Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Många klubbar där kontrakt upphör. Skellefteå, Frölunda, Färjestad, Växjö, Luleå. Sedan har kanske Hv och Linköping ett möjligt behov. Har svårt att se att Lakers ska vara intresserade av Tangnes, beroende på hög kostnad och att ingen direkt relation med klubben, vad jag vet. Finns bättre och billigare alternativ att bygga på, för Lakers.

knappats någon av dessa som är intressant för Dan Tangnes då han flytta hem för att komma närmare familjen som bor i Ängelholm. Sedan är väl Förbundets BK och dra i Jörgen, hans kontrakt går väl ut nu efter denna säsong? Så jag stå fast vid att det blir Bandyklubben eller Växjö för Dan.
Senast redigerad av pyssen87 2024-11-25 kl. 20:55.
Citera
2024-11-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
knappats någon av dessa som är intressant för Dan Tangnes då han flytta hem för att komma närmare familjen som bor i Ängelholm. Sedan är väl Förbundets BK och dra i Jörgen, hans kontrakt går väl ut nu efter denna säsong? Så jag stå fast vid att det blir Bandyklubben eller Växjö för Dan.
Självklart kommer Tangnes välja Färjestad före Rögle alla dagar i veckan om anbud inkommer. Han kommer aldrig vinna något i Rögle som dessutom är i konkurs inom några år.
Citera
2024-11-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Självklart kommer Tangnes välja Färjestad före Rögle alla dagar i veckan om anbud inkommer. Han kommer aldrig vinna något i Rögle som dessutom är i konkurs inom några år.

Dåligt hets *gäsp* Förbundets BK är och dra i Jörgen efter denna säsong då hans kontrakt går slut med Lakers. Men vi får vänta och se om någon månad om det blir Bandyklubben eller Växjö för Dan.
Citera
2024-11-25, 21:41
Medlem
Citat:
Dåligt hets *gäsp* Förbundets BK är och dra i Jörgen efter denna säsong då hans kontrakt går slut med Lakers. Men vi får vänta och se om någon månad om det blir Bandyklubben eller Växjö för Dan.
Hets? 😂
Tur att Förbundets BK har hela domarekåren emot sig 😉
Självklart skulle Dan välja Färjestad före danskarna. Dessutom närmare hem till Oslo.
Men vem vet, han kanske är ute efter lönegarantin 😊
Citera
2024-11-26, 08:34
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:

Han kommer närmare familjen hur du än vrider på det. Men Rögle kan vara ett bra val, eftersom de också betalar bra. De har en bra hype, just nu. Det samma gäller Färjestad och Jörgen, nära hemmet, bättre betalt kan vara ett alternativ. Det är klubbar som är flaxiga, så de behöver bättre ledare över många år.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-11-26 kl. 08:56.
Citera
2024-11-26, 13:58
Medlem
MitchRapps avatar
Dennis Hall, kan vara ett namn för Lakers. Bygga en ny mästartränare efter Sam Hallam och Jörgen Jönsson.

Annars hade jag inte tvekat på att ge Fredrik Hellgren, huvuduppdraget med 18 raka säsonger som assisterande i Lakers.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-11-26 kl. 14:03.
Citera
2024-11-26, 15:22
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Dennis Hall, kan vara ett namn för Lakers. Bygga en ny mästartränare efter Sam Hallam och Jörgen Jönsson.

Annars hade jag inte tvekat på att ge Fredrik Hellgren, huvuduppdraget med 18 raka säsonger som assisterande i Lakers.
Jaså, vad händer med Jörgen Jönsson? Ska han slipa skridskor i färjestad resten av livet? Det är inte alla som blir bra tränare bara för att man kunde jaga efter puckar för några år sedan.
Citera
2024-11-26, 17:52
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jaså, vad händer med Jörgen Jönsson? Ska han slipa skridskor i färjestad resten av livet? Det är inte alla som blir bra tränare bara för att man kunde jaga efter puckar för några år sedan.

Utgående kontrakt så det mesta tyder på att han flyttar till Karlstad. Inte främst för hockeylaget, utan för att få bo i sitt hus. Som det ser ut i Färjestad nu blir han inte långvarig där.
Hade det varit rent hockeymässigt, hade utan tvekan förlängt med Lakers.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-11-26 kl. 18:00.
Citera
2024-11-26, 21:53
Medlem
YES!!! Dan valde bästa Bandyklubben!!!! Fan vad vi behövde det! Ut med Rogge!

Bästa som kunde hända om man få drömma lite är: väck med Rogge, in med Robert resten av säsongen till Dan tar över.

Citat:
Här hamnar Dan Tangnes, 45 år.

Rögle BK blir hans hemadress kommande säsong och tills vidare.

Följ ämnen
SHL Svenska hockeyligan

https://www.aftonbladet.se/sportblad...n-nasta-sasong

Eller ja, skulle vara bättre om det kom från Hawk på twitter. Men jag tro ändå! *händer som ber*
Senast redigerad av pyssen87 2024-11-26 kl. 22:01.
Citera
2024-11-27, 09:37
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
YES!!! Dan valde bästa Bandyklubben!!!! Fan vad vi behövde det! Ut med Rogge!

Bästa som kunde hända om man få drömma lite är: väck med Rogge, in med Robert resten av säsongen till Dan tar över.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...n-nasta-sasong

Eller ja, skulle vara bättre om det kom från Hawk på twitter. Men jag tro ändå! *händer som ber*

Men hur bra är Tangnes som tränare? Han har ju inte direkt några skyhöga meriter från SHL, han har vunnit två guld med Zug, men Zug har väl också haft rätt stora ekonomiska muskler. Förra året var Roger Hansson världens bästa tränare enligt röglesupporters.
Citera
2024-12-06, 09:38
Medlem
Vad tror ni om Larmis nästa kontrakt?
Kommer Jönsson att vilja ta med honom om/när han signar med FBK?

Visst kass säsong i år men han kanske skulle må bra av en nystart i en annan klubb där det finns lite andra resurser och spelsystem.
Citera
2024-12-06, 12:14
Medlem
Bartman777s avatar
Viktor Lodin har förlängt kontraktet med fyra år, till 28/29!

Underbara nyheter! Tack för den tidiga julklappen Wallin, och alla som jobbat fram det!
https://www.youtube.com/watch?v=l0HTUIrc9so

Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Vad tror ni om Larmis nästa kontrakt?
Kommer Jönsson att vilja ta med honom om/när han signar med FBK?

Visst kass säsong i år men han kanske skulle må bra av en nystart i en annan klubb där det finns lite andra resurser och spelsystem.
Larmi har ju övelag varit sjukt stabil de år jag sett honom i Växjö, och Färjestad har ju ett litet problem vad gäller målvakter. Om han varit kass i år så skulle jag ändå vara öppen för idén, förutsatt att han kan studsa tillbaka. Alla kan ha en dålig säsong tänker jag. Sen kan man säkert ställa sig frågan varför han varit dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in