Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-15, 10:48
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnopiraten
Det finns en ökad risk med faderns ålder ja, denna är dock försumbar på individnivå.
Men den är hundra procent för de som drabbas. Är du beredd att ta risken att få ett källartroll som kommer att bli beroende av kommunalt stöd och sina åldrande föräldrar hela livet? Och med tanke på att din karl är så mycket äldre än du kommer han normalt sett att gå många år före dig och då är du ensam kvar med en stor fet trettiofemårig IQ 65-luns som spenderar hela dagarna med att runka till hentai i sitt pojkrum?

Jag säger inte att det absolut kommer att bli så men riskerna ökar rejält med gamla föräldrar.
Citera
2024-12-15, 10:50
Medlem
SnutteFia03s avatar
De där "rädslorna" han har kan säkert spela in, men jag tror att det mer är att han är nöjd med att ha ett barn och innerst inne inte vill ha fler. Det låter mest som ursäkter från hans sida och eftersom han kanske inte vill förlora eran relation så är han därför inte helt tydlig med vad han vill i det här skedet.

Jag tycker inte att du ska känna dig kränkt. Han hade säkert ett annat mindset innan han faktiskt blev pappa och har fått lite andra perspektiv nu bara.

Om det nu faktiskt är rädslor så går det såklart att lösa. Han kan gå i samtalsterapi t,ex. Det är en relativt låg tröskel att ta sig över och åtminstone prova på, skulle jag säga, och inget konstigt att föreslå för honom. Hur han ställer sig i det läget ger väl en fingervisning om vad hans intentioner skulle kunna vara.
Citera
2024-12-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Tycker du för ett ganska konstigt resonemang. Det luktar ganska mycket osäkerhet kring ditt inlägg, är du lagd åt det hållet kan bara det få honom att tveka att skaffa barn med dig.

Han fick sitt första barn som 39 åring det får en att höja lite på ögonbrynen, kan det vara så att han helt enkelt velat leva ett ungkarlsliv men av någon anledning ändå fick barn som 39 åring lite mot sin vilja? Du kan väl omöjligen veta alla detaljer i hans förra förhållande och varför han fick barn?
På något sätt förstår man honom, han är 44 och hans barn har precis lämnat det där stadiet där barnet är helt beroende av föräldrarna. Det är väl typ nu barnet kan börja gå på toa själv t.ex.

Det kanske inte är för lockande för honom att då börja om allt det på nytt med blöjbytande osv. Om han dessutom associerar det med bråk med sitt ex så kanske det också är en orsak som inte gör honom sugen. Dessutom skulle han alltså vara 50 när barnet är som hans nuvarande är nu. I den åldern vill man väl gärna varva ner och påbörja det lugna livet?
Han har alltså erfarenhet av småbarnslivet, inte du. Då måste du på något sätt förstå hans tankar och inte pressa honom för mycket. Tycker absolut inte att du ska dra några slutsatser kring varför han skaffade barn med den förra tjejen, det har du inte med att göra och det ger inte bilden av dig som någon med stabilt psyke när du resonerar så.

Sedan...ni har bara varit ihop 1 år. Det är knappt nånting. I min bok är det för tidigt att skaffa barn om man varit tillsammans så kort tid men det är väl bara jag som tänker så. Vad är din historia? Ur en historisk synvinkel är 32 rätt så sent för en kvinna att skaffa sitt första barn, har du möjligtvis varit en sån där festande tjej som inte velat binda dig för att sen inse efter 30 att din biologiska klocka tickar och att det är dags att göra något? Sånt får en man att tveka och backa också, tro mig, då många kvinnor brukar visa upp ren desperation i att få barn då.

Du säger att ni klickar till 100%, är du säker på att han känner exakt samma sak? Jag tycker inte du ska pressa eller tvinga honom. Nånstans förstår jag din bitterhet men tycker inte den är helt befogad utifrån det du skriver. Visa med handling att du är värdig att skaffa barn med, var inte förbittrad, få honom att inse vad han får med dig. Om du uppvisar integritet, stabilitet och trygghet kommer han kanske rätt så snart ångra sig men det hjälper dig inte att klänga på honom i detta.

Jag vet att han ville ha barn med sitt ex och var drivande i frågan. Hon var motvillig, vilket spär på min osäkerhet. Och jag VET. Osäkerhet är sjukt oattraktivt. Varför ville han ha barn med en SÅN kvinna? Anledningen till att det dröjde för honom var delvis karriärmässiga. En sak jag inte får ihop är att han var nära på att dumpa henne innan de skaffade barn. Han var less på relationen och att hon bara isolerade hemma och inte jobbade. Hur kul är det för barnet att ha en sån mamma? Många frågor.

