Citat:
Ursprungligen postat av
IRME
Man får ju hoppas på att det mest var en del av hennes vanliga pendling
i övrigt så tänker jag att det kommer ju åtminstone aldrig att funkar uppsala-stockholm, dessa tåg är överfulla, och det finns inga alternativ, är det överfullt så kommer det aldrig att bli lugnt.
Beror väl på tidpunkt man åker har haft ärenden i Uppsala / Stockholm hela veckan och åkt med både mälartåg och SJ-inter city. Det är fullständigt dött mellan 07:00-08:00 på båda tågen. Hur det är runt 9 tiden eller tidigare vet jag inte men runt 15:00-16:00 är det i alla fall rätt trångt. Igår var det glashalt i Uppsala så tänkte att de skulle vara trångt redan vid 7 tiden, men gick kanske 30pers ombord på SJ inter City (tåget hade minst 12 vagnar), mälartåget var på perongen intill och vagnarna ekade tomma där också.
Citat:
Ursprungligen postat av
F.Hansen
Nummer 1, klargör att det är en tyst avdelning på arabiska.
2, Straffa de som inte följer.
Tyvärr är det såhär det fungerar.
Lugn avdelning är inte samma som tyst avdelning, vad som är lugnt är subjektivt. Det du kan förvänta dig om du betalar för en "lugn" biljett är en ostfralla och kaffe i bistron om du åker på morgonen, ingenting mer. Att folk pratar stör inte mig oavsett om det är lugn vagn eller 1:a klass. Det är snarare värre med folket som har kina lurar som läcker ljud och bas och såklart personerna som knappar på sina datorer.
Man bytte från "tyst avdelning" till "lugn" pga. alla klagomål. Står det tyst så vet man att det ska vara tyst, och folk kommer givetvis bombardera kundtjänst om återbetalningar om det inte är tyst. Nu existerar ju inte tyst avdelning så vet inte varför denna journalist gnäller.