Citat:
Ursprungligen postat av
wihnei14
Taaaack för att du säger detta. Precis vad jag har tänkt när jag kollar på hans videos, han är en riktigt dum jävla systemit. Otroligt att han inte har blivit transsexuell med tanke på vilken jävla drönare han är. Sen så att han hela tiden pratar om studier och vetenskap, vem fan bryr sig om studier kring kost? Man kan hitta vad fan man vill om kost bland studier. Han verkar inte heller förstå att industrier finansierar studier för att få fram resultat som säger det dom vill ha fram. Han ger inga logiska resonemang till varför han tycker som han gör det är bara "experter vetenskap experter myndighet bra".
Exakt, studier kring kost är extremt invecklade. Man kan hitta vilken studie som helst som överensstämmer med ens egen ideologi. Det blir bara så verklighetsfrånvänt när vi lever i en värld som är utformad efter naturens regler, och ju längre in i samhället vi kommer, desto mer hjärntvättade och frånkopplade blir vi från detta, till den grad att man börjar ifrågasätta om uppenbart skadliga saker verkligen är skadliga för oss. Det går emot all logik, man blir helt enkelt religiös i sin världsbild.
Jag tror inte att Matgeek är en ond person, utan att han i stället lever i sin egen bubbla och gör det han tror är rätt. Problemet är att hans felaktiga uttalanden leder till att allt fler människor blir sjuka och förvirrade kring vad de ska göra. I en värld där majoriteten av människor lider av diverse psykiska och fysiska besvär är detta inte rätt väg att gå.
Också det där med Ukraina: jag rent ut sagt spyr på svennar som har dessa flaggor som profilbild på Facebook och liknande, bara för att visa sitt falska stöd. Det är rentav onaturligt för oss människor att känna sympati och empati för något vi enbart hör om via nyheter, utan att uppleva det genom vår egen verklighet. Om vi verkligen var så empatiska som vi vill tro, skulle vi alla dö av sorg eller helt enkelt bli traumatiserade av allt hemskt vi hör om varje dag, Som till exempel i Afrika. Men eftersom det inte är trendigt, får man istället mer beröm och respekt om man visar sitt stöd för Ukraina.
I verkligheten är vi människor skapta för att känna
sann empati för sådant som berör oss direkt, som finns i vår närhet och involverar människor vi känner på ett djupare sätt.
Detta visar bara på narcissismen hos dagens människor, där man ständigt söker bekräftelse och vill framstå som en god person ur andras perspektiv. Dessa är de värsta människorna man stöter på. Det är patetiskt.