Jag har absolut inte varit någon festande tjej, alltid vatit ganska hemmakär. Tyvärr tog det slut med migg ex innan jag var 30. Vi blev ihop som unga och växte åt helt olika håll

Jag tror du har helt rätt stt det kan ha motsatt effekt att pressa honom. Han lär ju bli anti bara pga det. Huruvida det känns 100% för honom kan jag ju inte veta helt säkert men han har sagt att jag är speciell för honom och att han är kär i mig osv.
Citera
2024-12-15, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
De där "rädslorna" han har kan säkert spela in, men jag tror att det mer är att han är nöjd med att ha ett barn och innerst inne inte vill ha fler. Det låter mest som ursäkter från hans sida och eftersom han kanske inte vill förlora eran relation så är han därför inte helt tydlig med vad han vill i det här skedet.

Jag tycker inte att du ska känna dig kränkt. Han hade säkert ett annat mindset innan han faktiskt blev pappa och har fått lite andra perspektiv nu bara.

Om det nu faktiskt är rädslor så går det såklart att lösa. Han kan gå i samtalsterapi t,ex. Det är en relativt låg tröskel att ta sig över och åtminstone prova på, skulle jag säga, och inget konstigt att föreslå för honom. Hur han ställer sig i det läget ger väl en fingervisning om vad hans intentioner skulle kunna vara.
Ja terapi har han faktiskt själv nämnt att han funderar på. Han verkar må rätt dåligt över sina rädslor och kan inte få ordning på vad han känner.
Citera
2024-12-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Men den är hundra procent för de som drabbas. Är du beredd att ta risken att få ett källartroll som kommer att bli beroende av kommunalt stöd och sina åldrande föräldrar hela livet? Och med tanke på att din karl är så mycket äldre än du kommer han normalt sett att gå många år före dig och då är du ensam kvar med en stor fet trettiofemårig IQ 65-luns som spenderar hela dagarna med att runka till hentai i sitt pojkrum?

Jag säger inte att det absolut kommer att bli så men riskerna ökar rejält med gamla föräldrar.
Riskerna ökar absolut vilket också är anledningen till att jag inte vill vänta alltför länge. Det är dock värt att nämna att även om riskerna ökar så ÄR de från början inte så stora. Att dubbla/tredubbla en liten risk ger fortfarande en liten risk i praktiken. De flesta får normala barn.
Citera
2024-12-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulgubbe
Det är bara att bli med barn och se hur det går. Om han egentligen vill gör du honom en tjänst. Om inte, så får du i alla fall det barn du vill ha. Att prioritera en relation med en viss man, framför att ha ett barn, är på lång sikt felprioriterat, det kan jag garantera dig.
Ja HUR blir man med barn? Vi använder oss av avbrutet samlag men den metoden har inte svikit honom en enda gång förut så han är nog tyvärr en av de lyckliga som inte läcker spermier i försatsen nu vill ju jag absolut inte lura honom till en graviditet även om jag kunnat, men men
Citera
2024-12-15, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Kan du inte respektera att han inte vill? Vad är det för fel på er kvinnor? Han har ju förklarat att han är rädd. Varför vill du orsaka honom oro och ångest? Du påstår säkert att du "äääälskar" honom fast du gör honom illa genom ditt tjat och respektlöshet.

Hitta någon annan om du ska skaffa unge. Han är färdig med det där. Han vet hur illa ni kvinnor påverkas av att få barn.

Ditt psyke är inte alls så bra som du påstår. En kvinna med bra psyke respekterar sin kille, och gör slut och träffar någon som vill ha barn om det är vad hon vill.

Han är kluven i frågan och mår dåligt över det. Så innerst inne finns dwt en vilja. Han han inte reda ut känslorna och det är inte samma sak som ett nej. Annars hade det varit enkelt för honom.
Citera
2024-12-15, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Han kanske inte satsade på barn med sitt ex utan det kanske råkade bli så och hon behöll den, tänkt på det din egosit?

Tycker förövrigt 44 är risken till för gammalt för att skaffa barn tyvärr.
Jag vet att han ville, hon var motvillig i början....
Citera
2024-12-15, 11:23
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Jag vet att han ville ha barn med sitt ex och var drivande i frågan. Hon var motvillig, vilket spär på min osäkerhet. Och jag VET. Osäkerhet är sjukt oattraktivt. Varför ville han ha barn med en SÅN kvinna? Anledningen till att det dröjde för honom var delvis karriärmässiga. En sak jag inte får ihop är att han var nära på att dumpa henne innan de skaffade barn. Han var less på relationen och att hon bara isolerade hemma och inte jobbade. Hur kul är det för barnet att ha en sån mamma? Många frågor.

