Citat:
Ursprungligen postat av
liquid1
Försökte beställa skiten online från kanske 10 onlineapotek men var slut överallt. Svårt att hitta i butik också men fick tillslut tag på det. Jag har finestarid accord 1 mg så kanske är bättre tillgång på andra fabrikat? Hur ser det ut för er?
Har det med det här att göra?
https://www.ema.europa.eu/en/medicin...cinal-products
Hm, tvivlar det har något med det att göra? Var slut hos samtliga leverantörer under en period för drygt 2 år sedan när mina tabletter höll på att ta slut den gången... Minns ej ifall den var restnoterade då, men den står iaf som restnoterade på FASS fr.o.m. 15/9 med prognos för slutdatum att leverantör levererar 31/12-2024..
Visst är timingen olycklig, står dock "EMA will now review all available data on suicidal ideation and behaviours with finasteride and dutasteride and issue a recommendation on whether the marketing authorisations for these medicines should be maintained, varied, suspended or withdrawn across the EU.", svårt att se varför leverantör inte ska fortsätta sälja? Hoppas bara det rör sig om försenad leverans.. Hårfästet är intakt och precis som det var dagen jag började med finasteride för nästan exakt 3 år sedan.. Håravfallet innan dess var märkbart..