Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-10, 17:32
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
De bär ett socialt arv från sina föräldrar och sin släkt.

Så att skylla på arv o miljö friköper alltså "de små söta flickorna" från all form av ansvar? De var alltså, viljelösa o omgivningsstyrda, offer för sitt sociala arv från föräldrar o släkt?

Med sådana godhetsknarkare som verkar finnas i denna tråd, så är det inte konstigt att ungjävlar fladdrar runt i samhället o ställer till skit för andra människor...
Citera
2024-12-10, 17:40
Medlem
Datum för huvudförhandling:

Citat:
2024-12-12
2024-12-17
2024-12-18

2025-01-08
2025-01-09
2025-01-10
2025-01-13
2025-01-17
Citera
2024-12-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmackmyra
På AF säger 13 åringen "13-åringen propsar under förhör på att få vara en del av rättegången. Trots att hon inte är straffmyndig. – Jag vill vara med för det blir fel för mig annars. För liksom, det är mitt egna fall och jag får inte vara med på det, säger hon i förhör"

Ska man se det som att hon vill ta ansvar för de hon gjort eller är det sjuk tjej som vill "uppleva händelsen igen"?

Jag ser det mer som att hon är stolt, att hon villvara med i rampljuset av vad HON har ställt till med.
Citera
2024-12-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
För dem är det "fame", på ett sjukt sätt, känd på tiktok för att vara mördare, ingen moralisk grund alls.
Gränserna för det moraliska har flyttats enormt mkt. Det anses ok att döda ngn som har "kränkt" ngn.
Citera
2024-12-10, 17:50
Medlem
Hur sjukt som helst att 13-åringen vill vara med på en del av rättegången "För liksom, det är mitt egna fall".... Hon måste vara oerhört stolt över det djävulska hon har presterat och vill att alla ska se det.

Undrar vad som händer med henne efter rättegången. Sluten ungdomsvård? Denna typ av unge kommer man inte att kunna rehabilitera eller "stötta" så hon blir en bättre eller ens ansvarstagande människa.

Sedan kan några sitta och tycka "bu-hu, en sådan liten stackare, hon hade absolut kunnat bli läkare eller advokat, bara hon hade fått en enda liten chans här i livet. Men en del unga är så svåruppfostrade att det helt enkelt inte går att få dem på andra spår.

Jag har under mitt liv träffat flera personer som inte haft det lätt hemma eller i skolan. Men ingen av dem har någonsin uppvisat maken till vridet uppförande som 15- och 13-åringen. De har istället blivit bra samhällsmedborgare som har försörjt sig, tagit hand om sina familjer och bidragit till andras glädje. Dit hör inte att mörda, stjäla, elda upp skolor, m.m. när man söker spänning.
Citera
2024-12-10, 17:52
Medlem
borgir82s avatar
Frisk 13 åring med halshuggningsvideos i mobilen..är dessa två missfoster araber från MENA? Stödjer dom IS?
Citera
2024-12-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Frisk 13 åring med halshuggningsvideos i mobilen..är dessa två missfoster araber från MENA? Stödjer dom IS?
En av dem är, den andra är zigg/romare
Citera
2024-12-10, 17:58
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteTedKaczinsky
En av dem är, den andra är zigg/romare

Totala skräpmänniskor med andra ord. Om bara deras äckliga morsor hade svalt satserna istället för att förpesta omvärlden genom att avla fram dessa två bastarder o missfoster
Citera
2024-12-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Så att skylla på arv o miljö friköper alltså "de små söta flickorna" från all form av ansvar? De var alltså, viljelösa o omgivningsstyrda, offer för sitt sociala arv från föräldrar o släkt?

Med sådana godhetsknarkare som verkar finnas i denna tråd, så är det inte konstigt att ungjävlar fladdrar runt i samhället o ställer till skit för andra människor...

Jo men det är lätt att säga för någon som inte själv blivit våldtagen av sin mammas pojkvän, misshandlad hela livet, skickad mellan sishem halva barndomen…
Det kan nog bara en del av förklaringen…
Citera
2024-12-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Hur sjukt som helst att 13-åringen vill vara med på en del av rättegången "För liksom, det är mitt egna fall".... Hon måste vara oerhört stolt över det djävulska hon har presterat och vill att alla ska se det.

Undrar vad som händer med henne efter rättegången. Sluten ungdomsvård? Denna typ av unge kommer man inte att kunna rehabilitera eller "stötta" så hon blir en bättre eller ens ansvarstagande människa.

Sedan kan några sitta och tycka "bu-hu, en sådan liten stackare, hon hade absolut kunnat bli läkare eller advokat, bara hon hade fått en enda liten chans här i livet. Men en del unga är så svåruppfostrade att det helt enkelt inte går att få dem på andra spår.

Jag har under mitt liv träffat flera personer som inte haft det lätt hemma eller i skolan. Men ingen av dem har någonsin uppvisat maken till vridet uppförande som 15- och 13-åringen. De har istället blivit bra samhällsmedborgare som har försörjt sig, tagit hand om sina familjer och bidragit till andras glädje. Dit hör inte att mörda, stjäla, elda upp skolor, m.m. när man söker spänning.

Men självklart är det sjukt? Hon är 13 och blivit misshandlad av sin farsa halva livet, samt styvpappor. Morsan är också helt störd.
Att ungen blivit störd, det är ganska sjävklart efter denna händelse.
Citera
2024-12-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det var en organiserad logistik. Ett nick här hämtade ut, andra nick åkte tiotals mil, nån stod redan på natten och skannade tills allt var skannat.
Det där minns jag! Vilka jävla hjältar. Minns också att den som scannade (?) la upp ett foto på pappershögen. Traven va typ 1-1,5m! Hjältar som sagt. Hoppas nåt liknande kan göras i detta fall.
Citera
2024-12-10, 18:17
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezer1
Jo men det är lätt att säga för någon som inte själv blivit våldtagen av sin mammas pojkvän, misshandlad hela livet, skickad mellan sishem halva barndomen…
Det kan nog bara en del av förklaringen…

Det där resonemanget stupar på, att i sådana fall skulle varje, enskild person med liknande bakgrund, vid 13 års ålder välja att lustmörda en annan individ...Att likt dig agera godhetsnarkoman, funkar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in