Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-17, 16:20
Medlem
BigMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det är så kul att planera mord, ännu roligare att utföra dom...

... I teorin såklart.

jag gav honom bara tips.

självklart så krävs det en hel del för att löpa linan ut.

jag menar jag skulle kunna flippa ut på att bara någon trampar på mina nya skor, men inte skulle jag döda någon av den anledningen så att säga.

man får ta och skapa sina egna regler i sådana här frågor, om en person låt oss säga har dödat en människa. Denna person blir frikänd i tingsrätten. om man då skulle ta och stalka denne person och upptäcker att han kommer döda igen om han inte blir stoppad, är inte det rätt då att på något sätt sätta käppar i hjulet för den personen ?

jag tänker bara på att diktatorer får ju folk slaktade hela tiden, för de tror att de har rätt, då skulel det vara en fin gest att ta hand om den där högt uppsatta personen för att bespara folket mycket lidande, både fysisk och psykisk.
Citera
2008-04-17, 18:42
Medlem
Slaskmons avatar
Har också tänkt på detta och kommer fram till att rent tekninskt t.ex trycka av en avtryckare och släcka någons liv kanske skulle vara möjligt om nöden krävs. Men att mörda någon med t.ex kniv för att man inte gillar personen tvivlar jag starkt på.
Skulle vara kul att se hur många i sin egen omgivning som skulle vara kapabla att döda en annan människa, alltså inte bara i teorin utan även i praktiken.
Citera
2011-07-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy
Ja, för pengar. Skulle också kunna döda folk som enligt mig har fel åsikt t.ex multikulti-ivrare, kommunister och dylikt avskum. Eftersom dom är landsförrädare som ser till att Sverige går åt helvete. Sådant går inte ostraffat.

Som Tony Montana säger i Scarface: I kill a communist for fun, but for a green card, I gonna carve him up real nice. Byt ut 'a green card' mot 'money' så har ni min filosofi.

Om jag vore psykiskt instabil skulle jag döda för vissa av mina lustar och fantasier. Men för tillfället är jag frisk.

väldigt låg medvetenhet skulle jag påstå att du har även om jag inte har någon rätt till att påstå något sånt. läs på lite mer och fråga dej själv fler frågor så kommer du nog bli "bra". btw du e inte frisk nej om det du skriver är det du tänker. Ingen annan förstör mer än de som äger detta land precis som resten av världen... du pratar om kommunism som om det e annorlunda demokrati, du vet då ingenting och dessutom, vem fan e du att bestämma över någons liv? Kraften som gör att allt finns och att allt kan känna en medvetenhet gör så att du kan tänka så, tro inte att du e någon, du är skit precis som jag. Du är smuts, det e jag oxå men jag går inte och tror att jag har makt till att döda. Jag har ingen makt till något. om det inte vore för gud, medvetenhet eller en högre kraft (kalla det vad du vill) hade jag inte ens funnits eller kunna interagera med DENNA verkligheten. Ta reda på vem ditt "jag" e istället.
Citera
2011-07-03, 18:20
Medlem
DeusSanctis avatar
ISFJ, ja, jag skulle kunna göra det, mot de som kränker mina negativa rättigheter. Det gör mig nämligen väldigt arg.
Citera
2011-07-03, 18:36
Medlem
BountyKillers avatar
Om någon skadar någon i min familj, då är dom så gott som döda. Spelar ingen roll vem det är eller vilka den personen känner, jag kommer att släcka honom, även om det skulle betyda att jag själv ryker med. Hoppas dock att den dagen aldrig kommer, men skulle den mot all förmodan göra det så är det bäst att gärningsmannen gömmer sig, för jag kommer inte sluta förens han ligger död framför mig.
Senast redigerad av BountyKiller 2011-07-03 kl. 19:01.
Citera
2011-07-03, 18:42
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
På slagfältet, med vapen i hand och adrenalinet pumpandes i blodet tror jag till och med att världens fegaste kontorsråtta kallblodigt skulle kunna skjuta ner 15 ryska fallskärmsjägare. Med andra ord skulle jag kunna döda rätt person under rätt omständigheter.
Citera
2011-07-03, 21:00
Medlem
Jag tror sällan att man bestämmer sig för att döda någon, undantagsfall i sammanhang där gärningsmannen anser sig vara nödgad att ta livet av brottsoffret.

