Citat:
Ursprungligen postat av
UppmarksamhetsHora
Det här är inget som hänt mig särskilt ofta, men vid ett par tillfällen.
Man får höra från en HR-person att man inte är kvalificerad nog.
Jag fick höra detta ev en person för ett tag sedan. Detta var innan personen hade sett mitt CV.
Personen skickade tom. sitt CV till mig för att "visa hur man skriver ett CV".
Då visade det sig att jag hade betydligt fler och tyngre meriter än henne. Sedan gav hon mig tips på hur jag skulle skriva mitt CV annorlunda. Men saken är den att jag har lätt för att få intervjuer när jag söker en ny anställning med detta CV och hon hade inte ens sett det första gången vi talade då hon dissade mina meriter.
Har det hänt dig att du blivit kritiserad av någon mindre kvalificerad än dig?
Ja, HR och anställningsprocesser är ofta ett rent skämt.
Jag var på en intervju för några år sedan där tre personer från företaget intervjuade mig. HR människans var något arabisk turkiskt som hänger upp sig på min etniska bakgrund, han berättar för mig på intervjun att han fått kämpa sig fram för få denna roll han har på företaget och han behöver kämpa mycket mer än jag då han var arab. Jag svarade att han kan inte veta något om detta. Det gick inte hem, han fortsatte o berättade att jobbet vart ett kall och att han jobbat till kl 02 förra veckan, det är ett kontorsjobb där man borde gå hem kl 16-17. Jag frågade honom på skämt att han borde städa kontoret tidigare på kvällen. (Jag ville inte ha jobbet o jobba med den idioten)
Jag googlade idioten nu, han verkar ha något annat meningslöst jobb
En vanlig arabiskt rasist