2024-12-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Han r ju den han r, oavsett diagnos eller ej. Och om han vill gra lumpen r det sjlva diagnosen som r ett problem, inte de mycket mycket svaga tendenser till autism som han har kvar.

Gr det inte bara att hlla kft om sin gamla diagnos nr det r dags fr mnstring?

De har inte mjlighet att lsa grabbens journaler.
Citera
2024-12-18, 22:40
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Kontakta psykiatrin och be om en ny bedmning. Knner mnga som blivit av med diagnoser i vuxen lder frmst fr att kunna f ta krkort

Autister kan ta krkort. Vad har du ftt ditt svammel ifrn.
Citera
2024-12-18, 22:42
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Nja, personen har kanske kontakt med psykiatrin? Dom jag knner har skickat egenremiss till psykiatrin och blivit kallade dit. Sen har man tagit bort diagnosen (inte fr alla). S prova skicka en egenremiss. Alternativt till neuropsykiatrin. Tycker absolut inte du ska lgga pengar p detta nr den offentliga vrden gr det i princip gratis

Kan du ge ett eller flera exempel kring dom du vet om som har haft en NPF diagnos som har trollats vck eller frsker du ge TS falska frhoppningar och r en lgnhals?
Citera
2024-12-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfahanen63
Har man autism s har man. Han kan bli en fara i lumpen... Tnk om han brjar intressera sig i tg eller ngot annat lusitgt

Nej, autism r en diagnos som baseras p en bedmning av funktionshinder. Har man inte funktionshinder har man inte autism ven om man kan dela vissa personlighetsdrag med autister.
Citera
2024-12-18, 22:53
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Fan vad autism har blivit romantiserat, nej det r en funktionsnedsttning

En nedsttning i vissa funktioner kan ocks innebra en upphjd funktion i andra funktioner.

Elon Musk pstr sig tex har Asperger.

Andra p NPF spektrat r tex:
Sir Anthony Hopkins
Dan Akroyd
Daryl Hannah

Anser du att dessa personer r funktionsnedsatta?

Sjlv tnker jag att idioti r en funktionsnedsttning kra Idiot.
Citera
2024-12-18, 22:57
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Gr det inte bara att hlla kft om sin gamla diagnos nr det r dags fr mnstring?

De har inte mjlighet att lsa grabbens journaler.

Vad menar du med gamla journaler och varfr tror du att en autist ens skulle f frgeformulret?

n s lnge r det bara personer med lindrig ADHD som fr gra vrnplikt.
Citera
2024-12-18, 23:12
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfahanen63
Har man autism s har man. Han kan bli en fara i lumpen... Tnk om han brjar intressera sig i tg eller ngot annat lusitgt

Det stmmer inte riktigt. En autistisk person kan vara allt ifrn en person dr du knappt vet om att personen r en autist till en person som borde sitta p en institution. Det r ett spektrum av en anledning, allt ifrn matematiknrdar till personer som har vuxenblja och slr sig sjlva blodiga med en fjrrkontroll fr att det var ngot som strde.
Citera
2024-12-18, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
En nedsttning i vissa funktioner kan ocks innebra en upphjd funktion i andra funktioner.

Elon Musk pstr sig tex har Asperger.

Andra p NPF spektrat r tex:
Sir Anthony Hopkins
Dan Akroyd
Daryl Hannah

Anser du att dessa personer r funktionsnedsatta?

Sjlv tnker jag att idioti r en funktionsnedsttning kra Idiot.
Okej mrks att du har aspbergers
Citera
2024-12-18, 23:44
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Okej mrks att du har aspbergers

Nej det har jag inte.

Vad har du sak att tillfra trden?
Citera
2024-12-18, 23:54
Medlem
ironmanfists avatar
Jag rder dig att se filmen "the accountant" handlar om en kille med autism. Det r med Ben Affleck. Den r riktigt cool.

I hans barndom (huvudrollen) var hans pappa rtt tuff mot sin son fr att lra sig den hrda vgen.

Mvh
Senast redigerad av ironmanfist 2024-12-18 kl. 23:57.
Citera
2024-12-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Vad menar du med gamla journaler och varfr tror du att en autist ens skulle f frgeformulret?

n s lnge r det bara personer med lindrig ADHD som fr gra vrnplikt.

Uppenbarligen har de inte tillgng till de registrer i frsta steget iom att de skickar ut mnstringsformulret ven till de med autismdiagnos.
Citera
2024-12-19, 00:16
Medlem
ValkPaddas avatar
Innan du lgger en massa tid och pengar p att f bort diagnosen tycker jag att du ska testa att stlla p grabben ordentligt och se hur han reagerar.

Fixar han att ett befl skriker p honom? Fixar han extrem tidspress? Fixar han att bli vckt mitt i natten och direkt springa ut till sin eldstllning? Fixar han att flja hjrndda ordrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in