Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-10, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
13 år verkar rimligt. Ungdomsfängelse tills de blir 18 sedan vuxendito.
.
Tyvärr måste vi ta oss till detta idag,småglinen skrattar när de blir tagna och vet inget sker me dom.
Citera
2024-12-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Instämmer i det skrivna. De 2 flickorna som dödade Emilia har aldrig haft eller fått en chans till ett bra och sunt liv.

Men mord... Det krävs ändå en speciell mentalitet för att kunna mörda. Ingen normal människa, inte heller barn vill jag påstå, är kapabel till det därför man har moraliska spärrar. Detta är djupt störda personer, förmodligen psykopati.
Citera
2024-12-10, 16:16
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Instämmer i det skrivna. De 2 flickorna som dödade Emilia har aldrig haft eller fått en chans till ett bra och sunt liv.

Fint av dig att pissa på offret en extra gång.
Det ursäktar inte mord. Många, väldigt många har inte fått en chans till ett bra eller sunt liv men inte springer dom ut och mördar folk, med inspiration från videor där människor halshuggs.
Citera
2024-12-10, 16:24
Medlem
På AF säger 13 åringen "13-åringen propsar under förhör på att få vara en del av rättegången. Trots att hon inte är straffmyndig. – Jag vill vara med för det blir fel för mig annars. För liksom, det är mitt egna fall och jag får inte vara med på det, säger hon i förhör"

Ska man se det som att hon vill ta ansvar för de hon gjort eller är det sjuk tjej som vill "uppleva händelsen igen"?
Citera
2024-12-10, 16:38
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmackmyra
På AF säger 13 åringen "13-åringen propsar under förhör på att få vara en del av rättegången. Trots att hon inte är straffmyndig. – Jag vill vara med för det blir fel för mig annars. För liksom, det är mitt egna fall och jag får inte vara med på det, säger hon i förhör"

Ska man se det som att hon vill ta ansvar för de hon gjort eller är det sjuk tjej som vill "uppleva händelsen igen"?

Hon vill nog njuta av uppmärksamheten. Antar jag.
Citera
2024-12-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Hon vill nog njuta av uppmärksamheten. Antar jag.

För dem är det "fame", på ett sjukt sätt, känd på tiktok för att vara mördare, ingen moralisk grund alls.
Citera
2024-12-10, 16:59
Medlem
Citat:
Vad är detta för trams? När jag växte upp på 50- och 60-talet och 70-talet var det många som levde under jävligt fattiga omständigheter och där de blev stadigt misshandlade av föräldrarna. De hade det för jävligt. Inte fan gick dom ut och skar halsen av folk eller dödade över huvud taget. Vad är det för fel på er här? Det finns ingen uppväxt i världen som "berättigar" till att skära halsen av en liten flicka bara för att föräldrarna varit dumma. Forumet får försöka ursäkta mig men jag klarar inte denna slappa woke-attityd gentemot gärningspersonerna - som borde få livstids fängelse om det hade varit möjligt. Så, nu kan forumägarna sätta mig i finkan. Sorry.
Citera
2024-12-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Fint av dig att pissa på offret en extra gång.
Det ursäktar inte mord. Många, väldigt många har inte fått en chans till ett bra eller sunt liv men inte springer dom ut och mördar folk, med inspiration från videor där människor halshuggs.

Du har feltolkat det jag skrev.
Citera
2024-12-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
De är inte 2 små flickor. De är sönderavlade bastarder. Likt sönderavlade bastarder så skall de avlivas för att garantera att den blodslinje/gener de bär på inte förs vidare genom att dessa bastarder fortplantar sig.
Hur svårt kan det vara?

De bär ett socialt arv från sina föräldrar och sin släkt.
Citera
2024-12-10, 17:08
Medlem
Danieloss avatar
Det står i tråden att mördarna inspirerades av halshuggningsfilmer.

Hade hon fått huvudet avskuret alltså? Fy fan så vidrigt!
Citera
2024-12-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Men mord... Det krävs ändå en speciell mentalitet för att kunna mörda. Ingen normal människa, inte heller barn vill jag påstå, är kapabel till det därför man har moraliska spärrar. Detta är djupt störda personer, förmodligen psykopati.

Så kan det vara. Jag instämmer i att de är förstörda, störda. Det krävs läkare för att kunna diagnostisera psykopati.
Senast redigerad av arcenciels 2024-12-10 kl. 17:12.
Citera
2024-12-10, 17:11
Medlem
Citat:
De bär ett socialt arv från sina föräldrar och sin släkt.

Det är ju exakt det han skriver! I detta fallet från helt inavlade släkter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in