Citat:
Ursprungligen postat av
Flouvonne
Som Congelado skriver så är det utan tvekan den mest effektiva benson mot psykiska besvär som ångest och panikångest, GAD etc. Och jag upplever också att jag kan ligga stabilt på 1-1,5mg/dagen utan att behöva öka och att det ger ångestlindring för hela dagen. Kört benso dagligen i över ett år och testat de flesta sorter men återvänder alltid till ikto/rivotril. Nu köper jag mina svart men för medicinskt bruk av benso är de utan tvekan den bästa.
Då upplever jag iprincip allt omvänt!
Nästan så att den ger mig mer ångest än vad den dämpar samt att jag iprincip inte får några effekter mot min Epilepsi heller och jag ligger mycket mer still och får betydligt bättre sömnkvalité av andra Benso som på påstås vara svagare som tex Diazepam, Lorazepam men känner även mer på typ 15 - 30mg Oxazepam som påstås vara den svagaste som går att få på recept i Sverige om man bortser från licenspreparat såsom Klordiazepoxid!
Och jag har ändå som mest tagit skyhöga doser av Klonazepam vilket som mest är 12,5mg!
Har dock som sagt använt olika Benso halva mitt liv så har förmodligen byggt upp en extrem tolerans!
Dom top 4 skönaste Bensodiazepinerna som man kan få på recept i detta "MedicinskaSkitlandetSverige" och.som jag också har på recept i detta "MedicinskaskitlandetSverie" och då är även dom licenspreparat jag känner till att man kan få och som jag provat inräknade iordning 1 Lorazepam 2 Midazolam 3 Diazepam 4 Oxazepam! Tycker helt ärligt att runt 50mg Oxazepam och typ 20 - 30mg Diazepam är betydligt skönare än 1 - 2mg Flunitrazepam!
Men mina top 3 absoluta favoriter om man även räknar med RC-Benso är överlägset 1:an Flubromazolam 2
Flubromazepam och 3 är nog Flualprazolam eller Bromazolam.
/Mvh