Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Idag, 02:22
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Då snackar jag inte att det blir lite hett om öronen som blåser över efter någon vecka. Snackar cancelled på livstid, typ Kevin Spacey. Karriären och ryktet förstört för all evighet.

Varit många drev de senaste veckorna (Dermot Clemenger och Matilda Djerf) och man kan inte annat än undra: hur hade jag gjort? Hade man haft psyke nog för att bara försätta kötta på som man alltid gjort eller blir alla till slut kuvade av den enorma pressen?

Jag tror att ifall det fortsatt på sikt, så hade jag kastat in handduken och flyttat utomlands. Ifall varje dag var den samma, man gick in på mataffären och handlade och fick blickar. Folk från media som är där och rotar och vill att man ska tala ut. Det hade nog varit knäckande att "ge upp" från ett stolthets-perspektiv, men livet måste ändå ha någon slags positiv lyster för att det ska vara värt att leva. Om det inte blev bättre skulle man ju bli gravt deprimerad om inte annat.

Hur hade ni hanterat det?
Citera
Idag, 02:24
Medlem
Har man slantar är ju det bästa att dra
Citera
Idag, 02:32
Medlem
Arga.pingvinens avatar
Skulle plocka ut kontanter fort.
Citera
Idag, 03:10
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Då snackar jag inte att det blir lite hett om öronen som blåser över efter någon vecka. Snackar cancelled på livstid, typ Kevin Spacey. Karriären och ryktet förstört för all evighet.

Varit många drev de senaste veckorna (Dermot Clemenger och Matilda Djerf) och man kan inte annat än undra: hur hade jag gjort? Hade man haft psyke nog för att bara försätta kötta på som man alltid gjort eller blir alla till slut kuvade av den enorma pressen?

Jag tror att ifall det fortsatt på sikt, så hade jag kastat in handduken och flyttat utomlands. Ifall varje dag var den samma, man gick in på mataffären och handlade och fick blickar. Folk från media som är där och rotar och vill att man ska tala ut. Det hade nog varit knäckande att "ge upp" från ett stolthets-perspektiv, men livet måste ändå ha någon slags positiv lyster för att det ska vara värt att leva. Om det inte blev bättre skulle man ju bli gravt deprimerad om inte annat.

Sharon Stone, Liam Neeson, F. Murray Abraham, and Stephen Fry och Trevor Nunn har alla supportat att Spacey ska få spela stora roller igen. Paul Schrader vill att han ska spela huvudrollen i en film om Frank Sinatra. Den feminina bögen Rapp som förlorade sitt mål och alla andra som anklagat honom har förlorat. Det har dessutom handlat om civilmål alltså inte straffrättsliga mål.

Herr Clemenger är däremot misstänkt för att ha köpt sex och väntar rättegång i ett mål som alltså handlar just om straffrätt.

Du kanske borde lära dig skillnaden mellan civilrätt och straffrätt.

För övrigt så skulle jag aldrig köpa sex så som Dermot Clemenger gjort.

Vad det gäller att vara klumpig så är väl inte Matilda Djerf den första.

Lotta Bromé var ju i blåsväder och fick sparken från SR men sedan 2022 så är hon programledare på Mix Megapol.

Lite tunn trådstart kring hur du verkligen tänker måste jag säga.
Citera
Idag, 03:14
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Sharon Stone, Liam Neeson, F. Murray Abraham, and Stephen Fry och Trevor Nunn har alla supportat att Spacey ska få spela stora roller igen. Paul Schrader vill att han ska spela huvudrollen i en film om Frank Sinatra. Den feminina bögen Rapp som förlorade sitt mål och alla andra som anklagat honom har förlorat. Det har dessutom handlat om civilmål alltså inte straffrättsliga mål.

Herr Clemenger är däremot misstänkt för att ha köpt sex och väntar rättegång i ett mål som alltså handlar just om straffrätt.

Du kanske borde lära dig skillnaden mellan civilrätt och straffrätt.

För övrigt så skulle jag aldrig köpa sex så som Dermot Clemenger gjort.

Vad det gäller att vara klumpig så är väl inte Matilda Djerf den första.

Lotta Bromé var ju i blåsväder och fick sparken från SR men sedan 2022 så är hon programledare på Mix Megapol.

Lite tunn trådstart kring hur du verkligen tänker måste jag säga.

