2024-12-15, 11:59
Medlem
DieselnDusts avatar
[quote=Kvinnopiraten|90400182]Vi har inte tjafsat alls, men å andra sidan hade han och exet, även om deras relation blivit mer kompislik efter så många år ihop, heller inte bråkat nåpgot nämnvärt INNAN de skaffade barn. Så kanske är han rädd att något sådant ska hända oss.[/QUOTE]
Det fetade.. Ja, kan gissa mig till att det är garanterat det som är orsaken till hans tvekande.
Citera
2024-12-15, 12:02
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnopiraten
Jag är 32 år gammal och har inga barn. Min kille är 44 och har en snart femåring sedan innan. Jag vill väldigt gärna ha barn och då med just honom och ingen annan. Har varit ihop i snart 1 år och jag klickar bra med hans barn.

Dilemmat: han har på sistone blivit rejält kluven till fler barn. Småbarnåren var präglade av bråk med exet och till råga på allt har han utvecklat en irrationell rädsla för att få ett barn som det är "nåt fel på", delvis pga att en av hans närmsta vänner har ett barn med autism. Å andra sidan säger han att han gillar tanken på ett syskon till sitt barn så i grunden knns det som att han VILL men inte VÅGAR. Att han skulle våga om det fanns garantier för att allt går väl men det kan ju ingen ge honom, någonsin.

Jag har kollat up min fertilitet och jag har tydligen utmärkt äggkvalitet. Jag vill inte ha barn NU utan vill bygga en mer stabil relation. Dock vill jag inte vänta i mer än 2 år.

Det känns även kränkande för mig att han satsade på barn med en kvinna som sitt ex men tvekar med mig. Exet som både var flera år äldre än vad jag är nu plus sjukpensionär pga psykisk sjukdom medan jag är yngre, har stabilt psyke och ekonomi.

Förutsättningarna är så mycket bättre och jag känner mig emellanåt rätt bitter, inte minst som det är första gången i hela mitt liv jag träffar någon det klickar till 100% på alla plan med.

Finns det någon som varit i samma sits? Kan sådana här rädslor lösa på något sätt? Jag går sönder.
Du har tre alternativ:
1. Respektera hans önskan och överge din barnönskan/fortsätta vänta på att han ska ändra sig.
2. Sluta med preventivmedel utan att berätta och hoppas han kan göra dig gravid, kan dock riskera relationen
3. Avsluta förhållandet och träffa någon som också vill ha barn.

Enligt mig är alternativ 3 rimligast då 1 och 2 antagligen kommer skapa en del problem/bitterhet inom eran relation.
Citera
2024-12-15, 12:03
Medlem
[quote=DieselnDust|90400242]
Citat:
Vi har inte tjafsat alls, men å andra sidan hade han och exet, även om deras relation blivit mer kompislik efter så många år ihop, heller inte bråkat nåpgot nämnvärt INNAN de skaffade barn. Så kanske är han rädd att något sådant ska hända oss.[/QUOTE]
Det fetade.. Ja, kan gissa mig till att det är garanterat det som är orsaken till hans tvekande.
Ja en stor orsak. Men är ju dumt att tveka pga rädsla. Då går han miste om möjligheten att ha en "hel" familj, syskon till sitt barn och möjligheten att det faktiskt går utmärkt.Men ja, garantier kan ju ingen ge honom
Citera
2024-12-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Du har tre alternativ:
1. Respektera hans önskan och överge din barnönskan/fortsätta vänta på att han ska ändra sig.
2. Sluta med preventivmedel utan att berätta och hoppas han kan göra dig gravid, kan dock riskera relationen
3. Avsluta förhållandet och träffa någon som också vill ha barn.

