Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
Igår, 21:42
Medlem
Under mitt badkar låg en tidning från 1977 och den var helt torr och utan mögel när jag renoverade för ca 5 år sedan. Däremot hade jag fuktskador i taket som var allvarliga pga dålig ventilation, ånga stiger.
Citera
Igår, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Under mitt badkar låg en tidning från 1977 och den var helt torr och utan mögel när jag renoverade för ca 5 år sedan. Däremot hade jag fuktskador i taket som var allvarliga pga dålig ventilation, ånga stiger.
Var väl självdrag å dörren stängd?
Citera
Igår, 21:52
Medlem
om man flyttar från boende med dusch till boende med bad /dusch badar man varje dag under en tid
sen hatar jag gamla badkar med sidplåtar svårt att rengöra ock tar man bort sidplåten kan den vara svår att sätta tillbaka men har ett modernt gustavsberg på fötter så inga problem ,har en golvskrapa som jag får bort vattnet på golvet med ock brukar lämna toa dörren lite öppen
Senast redigerad av diseledvin Igår kl. 21:56.
Citera
Igår, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Var väl självdrag å dörren stängd?

Svårt att veta vad det berodde på eftersom skadorna fanns bör jag flyttade in, men låter väl inte helt otroligt. Sen bygger väl självdrag på att det åtminstone finns någon ventil trodde jag. Men ett fuskbygge från 50-talet kanske aldrig har det? Fuktskador i taket var det åtminstone, och rätt fräscht i övrigt mer än lite kakel som var löst, men det där man räkna med efter nästan 60 år och inget har varit gjort sen det var nytt.
Citera
Igår, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Svårt att veta vad det berodde på eftersom skadorna fanns bör jag flyttade in, men låter väl inte helt otroligt. Sen bygger väl självdrag på att det åtminstone finns någon ventil trodde jag. Men ett fuskbygge från 50-talet kanske aldrig har det? Fuktskador i taket var det åtminstone, och rätt fräscht i övrigt mer än lite kakel som var löst, men det där man räkna med efter nästan 60 år och inget har varit gjort sen det var nytt.
Brukar va tröskeln som luften går in genom...
Citera
Igår, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag är glad att ha ett badkar. Sett till kris som vi fått papper om. 20 min och jag har 30 liter dricksvatten.
En blandare ger 22,7 liter i minuten. På 20 minuter har du 454 liter.
Senast redigerad av Rvrvrp Igår kl. 22:48.
Citera
Igår, 23:14
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Jag förstår inte vitsen med ett badkar om vi utgår från att det bildas mögel vid väggarna eller golv som man inte ser med blotta ögat. Utan badkaret så har jag alla fritt att städa hela mitt badrum men skulle jag stoppa in ett badkar så kommer möglet bildas.
För en knegare är ett badkar lika lyxigt som ett spa. Att komma hem efter att ha jobbat en hård dag, öm i hela kroppen och lägga sig i ett varmt bad, måste nog gå att jämföra med drömmen om hur det skulle kännas då frugan verkligen ställde upp på att massera ens kropp.

20-30 min i det varma vattnet gör att jag känner mig som en helt ny människa. Att stå i en dusch gör att jag vill få det snabbt avklarat, men att ligga i badet är en helt annan sak. Där ligger jag tills frugan börjar banka på dörren.
Citera
Idag, 00:35
Medlem
Tanachs avatar
Jag är nöjd med mitt badkar som jag håller alltid rent tack vare klorin som jag sprayar som angriper mögel och smuts.
Citera
Idag, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
En blandare ger 22,7 liter i minuten. På 20 minuter har du 454 liter.
Angående det så var det en djävla fart på vattnet till mitt kar i lägenheten, säkert tre gånger så hög som tex diskhon, måste varit grövre rör där eller? sen satt det element innanför sidan på karet, fanns ingen annan värme i badrummet.
Senast redigerad av chonard Idag kl. 01:06.
Citera
Idag, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Angående det så var det en djävla fart på vattnet till mitt kar i lägenheten, säkert tre gånger så hög som tex diskhon, måste varit grövre rör där eller? sen satt det element innanför sidan på karet, fanns ingen annan värme i badrummet.
Dels brukar man dimensionera grövre rör till badkar än kök men framförallt är det flödet på blandarna som skiljer det åt.
T ex köksblandare 6 l/min medans badkarsbönadare 22 l/min.
Citera
Idag, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Dels brukar man dimensionera grövre rör till badkar än kök men framförallt är det flödet på blandarna som skiljer det åt.
T ex köksblandare 6 l/min medans badkarsbönadare 22 l/min.
Ja tänkte det.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in