Citat:
Ursprungligen postat av
Tortelli
Hon kanske har en komplicerad op bakom sig! Det vet ju inte du/jag. Tycker inte heller att hon har någon skyldighet att tala om det för oss. Jag står på 10mg oxycodone gl och har gjort en evighet. Men pga orsaker! Obs/vänligt menat.
Jag förstår hur du menar, och jag menade inget illa med det jag skrev heller, om nu den användaren tog det så.
Utan det var mer information bara, att man inte ska förvänta sig smärtstillande hur lång tid som helst efter en op (har läst tidigare inlägg i denna tråd där folk som genomgått enklare ingrepp tyckts tro det nämligen).
Och sen blev jag såklart nyfiken på varför hon nekas smärtstillande om det nu är så att det faktiskt var ett större ingrepp.
Då borde hon ju få hjälp med det utan några problem tycker man.
Jag står på betydligt högre dos än vad du gör sedan flera år tillbaka, beroende på vilken op jag gör kan den höjas tillfälligt efter ingreppet.
Eller om det är ett mindre ingrepp så brukar jag klara mig på den dos jag redan har.
Detta är ju något jag diskuterar med läkaren innan operation, kommer dosen behöva höjas? Och hur länge i så fall? Plan för ev nedtrappning om det behövs osv osv.
Ofta står det på receptet hur länge jag ska äta dom extra tabletterna annars.
Jag trodde att det var något alla läkare diskuterade med sina patienter innan ett ingrepp?
Eller så har jag bara haft bra läkare kanske.
Och samma här, menar heller inte detta på annat sätt än just trevligt.