Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-12-18, 19:09
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Testade precis chatGPT:
https://tinypic.host/image/image.2LWorG
Konstigt. ChatGPT ger rätt svar till mig, 77,14 grader.
Citera
2024-12-18, 19:39
Medlem
Ferhs avatar
Testade några prompter, och fotorealistiska bilder på människor var den rätt bra på, så 9/10 i betyg när det gäller det. Hade inga problem med att skapa bilder på tjejer i bikini och med stora bröst, heller. Det är censurerat så går inte att skapa vad som helst, men ändå mindre censur jämfört med en del andra alternativ som skulle vägra att skapa den typen av bilder.

(Att skapa bilder på en tjej i bikini och med stora bröst är ett bra sätt att testa hur censurerad en AI är, eftersom ofta så klarar en AI inte att skapa såna bilder, eller ger tjejerna närmast platta bröst).

Mer konstnärliga stilar var den däremot helt värdelös på, eftersom alla bilder blir typ... För enkla. Okomplicerade. Opersonliga. Saknar detaljer. Generiska. Typ så. Den skapar vad man skriver, men det den skapar ser väldigt tråkigt ut, och den gör ett dåligt jobb med skuggor och ljussättning. Så 3/10 i betyg när det gäller allt sånt. Vill man skapa konst så finns det andra alternativ som är både bättre och gratis.
Citera
2024-12-18, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Testade några prompter, och fotorealistiska bilder på människor var den rätt bra på, så 9/10 i betyg när det gäller det. Hade inga problem med att skapa bilder på tjejer i bikini och med stora bröst, heller. Det är censurerat så går inte att skapa vad som helst, men ändå mindre censur jämfört med en del andra alternativ som skulle vägra att skapa den typen av bilder.

(Att skapa bilder på en tjej i bikini och med stora bröst är ett bra sätt att testa hur censurerad en AI är, eftersom ofta så klarar en AI inte att skapa såna bilder, eller ger tjejerna närmast platta bröst).

Mer konstnärliga stilar var den däremot helt värdelös på, eftersom alla bilder blir typ... För enkla. Okomplicerade. Opersonliga. Saknar detaljer. Generiska. Typ så. Den skapar vad man skriver, men det den skapar ser väldigt tråkigt ut, och den gör ett dåligt jobb med skuggor och ljussättning. Så 3/10 i betyg när det gäller allt sånt. Vill man skapa konst så finns det andra alternativ som är både bättre och gratis.

Testade "Gör en bild på 3 tjejer med stora bröst i bikini på stranden." Succe 10/10
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-12-18 kl. 19:52.
Citera
2024-12-18, 20:18
Medlem
Svartskäggs avatar
Jag testade också att be den rita tjejer i bikini. Men den ritade dem bara från midjan och uppåt, fast jag bad den rita hela kroppen från fötterna.
Citera
2024-12-19, 12:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Jag testade också att be den rita tjejer i bikini. Men den ritade dem bara från midjan och uppåt, fast jag bad den rita hela kroppen från fötterna.

Helt ok bildfunktion: Testade, typ, fyra glada kvinnor på stranden som har bikini på sig och är mellan 20 och 30 år gamla. I en av de fyra bilderna var det bara tre kvinnor. Och i den bild de verkade ha kul tillsammans så kändes det hela ändå lite platt och inte helt genuint.

Själv väntar jag på Dall-E 4. Sam Altman har antytt att det kommer att komma något som har att göra med bilder. Övriga troliga stora nyheter nästa år ifrån OpenAI: Sora 2, o2, ChatGPT-4.5, agenten "operatorer", och ev. En modell som OpenAI betraktar som "AGI", alldeles i slutet av 2025.
Citera
2024-12-19, 14:21
Medlem
Svartskäggs avatar
Det verkar svårt att få den att rita benen. Den gör mest bilder från midjan och uppåt. Jag bad den rita en ful kvinna. Men den ritade vackra kvinnor ändå.
Citera
2024-12-19, 15:21
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Det verkar svårt att få den att rita benen. Den gör mest bilder från midjan och uppåt. Jag bad den rita en ful kvinna. Men den ritade vackra kvinnor ändå.

Vill man att en AI ska rita benen/fötterna så brukar man behöva lägga till att personen ska vara barfota eller ha skor på sej. Default brukar annars vara sedd framifrån och midjan uppåt. Jag fick Grok att göra fullkropps-bilder, så det går.

Om man vill skapa en ful kvinna så behöver man nog beskriva det mer detaljerat, typ att man vill att det ska vara vårtor och ärr i ansiktet, att hon ska vara tjock och missbildad och skela med ögonen, göra en ful grimas, och vara klädd som en hemlös person, och så vidare.
Citera
2024-12-20, 10:23
Moderator
Ruskigbusss avatar
En tråd till om Grok infogad. Allt OT om vad Musk gör, Chat-GPT och Tesla är förstås också raderat. Det finns många trådar om dessa saker. Här diskuterar vi AI - inget annat.

Dessutom är tråden INTE till för att vara nån sorts språkrör för botten. Notera regel 0.13. Textrobotar

Citat:
Det är endast tillåtet att citera texter skrivna av AI-verktyg eller motsvarande, om användaren är tydlig med att detta är ett citat, och det finns ett legitimt skäl till att posta ett citat istället för en egen beskrivning. Citatets längd får inte överstiga vad som motiveras av ändamålet. Inlägg som har karaktären av att vara skrivna av AI-verktyg kan raderas utan närmare motivering.

Jag valde att bara radera nu, men om någon fortsätter så ligger varningar nära.
/Mod
Citera
2024-12-28, 23:57
Medlem
Hoppas bara vi kan lita på våran musk att allt går rätt till nu med grog. Så att världen får "styras" av folket å sanning. Däremot kommer ju AI genererade program användas tåligt för att vrida på sanningen av många människor. Gäller å va vaken och källkritiskt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in