Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Ja. Antinatalister r i princip alltid psykiskt sjuka och deprimerade.
Jag r inte s sker p det. Barnafdandet sjunker snabbt i mnga lnder och ven om mycket talar fr att den psykiska ohlsan kar s har jag svrt att se att den senare i sin helhet frklarar det frstnmnda. Jag har sjlv barn som resonerar i termer av att de eventuellt inte vill stta barn till vrlden s som den ser ut (klimatkris, massutrotning av djurarter, krig), och vilken riktning mnskligheten har (total nonchalans). Det r snarast ett uttryck fr empati med det nnu ofdda barnet, vilket jag tycker r intressant - och hade hoppats att den hr trden skulle handla om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Bara fr att man r deprimerad och har psykiska problem s ursktar inte det att fantisera om att mrda andra och att frska vertyga andra srbara invidivider om att beg sjlvmord.
Du behver inte vertyga mig, jag efterlyste ovan en ngot mindre misantropisk dialog.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Detta r en mnniska som enligt egen utsago ska vara i femtiorsldern men som mentalt r mer att likna vid ngon trotsig 12-ring.
Nja, ett maniskt behov av att omedelbart hantera sin inre knsla av otillrcklighet och skam med projiceringar av allskns tillmlen p upplevd avsndare, men framfrallt ladda projiceringar men den vrdelshet man sjlv knner inombords ("empatiskadad" etc) talar fr kluster B personlighetsstrning. De brukar inte n 12-ringens knslomssiga mognad, utan snarare 4-6 r. Ett verkligt frskrcklig tillstnd, fr omgivningen - men ocks fr personen sjlv som inte sllan saknar sjlvinsikt - och flyr sjlvinsikten fr allt vad tyget hller (det r mycket det vi p utsidan ser som ilska, kaos och projiceringar). Senaste ren har man kommit framt rejlt i behandlingen av borderline, nu finns ven ett
program fr NPD i Huddinge. Jag uppmanar alla med dessa beteende- och tankemnster att ska hjlp.
Jag har som synes inte bevistat Flaschback srskilt lnge, men kan konstatera att stllet fullkomligen dryper av omogna personligheter; grandiosa sm vuxenbbisar, hatiska incels, troll och allskns andra provokatrer mm mm. Finns det ingen vuxenavdelning?