Det är väl bara en minoritet av Hollywood som supportar Spacey ändå? När gjorde han senast en blockbuster? När kommer han spela Frank Underwood igen? Bara för att någon vinner en rättslig tvist så betyder det inte att folkets dom skiftar i den riktningen. Den stora massan följer sin egna ledstjärna, och deras dom är oftast inte rättvis då många kommer undan medan andra döms för hårt.
Citera
Idag, 03:20
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Det är väl bara en minoritet av Hollywood som supportar Spacey ändå? När gjorde han senast en blockbuster? När kommer han spela Frank Underwood igen? Bara för att någon vinner en rättslig tvist så betyder det inte att folkets dom skiftar i den riktningen. Den stora massan följer sin egna ledstjärna, och deras dom är oftast inte rättvis då många kommer undan medan andra döms för hårt.

Kan du förklara varför din tråd ligger under relationer och samlevnad?
Känner du att du hittat rätt?
Citera
Idag, 03:22
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Kan du förklara varför din tråd ligger under relationer och samlevnad?
Känner du att du hittat rätt?

Det är en bra fråga - jag hittade ingen annan avdelning där det passade in.

Skulle vara "kändisskvaller" kanske, men alla de trådarna är megatrådar om en specifik kändis. Jag trodde inte någon skulle bli så upprörd över min trådstart kl 03 på en torsdag morgon, hoppas att du vaknar på bättre sida imorgon bitti. God natt.
Citera
Idag, 03:28
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:

Skulle vara "kändisskvaller" kanske, men alla de trådarna är megatrådar om en specifik kändis. Jag trodde inte någon skulle bli så upprörd över min trådstart kl 03 på en torsdag morgon, hoppas att du vaknar på bättre sida imorgon bitti. God natt.

Så du vill starta en tråd utan att få mothugg.
Varför är du då på FB överhuvudtaget?

Men intressant att du dissar de som stödjer Spacey.
Förutom skådespelarna som bara gjort skitfilmer och inga ikoniska filmer alls så...
Paul Schrader är ju en värdelös filmskapare.
Taxi Driver
Amerigan Gigolo
Tjuren från Bronx
Kristi sista frestelse
Men visst. Värdelös som skulle vilja ha honom i rollen som en äldre Frank Sinatra i en film, även om han tillhör en minoritet.
Citera
Idag, 03:32
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Så du vill starta en tråd utan att få mothugg.
Varför är du då på FB överhuvudtaget?

Men intressant att du dissar de som stödjer Spacey.
Förutom skådespelarna som bara gjort skitfilmer och inga ikoniska filmer alls så...
Paul Schrader är ju en värdelös filmskapare.
Taxi Driver
Amerigan Gigolo
Tjuren från Bronx
Kristi sista frestelse
Men visst. Värdelös som skulle vilja ha honom i rollen som en äldre Frank Sinatra i en film, även om han tillhör en minoritet.

Är du ute och slirar med brännvinet eller något, varför så aggro?

Jag vill få mothugg, men du klagar på fel saker (som att tråden troligtvis ligger i fel forum).

Jag dissar inte någon av dom, det är tunga namn. Men de måste ju övertyga de övriga (slipsnissarna som rattar alla stora studios som Warner Bros, Paramount etc) också om han ska få några roller, därför tycker jag att det är en träffsäker beskrivning att han fortfarande sitter i frysboxen.
Citera
Idag, 03:34
Medlem
skoputss avatar
Citat:

Det beror på om anklagelserna är sanna eller falska. Är de sanna skulle jag troligtvis få ett uppvaknande och börja rodda därifrån. Rannsaka och jobba på mitt inre.

Om de vore falska … då skulle jag efter förkrosselsen kämpa för att få upprättelse. Kanske skriva en bok eller liknande kreativt utlopp.

Edit
Citat:

Snarare under psykologi.
Senast redigerad av skoputs Idag kl. 03:38.
Citera
Idag, 03:54
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Är du ute och slirar med brännvinet eller något, varför så aggro?

Jag vill få mothugg, men du klagar på fel saker (som att tråden troligtvis ligger i fel forum).

Jag dissar inte någon av dom, det är tunga namn. Men de måste ju övertyga de övriga (slipsnissarna som rattar alla stora studios som Warner Bros, Paramount etc) också om han ska få några roller, därför tycker jag att det är en träffsäker beskrivning att han fortfarande sitter i frysboxen.

Det argumentet köper jag.

Känns som vi är lite OT så du får min sista kommentar kring det här i en spoiler.

Sen till din ursprungliga fråga.

Det är omöjligt att svara på.

Är man berömd och rik så är det klart att det måste vara skitjobbigt att bli utfryst från att arbeta.

Men har man pengar så man klarar sig är det nog inget större problem så länge man har vänner som stödjer en. Eller fans. Ta Deppan tex där fans startade en namninsamling för att han ska tillbaks till Pirates of the Caribbean och som har fått 894090 verifierade underskrifter. Då tror jag att man kan känner att man inte är helt värdelös även om man är rik och berömd men arbetslös.
Citera
Idag, 04:30
Medlem
När anses man vara känd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem