2024-12-15, 12:59
Medlem
Han kanske känner att en unge räcker och inte vill ha en till?

Förövrigt, 44 är inte gammalt sen är allt relativt. Finns 44 åringar som tränar och är fräshare än Jocke 30 som kör lastbil röker och äter korv varje dag.

Hur man sköter hälsan är en viktigare faktor.

För kvinnor dock blir det svårt efter 40.
För män handlar det helt om hur fräsh man håller sig.

Livet är orättvist.
Citera
2024-12-15, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
För oss så funkar det i en kanske två månader innan Kickan blev gravid. Har hört liknande från andra.

Han har inte klippt strängarna? Om han nu absolut inte vill ha barn så är det upplagt.
Lite avundsjuk på er men som sagt läcker vissa mer i försatsen än andra. Individuellt, förklsrar varför det för vissa funkar i åratal och inte för andra.
Han har inte klippt dom, i såna fall hade han ju inte behövt dra ut och heller inte haft denna kluvenhet.
Citera
2024-12-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Hur som helst innebär mer sex mer möjligheter för misstag från hans sida.

Har du varit gravid tidigare förresten?
Aldrig varit gravid, också tänkt tanken att tänk om jag är infertil?
Citera
2024-12-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Han kanske känner att en unge räcker och inte vill ha en till?

Förövrigt, 44 är inte gammalt sen är allt relativt. Finns 44 åringar som tränar och är fräshare än Jocke 30 som kör lastbil röker och äter korv varje dag.

Hur man sköter hälsan är en viktigare faktor.

För kvinnor dock blir det svårt efter 40.
För män handlar det helt om hur fräsh man håller sig.

Livet är orättvist.

Kanske känner han så. Men han säger ibland att han skulle vilja om han inte var rädd för att saker ska gå snett. Han har inte rett ut sina känsöor där och kört fast
Citera
2024-12-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Bränt barn skyr elden heter det ju, och han har ju tydligen dåliga erfarenheter av barn med exet så det är ju inte så konstigt att han tvekar att ta den risken igen.
Ja delvis ärver jag hans ex synder....inte kul.
Citera
2024-12-15, 13:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Håll om honom med armar och ben då när han börjar komma, han lär säkert tycka det är superhett. Enligt statistiken har du runt 20% chans att bli gravid inom ett år om ni fortsätter med avbrutet samlag så se till att ta massor med sexinitiativ omkring din ägglossning
Ja du har ju en schyst inställning, not..
Citera
2024-12-15, 13:50
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ja du har ju en schyst inställning, not..
Väljer en man att ha sex med en fertil kvinna har han accepterat risken att graviditet är ett möjligt utfall.
Citera
2024-12-15, 13:51
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Väljer en man att ha sex med en fertil kvinna har han accepterat risken att graviditet är ett möjligt utfall.
Javisst, jag minns varför jag klippte kablarna en gång i tiden..
Citera
2024-12-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Javisst, jag minns varför jag klippte kablarna en gång i tiden..
Min kille har dock inte gjort det
Citera
2024-12-15, 13:57
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnopiraten
Min kille har dock inte gjort det
Nej, men han kanske inte räknar med att du skall ta initiativ till sex och hålla fast honom när han kommer som ovanstående föreslår.

Det var ett dåligt förslag! Du får antingen vänta och hoppas han ändrar sig eller dumpa och skaffa paniknytt (som inte alltid blir så bra)
Citera
2024-12-15, 14:10
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Jag är 32 år gammal och har inga barn. Min kille är 44 och har en snart femåring sedan innan. Jag vill väldigt gärna ha barn och då med just honom och ingen annan. Har varit ihop i snart 1 år och jag klickar bra med hans barn.

Dilemmat: han har på sistone blivit rejält kluven till fler barn. Småbarnåren var präglade av bråk med exet och till råga på allt har han utvecklat en irrationell rädsla för att få ett barn som det är "nåt fel på", delvis pga att en av hans närmsta vänner har ett barn med autism. Å andra sidan säger han att han gillar tanken på ett syskon till sitt barn så i grunden knns det som att han VILL men inte VÅGAR. Att han skulle våga om det fanns garantier för att allt går väl men det kan ju ingen ge honom, någonsin.

Jag har kollat up min fertilitet och jag har tydligen utmärkt äggkvalitet. Jag vill inte ha barn NU utan vill bygga en mer stabil relation. Dock vill jag inte vänta i mer än 2 år.

Det känns även kränkande för mig att han satsade på barn med en kvinna som sitt ex men tvekar med mig. Exet som både var flera år äldre än vad jag är nu plus sjukpensionär pga psykisk sjukdom medan jag är yngre, har stabilt psyke och ekonomi.

Förutsättningarna är så mycket bättre och jag känner mig emellanåt rätt bitter, inte minst som det är första gången i hela mitt liv jag träffar någon det klickar till 100% på alla plan med.

Finns det någon som varit i samma sits? Kan sådana här rädslor lösa på något sätt? Jag går sönder.

Säg till honom att du behöver ett svar, om barn är viktigt för dig, du har inte många fertila år kvar och borde ganska snabbt skaffa en annan parter om han inte är villig att skaffa mer barn.
Citera
2024-12-15, 14:14
Medlem
Citat:
Har varit ihop i snart 1 år och jag klickar bra med hans barn.

Jag vill inte ha barn NU utan vill bygga en mer stabil relation. Dock vill jag inte vänta i mer än 2 år.

Ni har inte varit ihop ett år, och du tänker att det är en bra idé att få ett barn ihop inom två år?? Du låter jävligt omogen som ens tänker på barn i er relation, ni känner inte varandra ordentligt.

Och ja, släpp honom. Er relation kommer inte vara mogen för barn på MINST fyra år till, helst sex år, och då är din gubbe 50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in