Citat:
Ursprungligen postat av
Gulsmurf2
Du har alltså mött någon i ditt arbetsliv som du inte håller med och startar en tråd på Flashback?
Oavsett är ju problemet hos dig här. Du har ju uppenbarligen gett denne person ditt cv och sedan fått konstruktiv kritik. Antingen så har du sökt ett jobb du inte fått, eller så har du något annat problem. Varför skulle du annars visa CVt?
Det är två år sedan. Jag mötte en person på en mässa. Bytta mailadresser. Personen började dissa mina meriter redan första gången vi zoomade och det var INNAN hon hade sett mina meriter....
Innan.
SENARE fick hon mitt CV varpå hon gav mig feedback på CVt fast jag ej bett om det.
Det är inget fel på mitt CV. Jag har fått jättemånga intervjuer och anställningar på det CVt.
Förstår du inte vad som skedde?
Det som skedde var ju att hon hade bestämt sig på förhand att jag inte skulle ha en chans.
Sedan förstärkte hon det genom att kritisera mitt CV.
Hänger du med i turerna?
Tjock var hon också. Med stor näsa.
Anledningen till att jag startade tråden nu var mest för att jag sett och hört liknande saker flera gånger.
Inkompetent HR verkar vara ett tema. Så konstigt är det inte eftersom man kan få sådana tjänster på nästan vilka meriter som helst. Med andra ord så de personer som hanterar anställningar och skall bedöma kompetens, saknar själva kompetens. En kirurg kan med andra ord bli bedömd av Tjorven 22 som gått någon 30 hp kurs på Linnéuniversitet (exempelvis).