Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
Idag, 01:29
Medlem
Smekarn87s avatar
Som man ska man klara av alla existentiella frågor en kvinna utsätter en för. En man ska alltid verka för att det aldrig blir våld i nära relation. Har du en kvinna eller träffar du en kvinna så bruka aldrig våld. Säg att hon är en dålig människa kalla henne vad du vill men fatta att det går en vattendelare mellan våld och verbalisering. Om du är en man. Läs böcker och bilda dig. Städa din lägenhet och jobba hårt. Släng ut horan ur din lägenhet. Gå till gymmet, lyssna på läraren och ring polisen när hon inte vill lämna ditt boende.
Som man arbeta så hårt du kan, av var biologisk man efter förmåga åt var biologisk man efter behov. Lyft di manliga kollega när han är svag. Be din biologiska man efter hjälp. Som arbetarklass man hjälp din arbetarklass man. Var starka tillsammans
Senast redigerad av Smekarn87 Idag kl. 01:32.
Citera
Idag, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Som man ska man klara av alla existentiella frågor en kvinna utsätter en för. En man ska alltid verka för att det aldrig blir våld i nära relation. Har du en kvinna eller träffar du en kvinna så bruka aldrig våld. Säg att hon är en dålig människa kalla henne vad du vill men fatta att det går en vattendelare mellan våld och verbalisering. Om du är en man. Läs böcker och bilda dig. Städa din lägenhet och jobba hårt. Släng ut horan ur din lägenhet. Gå till gymmet, lyssna på läraren och ring polisen när hon inte vill lämna ditt boende.
Som man arbeta så hårt du kan, av var biologisk man efter förmåga åt var biologisk man efter behov. Lyft di manliga kollega när han är svag. Be din biologiska man efter hjälp. Som arbetarklass man hjälp din arbetarklass man. Var starka tillsammans

En box i huvudet låter bättre och sen en till box till jävla simps som kommer till hennes räddning
Citera
Idag, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
En box i huvudet låter bättre och sen en till box till jävla simps som kommer till hennes räddning

Sluta trolla om allvarliga saker. Det är pinsamt.
Citera
Idag, 02:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Kvinnor slår också.

Kvinnor dödar också, läs min signatur längst ned i inlägget.

Jag har alltid undrat varför det är mer hemskt att dödas i sitt eget hem jämfört med att dödas i någon annans hem eller på allmänna platser? Mord är mord oavsett.

80 procent av alla mordoffer är dessutom män. Eller är kvinnor mer värda än män? Är det någon som har frågat alla dessa mammor till de mördade männen vad de anser?
Citera
Idag, 02:59
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kvinnor dödar också, läs min signatur längst ned i inlägget.

Jag har alltid undrat varför det är mer hemskt att dödas i sitt eget hem jämfört med att dödas i någon annans hem eller på allmänna platser? Mord är mord oavsett.

80 procent av alla mordoffer är dessutom män. Eller är kvinnor mer värda än män? Är det någon som har frågat alla dessa mammor till de mördade männen vad de anser?

Män provocerar fram våld i högre utsträckning. Då drabbas de mer.
Citera
Idag, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Nu är det ju rätt sällan som män får ordentliga skador av att en kvinna slår dem, och ännu mindre dör av det.
Det finns få saker som är mer äcklande än att en man försöker förringa problemet med att kvinnor mördas i sitt eget hem av sin man, och därtill försöker få det att verka som att männen på något sätt skulle ha samma situation som kvinnorna.

Nu är det ju rätt sällan som kvinnor får ordentliga skador av att en man kör kuken i dem när de är medvetslösa, och ännu mindre dör av det.
Det finns få saker som är mer äcklande än att en kvinna försöker förringa problemet med kvinnor som våldtas vakna, och därtill försöker få det att verka som att medvetslösa kvinnor på något sätt skulle ha samma lidande som de vakna kvinnorna.

Ditt äckel.
Citera
Idag, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87

Slår en kvinna mig slår jag tillbaks, hårt.

Vill du inte bli slagen av mig så slå mig inte.

Om du inte slår mig kommer jag försvara dig mot andra.

Om du slår mig kommer jag slå tillbaka, hårt.
Citera
Idag, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector

Efterblivet, missvisande och svårt att föra någon seriös statistik.
Citera
Idag, 05:20
Medlem
Bör kvinnor ha kollektiv skuld pga att ensamma män som inte lyckas få en kvinna tar självmord?

Samma sak
Citera
Idag, 05:21
Medlem
rasistsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Som rubriken säger, 140 kvinnor dödas i hemmet varje dag.
https://www.sydsvenskan.se/2024-11-2...met-varje-dag/

Artikeln bygger på den här rapporten:
https://www.unwomen.org/sites/defaul...micides-en.pdf

Varken artikeln eller rapporten belyser det faktum att antalet män som dödas i hemmet är 110 - varje dag. Utifrån medias rapportering om dödligt våld i nära relationer kunde man ledas att tro att det nästan bara är kvinnor som drabbas, men det är alltså 44% män och 56% kvinnor bland mordoffren.

Diskussionsfrågor:
Bör män ha kollektiv skuld för mäns våld mot kvinnor?
Bör kvinnor ha kollektiv skuld för kvinnors våld mot män?
Varför belyser inte media att dödligt partnervåld är betydligt mer jämställt än exempelvis uttag av föräldraledighet?
Hur många kvinnor dödas i sverige av invandrarmän jämfört med av svenska män?

Statistik är nog bara kul när det gäller faktorer som är svårt att påverka, mindre intressant när massdöd och lidande är ett direkt resultat av odemokratiska politiska beslut som kan åtgärdas demokratiskt om folk får reda på sanningen.

Därför belyser media endast det de vill belysa, allt annat mörkas systematiskt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in