Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-09, 14:41
Medlem
Tommi-Tattoos avatar
Detta var en synnerligen gedigen förundersökning.
Det sparas inte på detaljerna.
Citera
2024-12-09, 14:43
Medlem
Det var väl ett jäkla daltande med dessa töser. Kan de mörda, filma förloppet och sprida det så ska deras FUP oxå spridas. Jag är på insamling för den själ som har tid att besöka alt få ut FUP för att lägga in den här! (Hade givetvis gjort det själv om jag befunnit mig i landet)
Citera
2024-12-09, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger
Nu sitter jag i min gungstol och läser förundersökningen. Mycket skakade.
Detta ska inte mannen på gatan lösa ty det finns så pass mycket som är bekymmersamt att man blir lite ledsen.

Har du den redan? Finns det inga svarta överstrykningar? I såna här fall brukar det kunna ta ett antal dagar för att tingsrätten ska sekretessbelägga vissa delar.
Elektronisk eller pappersformat?

Förstår att det finns mycket att reagera på, särskilt för att alla tre flickor är offer för systemet, historiken.
Det betyder inte att jag försvarar gärningen det minsta, vill jag poängtera!!!

Här är det tjejer, så jag tror att det är därför många blir extra upprörda, med all rätt!

Men killar under femton år, eller runt den åldern som skjuter, har blivit vardagsmat så vi blivit avdankade?

Hela skiten är sjuuuuk!
Citera
2024-12-09, 14:50
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
De flesta domstolar jag begärt ut FUP ifrån skickar alltid e-post som är skyddad med kryptering, konstigt inte Lunds tingsrätt kan göra detsamma 🤔

Det finns ett glatt gäng tingsrätter som trilskas som fan med det där, Eksjö, Ystad...
Citera
2024-12-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n2222
Det finns ett glatt gäng tingsrätter som trilskas som fan med det där, Eksjö, Ystad...

Om någon minns var det enbart pappersformat som gällde i fallet Lena Wesström i Örebro.
Såvitt jag minns var den FUPen på 12 000 sidor.

Vi gick ihop och skramlade.
Citera
2024-12-09, 14:56
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Om någon minns var det enbart pappersformat som gällde i fallet Lena Wesström i Örebro.

Inscannades sen också? Finns det tryckerier som kan lösa det?
Citera
2024-12-09, 14:57
Medlem
Citat:

Problemet är inte bara pengarna, utan att någon måste scanna in det också.
Citera
2024-12-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n2222
Inscannades sen också? Finns det tryckerier som kan lösa det?

Det var en organiserad logistik. Ett nick här hämtade ut, andra nick åkte tiotals mil, nån stod redan på natten och skannade tills allt var skannat.
Citera
2024-12-09, 14:59
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
De flesta domstolar jag begärt ut FUP ifrån skickar alltid e-post som är skyddad med kryptering, konstigt inte Lunds tingsrätt kan göra detsamma 🤔

Krypteringen löser inte att man lätt kan lägga upp fupen på fildelningssajter sen.
Citera
2024-12-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Problemet är inte bara pengarna, utan att någon måste scanna in det också.

Förstås! Jag minns inte vilka nick som var inblandade, bl a Picasso2.
RIP!

Insamlingen hanterades i förtroende och vi var många som avslöjade vilka vi var mtp på överföring av pengar.
Citera
2024-12-09, 15:02
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi-Tattoo
Detta var en synnerligen gedigen förundersökning.
Det sparas inte på detaljerna.
För oss som inte har FUP än så vore det hemskt snällt att kanske posta en liten sammanfattning av detaljerna då, eller?

Om det nu är så att du har FUP i din besittning 😉

( Obs ironi )
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2024-12-09 kl. 15:25. Anledning: Tillägg
Citera
2024-12-09, 15:02
Citat:
Det var en organiserad logistik. Ett nick här hämtade ut, andra nick åkte tiotals mil, nån stod redan på natten och skannade tills allt var skannat.

Imponerande. Är rätt säker på att man har en dyr kopiator/printer med dokumentmatning så är inscanningen fixad på under halvtimmen om ens det, men det var länge sen jag jobbade på ett kontor med en sån dyr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in