Citat:
Jag skulle tro att man aldrig fick G/S kopplad och handflg (tminstone) glidbanan eftersom man brjade sjunka innan man var etablerad efter att ha skjutit ver grundlinjen och nr man sjnk hamnade man vl under glidbanan som det ser ut (utan att ha kollat speciellt noga).
Man lg under glidbanan, kom ut och blev visuell och insg att man hll p flyga i backen.
Den abrupta noshjningen stallade ena vingen, sen var det frdigfluget.
Man lg under glidbanan, kom ut och blev visuell och insg att man hll p flyga i backen.
Den abrupta noshjningen stallade ena vingen, sen var det frdigfluget.
Det r sllan vi r ense, men denna gngen r jag beredd p att skriva under p det mesta i ditt tidigare (frsta?) inlgg i trden.
Det jag tror r att de handflg och frskte ropa tornet p fel frekvens (kanske hade de redan satt in ground p stby s d hade de inte kvar app-frekvensen heller) sedan satt de och glodde ner mellan stena och frskte klura ut frekvensen istllet fr att spaka planet som helt pltsligt blev herrelst.
Lnka mig grna det dr klippet dr noshjningen och rollmomentet syns, jag har inte kunnat hitta den ngonstans, de klippen jag har sett har jag ej kunnat se det p snarare bara att nosen snks.
Sedan skall du eg. ej kunna hamna i den situationen. Frst fr du en stickshaker flera grader innan flygplanet faktiskt stallar, sedan fr du en pusher ett par grader innan stall, d flyger flygplanet fortfarande. Det scenario som du beskriver stmmer vl p flygplan utan dessa system, men inte riktigt p flygplan av den hr storleken.