Enligt mig är alternativ 3 rimligast då 1 och 2 antagligen kommer skapa en del problem/bitterhet inom eran relation.
Vi har inget preventivmedel, kör avbrutet. Jag kan verkligen inte se någon annan som pappa till mina barn.
Citera
2024-12-15, 12:08
Medlem
DieselnDusts avatar
[quote=Kvinnopiraten|90400291]
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Ja en stor orsak. Men är ju dumt att tveka pga rädsla. Då går han miste om möjligheten att ha en "hel" familj, syskon till sitt barn och möjligheten att det faktiskt går utmärkt.Men ja, garantier kan ju ingen ge honom
Säg inte det.. Jag tycker ändå att hans rädsla är befogat samtidigt som jag ändå tycker att rädsla för något kan ju förstöra. Men förstår samtidigt hans rädsla. Han vill väl helt enkelt inte förlora dig och stå där och historien har upprepat sig ännu en gång skulle jag tro. Och det borde du se som positivt ändå?

Och det är ju liksom ingen soffa ni pratar om att skaffa och kan göra er av med om det skulle börja knaka i fogarna..
Citera
2024-12-15, 12:11
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Vi har inget preventivmedel, kör avbrutet. Jag kan verkligen inte se någon annan som pappa till mina barn.
Håll om honom med armar och ben då när han börjar komma, han lär säkert tycka det är superhett. Enligt statistiken har du runt 20% chans att bli gravid inom ett år om ni fortsätter med avbrutet samlag så se till att ta massor med sexinitiativ omkring din ägglossning
Citera
2024-12-15, 12:12
Avstängd
Xandas avatar
Citat:
Håll om honom med armar och ben då när han börjar komma, han lär säkert tycka det är superhett. Enligt statistiken har du runt 20% chans att bli gravid inom ett år om ni fortsätter med avbrutet samlag så se till att ta massor med sexinitiativ omkring din ägglossning
Föreställ dig om det hade varit omvända roller, att hon verkligen inte vill bli gravid men att han under samlaget håller fast henne med armar och ben och sprutar i henne. Hade det varit okej? Eller är du bara en hycklare med dubbelmoral?
Citera
2024-12-15, 12:13
Medlem
[quote=DieselnDust|90400368]
Citat:
Säg inte det.. Jag tycker ändå att hans rädsla är befogat samtidigt som jag ändå tycker att rädsla för något kan ju förstöra. Men förstår samtidigt hans rädsla. Han vill väl helt enkelt inte förlora dig och stå där och historien har upprepat sig ännu en gång skulle jag tro. Och det borde du se som positivt ändå?

Och det är ju liksom ingen soffa ni pratar om att skaffa och kan göra er av med om det skulle börja knaka i fogarna..
Jag tycker hans absolut hans rädsla är befogad! Jag kan förstå honom och samtidigt får jag en stark vilja att vilja motbevisa honom i detta och ge honom en fantastisk upplevelse.
Citera
2024-12-15, 12:15
Medlem
Citat:
Om han inte läcker spermier i försatsen (vilket inte alla gör) lär det inte ta sig oavsett hur nära ägglossning man är. Haft sex flera ggr vid ägglossning och hoppats lite varje gång
Citera
2024-12-15, 12:15
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Föreställ dig om det hade varit omvända roller, att hon verkligen inte vill bli gravid men att han under samlaget håller fast henne med armar och ben och sprutar i henne. Hade det varit okej? Eller är du bara en hycklare med dubbelmoral?
Det är såklart inte okej då kvinnan har rätt att bestämma över sin kropp. En man som väljer att ha sex får acceptera risken att graviditet uppstår.
Citera
2024-12-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ja, det är en fara jag är medveten om. Den andra faran är ju att jag kommer få nöja mig med någon jag inte älskar lika mycket för möjligheten att få barn.

Sant förstås. Inte lätt...
Citera
2024-12-15, 12:17
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Om han inte läcker spermier i försatsen (vilket inte alla gör) lär det inte ta sig oavsett hur nära ägglossning man är. Haft sex flera ggr vid ägglossning och hoppats lite varje gång
Men det vet du inte för jag antar att du inte gjort någon analys på hans försats? Hur som helst innebär mer sex en ökad chans för graviditet, särskilt om ni kör avbrutet som är en oseriös preventivmetod om man absolut inte vill göra någon gravid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in