Jag har absolut inte varit någon festande tjej, alltid vatit ganska hemmakär. Tyvärr tog det slut med migg ex innan jag var 30. Vi blev ihop som unga och växte åt helt olika håll

Jag tror du har helt rätt stt det kan ha motsatt effekt att pressa honom. Han lär ju bli anti bara pga det. Huruvida det känns 100% för honom kan jag ju inte veta helt säkert men han har sagt att jag är speciell för honom och att han är kär i mig osv.

Tycker du måste stanna upp ett tag lite och läsa det du skriver några gånger...Det ger inte ett moget intryck när du ständigt nedvärderar mamman till hans barn. Det är inte moget och det ger bilden av dig som instabil och svartsjuk. Tyvärr men så är det. Varför jämför du dig så mycket med den kvinnan? Du är vuxen, lägg bara ner. Återigen kan du omöjligen veta detaljerna, din kille kanske verkligen älskade henne och klickade med henne såsom du känner nu? Varför ska du grotta ner dig i varför han skaffade barn med henne eller deras förhållande överhuvudtaget? Det är helt idiotiskt och ger inte dig någonting. Barnet väljer inte sin mamma. Tror du din pojkvän skulle må bra om han visste vad du skrev om mamman till hans barn? Hur tror du han skulle reagera då? Tycker du måste vara lite självkritisk och känna av situationen bättre. Är du kanske rädd för att han inte vill binda sig med dig och att du därav måste tvinga fram ett barn med honom? Du har en del självjobb att göra innan du är redo för barn känner jag för dina resonemang är väldigt märkliga.
Citera
2024-12-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ja HUR blir man med barn? Vi använder oss av avbrutet samlag men den metoden har inte svikit honom en enda gång förut så han är nog tyvärr en av de lyckliga som inte läcker spermier i försatsen nu vill ju jag absolut inte lura honom till en graviditet även om jag kunnat, men men
Ser du att dina ord där är paradoxala? Du har full koll på, och hoppas kan man anta, givet ditt trådämne, att han, ur sitt eget perspektiv, eventuellt gör ett misstag, medan du absolut inte vill lura honom. Att passivt hoppas på ett misstag är också att luras, om än inte lika tydligt. Lycka till!
Citera
2024-12-15, 11:29
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Jag är 32 år gammal och har inga barn. Min kille är 44 och har en snart femåring sedan innan. Jag vill väldigt gärna ha barn och då med just honom och ingen annan. Har varit ihop i snart 1 år och jag klickar bra med hans barn.

Dilemmat: han har på sistone blivit rejält kluven till fler barn. Småbarnåren var präglade av bråk med exet och till råga på allt har han utvecklat en irrationell rädsla för att få ett barn som det är "nåt fel på", delvis pga att en av hans närmsta vänner har ett barn med autism. Å andra sidan säger han att han gillar tanken på ett syskon till sitt barn så i grunden knns det som att han VILL men inte VÅGAR. Att han skulle våga om det fanns garantier för att allt går väl men det kan ju ingen ge honom, någonsin.

Jag har kollat up min fertilitet och jag har tydligen utmärkt äggkvalitet. Jag vill inte ha barn NU utan vill bygga en mer stabil relation. Dock vill jag inte vänta i mer än 2 år.

Det känns även kränkande för mig att han satsade på barn med en kvinna som sitt ex men tvekar med mig. Exet som både var flera år äldre än vad jag är nu plus sjukpensionär pga psykisk sjukdom medan jag är yngre, har stabilt psyke och ekonomi.

Förutsättningarna är så mycket bättre och jag känner mig emellanåt rätt bitter, inte minst som det är första gången i hela mitt liv jag träffar någon det klickar till 100% på alla plan med.

Finns det någon som varit i samma sits? Kan sådana här rädslor lösa på något sätt? Jag går sönder.

Du vet att risken att få andra hands sortering av barn ökar när du är så pass gammal som du är va?
Citera
2024-12-15, 11:30
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Jag vet att han ville, hon var motvillig i början....

Kom på en grej du kan göra.

Men du får absolut inte manipulera honom.

Fråga honom lungt och rakt och ärligt en lugn kväll om han skulle vilja ha barn.

Säger han ja eller verkar vara liten sugen.

Lär känna en kvinna som skaffat ett nyfött barn.

Bjud in denna nya kvinnan och hennes man på fika i er lägenhet så ofta det bara går.

Gulla med ungen så mycket du kan om du får.

Och visa din man hur mycket du tycker om barn.

Sedan får vi se vad som händer.

Men….

Ja….

Det kanske blir jobbigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här