Citat:
Ursprungligen postat av
sardellini
Jag finner det problematiskt att du låtsas besitta något slags expertis inom biologi och genetik när du egentligen bara är en flashbacknasse som definitivt inte själv läst den studuen du länkat till. Om dy mot all förmodan läst den vore det rätta tillvägagångssättet att presentera dess resultat med egna ord och sedan referera till/dela länken. Sedan kan man ju också fråga sig varför du väljer just den studien, har du kanske en lömsk agrnda kanske? Hmmm.
IQ-test mäter hur bra du är på IQ-test. Ju fler gånger du gör det desto bättre blir du på det. Intelligens är inte kopplat till varesig etnicitet eller kön.
Du behöver inte förlita dig på mig, ditt vänsterblivna kioskmongo. Jag länkade till en neurobiologisk studie i en vetenskaplig tidskrift som krossade din imbecilla vänsterfantasi om IQ. Eller förstår du inte engelska?
Herrejävlar så korkad du är. Jag kan lova dig att det kvittar hur många du gör IQ-test. I ditt fall kommer det att förbli tvåsiffrigt. IQ-test är enligt all intelligensforskning ett nästintill 100% mått på G, generell intelligens. Med det sagt så länkade jag till en neurobiologisk studie och inte IQ-test. Det är alltså MRI-scan och analys av hjärnan för dig som inget begriper.