Citat:
Ursprungligen postat av
torrskarn
Det var skönt att bara få gråta framför frugan och berätta om denna beroende som jag har haft i nästan 10 år… Man kände sig helt naken med både sitt spelmissbruk och ekonomi. Fick även hjälp att betala mina dyra lån…
Jag har så mycket att vara tacksam över, och jag ska ta vara på det. Inget ska tas för givet. Pengar går och kommer men hälsan kommer man inte få tillbaka om den förstörs.
Tror har tappat 5 livsår senaste månaden med all stress och ångest… spelade varje dag nu i 1 månad, från morgon till kväll.
Spelar alltid bort allt jag har i kontot och tar lån när jag väl spelar igen… har tagit pauser flera gånger men hamnar igen i samma håla. Det går inte heller dölja längre det här beroende, då man ser fysiskt att något inte stämmer med mig.
Så med det vill jag säga, det har varit stressiga, smärtsamma, ångestfulla 10 år… men jag har lyckats ta mig ur nu. Vann mycket, förlora mycket men det ändrade inget hos mig… ångesten spel medför är ANNAN NIVÅ. Förstår nu varför folk spelar bort hus, fru och barn etc…för det är jävligt svårt att motstå sin ångestkänsla.
April/2014 till 10/12-2024
Gött att höra
Nu gäller det att du tar spelpaus varje år
Å inte trycker en månad i taget ! Meningslöst
Sen ge din fru en present då å då
Viktigt man ger i livet
Ger kraft och energi
Varje gång du tänker spela framöver
Så köp något till någon istället
Behöver ej vara något dyrt
Sen fortsätt skriv här då och då
Så du påminner dig själv