• 5
  • 6
2024-12-20, 12:14
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Vilka studier då?

Social miljö och framförallt individens egna handlingar är det som väger absolut tyngst.

Totalt felaktigt. Jag kan länka till mängder av robusta vetenskapliga rön. Låt oss ta IQ exempelvis så finns sånt som nedanstående. Hur kan du förresten inbilla dig att biologin just när det gäller människor enbart ger upphov till utseendemässiga skillnader och inte mentala? Det gäller ju inte i djurvärlden och då är människor ändå betydligt mer komplexa mentalt sett.

https://www.newscientist.com/article...ts-twin-study/
Citera
2024-12-20, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Totalt felaktigt. Jag kan länka till mängder av robusta vetenskapliga rön. Låt oss ta IQ exempelvis så finns sånt som nedanstående.

IQ går att träna upp och är nog mycket mindre genetiskt än ni rasister önskar att det var.

Citat:
Hur kan du förresten inbilla dig att biologin just när det gäller människor enbart ger upphov till utseendemässiga skillnader och inte mentala? Det gäller ju inte i djurvärlden och då är människor ändå betydligt mer komplexa mentalt sett.

https://www.newscientist.com/article...ts-twin-study/
Det är just för att människan är mycket mer komplexa som detta inte går att applicera lika tydligt på henne
Citera
2024-12-20, 13:06
Medlem
Divinations avatar
Citat:
IQ går att träna upp och är nog mycket mindre genetiskt än ni rasister önskar att det var.

Det är just för att människan är myckey mer komplexa som detta inte går att applicera lika tydligt på henne

Den vetenskapliga studien jag länkade till motbevisade just ditt fetade påstående. Är du efterbliven på riktigt?

Nej, din dumme fan. Ju mer kognitivt komplex en biologisk organism är desto större betydelse får genetiken för mentala egenskaper. Tror du att det är större mentala skillnader mellan sniglar än mellan människor?
Citera
2024-12-20, 13:18
Medlem
Citat:
Den vetenskapliga studien jag länkade till motbevisade just ditt fetade påstående. Är du efterbliven på riktigt?

Nej, din dumme fan. Ju mer kognitivt komplex en biologisk organism är desto större betydelse får genetiken för mentala egenskaper. Tror du att det är större mentala skillnader mellan sniglar än mellan människor?
Jag finner det problematiskt att du låtsas besitta något slags expertis inom biologi och genetik när du egentligen bara är en flashbacknasse som definitivt inte själv läst den studuen du länkat till. Om dy mot all förmodan läst den vore det rätta tillvägagångssättet att presentera dess resultat med egna ord och sedan referera till/dela länken. Sedan kan man ju också fråga sig varför du väljer just den studien, har du kanske en lömsk agrnda kanske? Hmmm.

IQ-test mäter hur bra du är på IQ-test. Ju fler gånger du gör det desto bättre blir du på det. Intelligens är inte kopplat till varesig etnicitet eller kön.
Citera
2024-12-20, 13:25
Medlem
Citat:
Vilka studier då?

Social miljö och framförallt individens egna handlingar är det som väger absolut tyngst.

Det har gjorts mängder av studier genom åren, innan det för ett par decennier sedan blev helt tabu. Den brittiske psykologen Richard Lynn har dokumenterat detta utförligt i sin bok Race Differences In Intelligence.
Citera
2024-12-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det har gjorts mängder av studier genom åren, innan det för ett par decennier sedan blev helt tabu. Den brittiske psykologen Richard Lynn har dokumenterat detta utförligt i sin bok Race Differences In Intelligence.
Richard Lynn?

Seriöööööst. Jag dör. Lmao.
Citera
2024-12-20, 14:45
Medlem
Citat:
Richard Lynn?

Seriöööööst. Jag dör. Lmao.

Hög nivå på er vänsterblivna som vanligt. Du är välkommen att förklara hur de studier Lynn refererar till i boken inte är legitima och på vilket sätt.
Citera
2024-12-20, 15:34
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Jag finner det problematiskt att du låtsas besitta något slags expertis inom biologi och genetik när du egentligen bara är en flashbacknasse som definitivt inte själv läst den studuen du länkat till. Om dy mot all förmodan läst den vore det rätta tillvägagångssättet att presentera dess resultat med egna ord och sedan referera till/dela länken. Sedan kan man ju också fråga sig varför du väljer just den studien, har du kanske en lömsk agrnda kanske? Hmmm.

IQ-test mäter hur bra du är på IQ-test. Ju fler gånger du gör det desto bättre blir du på det. Intelligens är inte kopplat till varesig etnicitet eller kön.

Du behöver inte förlita dig på mig, ditt vänsterblivna kioskmongo. Jag länkade till en neurobiologisk studie i en vetenskaplig tidskrift som krossade din imbecilla vänsterfantasi om IQ. Eller förstår du inte engelska?

Herrejävlar så korkad du är. Jag kan lova dig att det kvittar hur många du gör IQ-test. I ditt fall kommer det att förbli tvåsiffrigt. IQ-test är enligt all intelligensforskning ett nästintill 100% mått på G, generell intelligens. Med det sagt så länkade jag till en neurobiologisk studie och inte IQ-test. Det är alltså MRI-scan och analys av hjärnan för dig som inget begriper.
Citera
2024-12-20, 15:43
Medlem
Citat:
Du behöver inte förlita dig på mig, ditt vänsterblivna kioskmongo. Jag länkade till en neurobiologisk studie i en vetenskaplig tidskrift som krossade din imbecilla vänsterfantasi om IQ. Eller förstår du inte engelska?
Jag är inte "vänsterbliven" och kan nog fler språk än du, lilla gubben.

Citat:
Herrejävlar så korkad du är. Jag kan lova dig att det kvittar hur många du gör IQ-test. I ditt fall kommer det att förbli tvåsiffrigt. IQ-test är enligt all intelligensforskning ett nästintill 100% mått på G, generell intelligens. Med det sagt så länkade jag till en neurobiologisk studie och inte IQ-test. Det är alltså MRI-scan och analys av hjärnan för dig som inget begriper.
Det heter inte "MRI-scan" på svenska.
Citera
2024-12-20, 15:58
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardinhjärnan
Jag är inte "vänsterbliven" och kan nog fler språk än du, lilla gubben.

Det heter inte "MRI-scan" på svenska.

Ah, har du mer pengar och större kuk än jag också? En PhD har du säkert? Din sort brukar aldrig begripa det idiotiska med att skrävla anonymt. Men förresten är du nog kvinna. Det är nästan bara kvinnor som är så enfaldiga och faktaresistenta. Eller snorvalpar.

Du bad om studier och fick en av mig. En neurobiologisk sådan. Hittills har du inte lyckats presentera ett enda sakliga motargument mot den.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in