Ofta tror jag att det börjar med ett bråk som eskalerar på ett fruktansvärt sätt. Ett slag, ett slag tillbaka, en spark, en spark till, någon får ett övertag och till slut är båda så uppe i varv att man inte kan sluta utan att vara säker på att den andre inte skadar en. De människor som kan tänka sig att slå en annan människa med mer våld än att försvara sig själv kan nog hamna i en situation där de slutar tänka och slår ett slag för mycket - det dödande slaget.

Mördare är sällan något man med sina sinnens fulla bruk blir utan man hamnar nog först i någon form av rus då man gör saker man inte hade tänkt. Sedan går ruset över och man inser vad man har gjort...
Tro inte att jag tar lätt på ett mord. Absolut inte. Vad jag menar är att steget dit för många är kortare än man tror...
Citera
2011-07-03, 21:51
Medlem
qdqdqs avatar
Ja om nöden kräver det så slår jag gärna ihjäl någon.
Citera
2011-07-03, 23:12
Bannlyst
Jag skulle i princip kunna döda vem som helst. Men inte alla barn. Det finns många jag skulle kunna döda - om jag visste att jag skulle kunna komma undan. Ljug inte. Det skulle ni också kunna.
Citera
Igår, 00:39
Medlem
hippien47s avatar
Om ni hade en släkting eller kompis som ni älskade och önskade allt gott, skulle ni hjälpa hen att ta livet av sig eller att aktivt begå ett mord om personen i fråga ville det? Förutsatt då att personen själv inte var kapabel av någon anledning. Är man beredd att sitta i fängelse på obestämd tid för något sådant? Ur ett utilitaristiskt perspektiv så kan man inte låta bli att känna någon form av skuld. Det finns massor av människor som hellre ser dig knega inom t.ex. skolan och vården än att sitta i fängelse. Vad tänker ni när ni läser detta?
Citera
Igår, 06:46
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippien47
Om ni hade en släkting eller kompis som ni älskade och önskade allt gott, skulle ni hjälpa hen att ta livet av sig eller att aktivt begå ett mord om personen i fråga ville det? Förutsatt då att personen själv inte var kapabel av någon anledning. Är man beredd att sitta i fängelse på obestämd tid för något sådant? Ur ett utilitaristiskt perspektiv så kan man inte låta bli att känna någon form av skuld. Det finns massor av människor som hellre ser dig knega inom t.ex. skolan och vården än att sitta i fängelse. Vad tänker ni när ni läser detta?
Jag tänker att det är sjukt att dödshjälp inte finns i Sverige. När djur som lider pratar man om att det är "humant" att avliva men när människor lider så ska dom överleva till vilket pris som helst på oklara grunder? Sätta en person på så mycket psykofarmaka att dom knappt kan tänka dom jävlarna det är tydligt humant.

Folk som vill att andra överlever till varje pris är egoister som kan dra åt helvete. Ingen väljer att födas. Ingen väljer att lida men att få dö kan dom väl få bestämma under mer värdiga former snarare än att lägga sig framför ett tåg eller dylikt?

Du kan med en svensk läkares hjälp och cirka 100k ordna dödshjälp i Schweiz om det finns ett case helt legalt vad jag vet.
Senast redigerad av Congelado Igår kl. 06:49.
Citera
Igår, 11:07
Medlem
hippien47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Jag tänker att det är sjukt att dödshjälp inte finns i Sverige. När djur som lider pratar man om att det är "humant" att avliva men när människor lider så ska dom överleva till vilket pris som helst på oklara grunder? Sätta en person på så mycket psykofarmaka att dom knappt kan tänka dom jävlarna det är tydligt humant.

Folk som vill att andra överlever till varje pris är egoister som kan dra åt helvete. Ingen väljer att födas. Ingen väljer att lida men att få dö kan dom väl få bestämma under mer värdiga former snarare än att lägga sig framför ett tåg eller dylikt?

Du kan med en svensk läkares hjälp och cirka 100k ordna dödshjälp i Schweiz om det finns ett case helt legalt vad jag vet.

Om läkaren inte vill skriva ett intyg så blir det svårt. Inte så att man har en mille på banken att erbjuda någon för ett ”jobb” heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in