Citat:
Ursprungligen postat av
J.R
Nyttjat finasterid sedan 2006. Ett tag nu m.a.o. Började på 1 mg, men gick relativt snabbt ner till 0,5 mg/dag då flertalet studier påvisat att den relativa sänkningen av DHT i serum blir näst intill likvärdig som vid intag av 1,0 mg/dag. En tablett delad på hälften m.a.o. Inget trams med att "få-läkare-att-skriva-ut-5-mg-Proscar-som-jag-kan-dela-till-1,25-mg-vardera-eftersom-det-är-så-dyrt" (eller gå omvägar utanför sjukvården). Trodde folk slutade med det runt 2010. Folk som får Proscar utskrivet av andra skäl givetvis undantagna.
Eftersom Propecia inte längre är ensam leverantör av finasterid på marknaden – Accord är det prisvärda alternativet på apoteket – är det ingen kostnad att tala om.
Märkt av några sidoeffekter? Effekterna har alltså bestått, såhär 14 år senare? Man har ju hört historier om hur Finasteride slutar vara effektivt efter 2-3 år då kroppen lär sig ''hantera'' minskningen av DHT, eller vad det nu är.
Själv har jag kört på Finasteride i snart 4 månader. Har inte märkt av några sidoeffekter (utöver lite placebo i början), men har inte heller märkt av någon håråterväxt. Lite tidigt för det dock såklart, så inget jag är förundrad över!