👹
Citera
2024-11-22, 19:15
Medlem
Ja, vi vill ändå inte leva i en värld utan demokrati och frihet. Vilket är vad diktaturer som Ryssland och Kina strävar efter att uppnå. Ger vi dem fingret så tar de hela armen.

Det kommer inte spela någon roll vad Ryssland hotar med. Väst kommer ändå fortsätta att förse Ukraina med vapen och utrustning tills de har segrat. Hur lång tid det än tar, hur mycket det än kostar och hur desperata ryssarna än blir.

Desto snabbare Putin och ni rysstroll fattar detta desto bättre.
Citera
2024-11-22, 19:16
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:

Finns ingen gräns. Stoppas inte Ryssland nu vid Ukrainas gränser så kommer skiten bara fortsätta. Pesten Ryssland kommer breda ut sig ännu mer, och till slut blir de fria folken tvugna att slåss ändå om man vill finnas kvar. Så Ukrainas sak är vår.
Citera
2024-11-22, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Finns ingen gräns. Stoppas inte Ryssland nu vid Ukrainas gränser så kommer skiten bara fortsätta. Pesten Ryssland kommer breda ut sig ännu mer, och till slut blir de fria folken tvugna att slåss ändå om man vill finnas kvar. Så Ukrainas sak är vår.

Du är redo att offra ditt hem? Vad menar du med att det inte finns någon gräns?
Citera
2024-11-22, 19:37
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Du är redo att offra ditt hem? Vad menar du med att det inte finns någon gräns?
Ja det känns rimligt att riskera. Och livet med om det skulle komma till det
Citera
2024-11-22, 19:45
Medlem
Citat:

Jag är redo att offra Sverige söder om Norrköping. Jag tror inte jag känner någon där.
Citera
2024-11-22, 20:11
Medlem
Jag är redo att offra runt 5% av vår Budgett för att ge ukraina vapen att döda ryssar med. Jag skulle sätta ca 100.000 kronor per ryss som dör. Jag ser gärna att vi ger pengar efter antalet döda ryssar så kan ukraina döda 1000 om dagen så ger vi dem 100 miljoner, ger incitament att döda mer ryssar och göra världen bättre.

Malmö och Södertälje ofrar jag gärna. Betalar gärna 5% högre skatt för att bistå ukraina.
Citera
2024-11-22, 20:13
Medlem
DaddyCool64s avatar
Offra?

Våra pengar och vapen går till att döda ryska orcher. Ca 1000-1500 ryska orcher dör om dagen.
Och varje dag växer Putins frustration över att hans 2-dagars operation har blivit det största fiaskot i Rysk historia.

Det är ett rent nöje att bidra till detta. Bättre välspenderade pengar finns inte. Vi borde skicka betydligt mer!
Citera
2024-11-22, 20:21
Medlem
Smekarn87s avatar
Det finns inget övre pris för demokratin. Den är värd mer än ditt liv och egendomar för den åsikten har riktiga män. Jag hade kunnat tänka mig att strida där nere men hade behövt Sveriges goda minne för att åka ner och helst en order. Sedan finns det absolut saker att rätta till i Ukraina men det får man göra i ett tillstånd av fred.
Citera
2024-11-22, 20:49
Medlem
NSDABs avatar
Har inte ens med Ukraina att göra, kunde lika gärna varit något av baltländerna för min del.

Ryssarna är och har alltid varit mobbare och översittare. Vidrigt land rätt genom historien.

Det är en attack mot väst och Europa.
Citera
2024-11-22, 20:50
Medlem
Citat:
Hur mycket är ni redo att offra innan ni känner att det är dags för väst att överge proxy-kriget i ”Ukraina” ? Var går gränsen?
Du tänker att ...vad? Att vi bör upphöra skicka bistånd till Ukraina, och göra det snabbare/lättare/mer riskfritt för Ryssland att införliva kontroll över Ukraina?
Isf vad är fördelarna du ser med det, och för vilka parter?
Senast redigerad av Robbinist 2024-11-22 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in