Citat:
Jag har en son som blev utredd fr npf nr han gick i trean p lgstadiet. D hade han svrigheter och ven om skolan var ptryckande fr utredningen s kndes det rtt d. Idag, 16 r gammal, r han en helt annan person, trygg och social. Han har uttryck en vilja att eventuellt gra lumpen och jag tycker det r helt galet att en person som han inte ska f chansen. Av vad jag kan lsa mig till fr man mnstra med lindrig adhd men inte med lindrig autism.
r det ngon som gtt igenom processen att bli av med en diagnos, sjlv eller fr ett barn och kan bertta om vart ni vnde er, hur gick det till, kostnad etc.
r det ngon som gtt igenom processen att bli av med en diagnos, sjlv eller fr ett barn och kan bertta om vart ni vnde er, hur gick det till, kostnad etc.
Det beror lite p vart man r bosatt svida man inte har pengar att f bort diagnosen. Grejen r lite s dom resonerar att vem har och inte har diagnosen. Du fr kmpa med detta men du kan inte vara fr din son utan han mste sjlv kmpa och bevisa att detta har blivit ett fel frn hans barndom. Om du vet vem som stllt diagnosen kan du vnda dig till denne person och ven till den enhet han tillhr. Men din son kanske inte haft kontakt med vrd under uppvxten? P min ort r det vldigt ltt att bli avskriven en diagnos.
Vldigt positivt att hra att din son vill gra nytta fr vrt land och frsvara det fr vr frihets skull
Man kan ju inte tveka eller uppfatta signaler fel tex mnniska ler eller r arg o.s.v . Det r ju ofta det som autister har svrt med. r ju s olika det dr med Autism och hur personer har fr problem
Tex Adhd r ju en symtomdiagnos s att sga.
Du knner din son. Det enda du inte fr ha ngra diagnoser nr du ansluter till fm utbildningar r fallskrmsjgare. Du kan inte vnda dig till FM fr dom kan inte ta bort diagnoser. Dr r inga undantag. Utan bara ett regelverk som fljs strikt som du skert frstr. Lycka till verkligen. Vill din son detta s fr han visa och gra sitt yttersta. Mvh