Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-03, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Listan på skribenter vilka du gärna är "ute i kylan" hos börjar bli rätt lång så jag förstår att du inte skriver ut den till fullo utan istället använder dej av orden "med flera".

BW saknar Alibi från 0200!
Var PU den andre GM?
Sannolikt var P.U huvudgm med B.W som ”hanterare”/medhjälpare med båt och logistik🤔
Som du säger, saknar alibi eller/och tvivelaktiga alibin!
Citera
2024-12-03, 22:41
Medlem
IB03s avatar
Jag återkommer än en gång med förtydligande kring Helena och KMs promenad över bron. Ni som ej accepterar detta måste säga att brovittnet inte såg Helena och KM gå där. Det var några andra som stämde in väldigt bra på deras signalement endast. Okey. Detta är den utväg som man teoretiskt hypotetiskt kan ha. Tänker vi att detta är verkligheten istället och alla omständigheter runt omkring dessa båda personer KM och Helena så blir det inte så sannolikt med några andra personer. Nej, det måste man ju fatta om man har lite innanför pannbenet. Se detta framför er:

Brovittnet var alltså på väg mot det västra brofästet i ostlig riktning in mot centrum när hon med sällskap såg detta par gåendes på bron och det sista hon såg av dem var att de vek av höger ner på stigen emellan fängelset och ån. Här.. Detta par översätter jag alltså som bekant med KM och Helena. De är alltså båda två som går ner här. Det måste funnits ett skäl till att de vek av ner här och det var INTE för en kort kisspaus eller kräkpaus. För det första så skulle ALDRIG Helena har tagit en kort kisspaus här och då rakt inte med KM som närgången åskådare. Helena skulle aldrig heller spy, helt uteslutet då hon inte direkt var berusad eller brukade vara packad. Hon var en skötsam tjej. Och var det KM som skulle ta en kisspaus så skulle ALDRIG Helena ha behövt gå med ned här om de skulle fortsatt rakt fram ändå strax efter. Helena skulle heller ALDRIG stå bredvid KM när han skulle uträtta sina behov om så han skulle pissa eller spy. INTE EN CHANS och det tror jag alla förstår...

Vad är det då för förklaring som återstår om de vek av ner här efter bron ?

Ja, det gick bakom på ängen här på stigen och ända upp till Ekuddenvägen. Och det råkade ju också slumpa sig så underligt att denna stig hamnade i jämnhöjd med den skogsstig i Kohagen de senare skulle till. Detta vägval är ett faktum. Vi ser ju att det är så och det är ingen gåta längre. De tog denna väg. Det är bara det att det måste då funnits ett speciellt skäl till varför de vek ner här på natten då Helena med vänner och systrar ALDRIG brukade ta denna väg efter Stadt. Helena och KM gick inte denna stig bakom fängelset i skumrasket för skoj skull inte. Det är alltså redan här bilen förklaras in i denna ekvation. Bilen som gärningsmännen färdades i som måste varit med redan från början i handlingen och som var denna bil på Kungsgatan som Helena ville undvika därav valet att gå ner på denna stig bakom fängelset i syfte att försöka "skaka av sig" dessa personer i bilen.

GM ser detta när Helena och KM viker av efter bron och det rullar framåt och vet att de fortsatt stigen och GM vet vart detta par skall komma upp, vart de skall sen och de vet exakt vart Helena bor. De åker upp och ställer sig i förväg inne på den västra nu borttagna cykelbanan. Det är också så här att när Helena och KM valde denna väg så har de heller ingen koll på vart denna bil tar vägen. Det blir alltså en obehaglig surprise när paret kommer upp på Ekuddenvägen och till skogsstigens början. Bilen finns på plats och står inte heller uppseendeväckande på själva Ekuddenvägen och GM finns där på plats intill slyn i ett kan man säga förberett bakhåll för trakasserier. Denna typ av scenario ställer alltså allt i ett helt annat cynisk mörker.
Senast redigerad av IB03 2024-12-03 kl. 23:05.
Citera
2024-12-03, 23:10
Medlem
IB03. Samma skit som du skrivit massa gånger förut.
Du kan inte fortsätta bygga på Ugglans lögner.
Citera
2024-12-03, 23:38
Medlem
CottageQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vradr
IB03. Samma skit som du skrivit massa gånger förut.
Du kan inte fortsätta bygga på Ugglans lögner.

Hur många gånger får man skriva samma sak i en tråd utan att få en varning/bli avstängd?

Vi VET att IB och Ugglan tror eller vill få oss att tro att Helena o KM gick över bron.
Det är deras teori. Låt oss får slippa höra den för hundratolfte gången.

Vi är många som har andra teorier, tex att Helena åkte bil från strax utanför Stadt.
Låt oss få diskutera det!
Citera
2024-12-04, 01:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CottageQueen
Hur många gånger får man skriva samma sak i en tråd utan att få en varning/bli avstängd?

Vi VET att IB och Ugglan tror eller vill få oss att tro att Helena o KM gick över bron.
Det är deras teori. Låt oss får slippa höra den för hundratolfte gången.

Vi är många som har andra teorier, tex att Helena åkte bil från strax utanför Stadt.
Låt oss få diskutera det!

Det är ingen som hindar er från att diskutera det som ni vill diskutera. Bara negligera oss "dumma", då.

Det ska bli intressant att se diskussionen om att Helena skulle ha åkt bil från centrum. Hittills har vi bara sett främst United skriva att "det var så". Inget mer. Tror ni att ni kan komma upp med något konkret som går att diskutera kring? Något vittne, kanske? Men det finns ju inga sådana. Problemet med "skjutsen" är just att det inte finns något att gå på. "Skjutsen" är bara en möjlighet. Inget mer. Det går inte att diskutera om någonting som det saknas information om. Ni kan diskutera hur mycket ni vill, men ni hamnar ju ständigt på ruta ett: Helena kan ha fått skjuts hem, men det finns ingenting att bygga diskussionen på. Däremot finns det så många konkreta informationer som pekar på att Helena gick hem, att de räcker med råge för en ingående diskussion. Och faktum kvarstår: Helena attackerades i Kohagen, för hem kom hon INTE! Det finns nämligen ingenting från polisen, GW Persson, Kalla fall eller media under snart 33 år som pekar åt det hållet - eller att Ulrika skulle vara inblandad. (Herregud ... )

Men ta täten, du. Diskutera "skjutsen" med dina KM-beskyddare så läser vi andra vad ni kommer fram till. Under tiden fortsätter jag och IB03 att diskutera promenaden hem.
Senast redigerad av Ugglan. 2024-12-04 kl. 01:52.
Citera
2024-12-04, 02:31
Medlem
Okej…återigen dyker IB upp som Ugglans förkläde…de är gulliga när de för femtielfte gången ska förklara kring K.M 😊
Jag hade i min enfald trott mer om IB faktiskt!
Från start hade IB faktiskt ett par bra inlägg vill jag minnas🤔
Men det var kanske innan flirtandet med ugglan började kanske.
K.M är avförd för de som inte uppfattat detta!
Detta trots polisens häpnadsväckande upplägg med att försöka lura K.M med sprit o horor utomlands. Det finns ingenting som pekar mot K.M som G.M!
Om polisen säger att K.M är avförd som M.G.M är det så!
Om ingen har annan information som visar på något annat naturligtvis.
Släpp K.M som G.M…så dumt att klockorna stannar!
Vad är agendan med detta…avleda uppmärksamheten från annan potentiell misstänkt gärningsman?
Känns mer o mer som det faktiskt🤔
Citera
2024-12-04, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är ingen som hindar er från att diskutera det som ni vill diskutera. Bara negligera oss "dumma", då.

Det ska bli intressant att se diskussionen om att Helena skulle ha åkt bil från centrum. Hittills har vi bara sett främst United skriva att "det var så". Inget mer. Tror ni att ni kan komma upp med något konkret som går att diskutera kring? Något vittne, kanske? Men det finns ju inga sådana. Problemet med "skjutsen" är just att det inte finns något att gå på. "Skjutsen" är bara en möjlighet. Inget mer. Det går inte att diskutera om någonting som det saknas information om. Ni kan diskutera hur mycket ni vill, men ni hamnar ju ständigt på ruta ett: Helena kan ha fått skjuts hem, men det finns ingenting att bygga diskussionen på. Däremot finns det så många konkreta informationer som pekar på att Helena gick hem, att de räcker med råge för en ingående diskussion. Och faktum kvarstår: Helena attackerades i Kohagen, för hem kom hon INTE! Det finns nämligen ingenting från polisen, GW Persson, Kalla fall eller media under snart 33 år som pekar åt det hållet - eller att Ulrika skulle vara inblandad. (Herregud ... )

Men ta täten, du. Diskutera "skjutsen" med dina KM-beskyddare så läser vi andra vad ni kommer fram till. Under tiden fortsätter jag och IB03 att diskutera promenaden hem.
Ja…ni kan ju promenera mellan stadt och kohagen tillsammans!
Glöm ej att klocka promenaden😂
Hur många gånger har du gått denna promenad egentligen?
Jag tror inte du är agendastyrd förresten uggla..du är för korkad för det helt enkelt.
Kvaliteten på dina inlägg är överlag väldig låg med meningslösa upprepningar samt tusentals meningslösa inlägg som bara drar massa data och elektricitet…kvantitet istället för kvalitet.
Grattis uggla, du tillhör begåvningsreserven ā la Flashback deluxe!
Citera
2024-12-04, 09:42
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Jag återkommer än en gång med förtydligande kring Helena och KMs promenad över bron.
[...]

Nu får du för hvete ge dej med dessa upprepande "meterlånga" inlägg om samma sak ggn på ggn!
Nästa ggn så kan du länka till ngt av dina "tusentals" tidigare inlägg med samma innehåll så slipper du "spamma" sönder tråden, för det är väl "inte" din mening att vilseleda andra läsare och skribenter...

(ByTheWay IB, Helena gick ej hem, hon hoppade in i en bil direkt i anslutning av Stadt (med BW) så dina texter är ju dessutom bara sagor!)
Citera
2024-12-04, 11:26
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Helena skulle aldrig heller spy, helt uteslutet då hon inte direkt var berusad eller brukade vara packad. Hon var en skötsam tjej.
[...]

Så en skötsam tjej kan inte spy av annan orsak än berusning av alkohol?
Citera
2024-12-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Så en skötsam tjej kan inte spy av annan orsak än berusning av alkohol?

Fina flickor varken kräks eller kissar. Det är så mycket man lär sig i den här tråden.
Citera
2024-12-04, 13:59
Medlem
CottageQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Det är just diskussionen om promenaden vi är utleda på, vi har läst den till leda. Det är därför jag undrar hur många gånger man får skriva samma sak i en tråd? Kommer ni med några nya uppgifter är jag idel öra.

Själv tycker jag uppgifterna om BW´s avsaknad av alibi är mycket intressanta och jag hoppas det kommer mer information där.
Citera
2024-12-04, 14:11
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CottageQueen
Det är just diskussionen om promenaden vi är utleda på, vi har läst den till leda. Det är därför jag undrar hur många gånger man får skriva samma sak i en tråd? Kommer ni med några nya uppgifter är jag idel öra.

Själv tycker jag uppgifterna om BW´s avsaknad av alibi är mycket intressanta och jag hoppas det kommer mer information där.

BWs har brist på alibi efter 0200, att BW dessutom är den siste att prata med Helena gör verkligen detta med BWs saknad av alibi till ngt som ska upp i tråden!
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-12-04 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in