2024-12-20, 23:45
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Nummer 1, klargör att det är en tyst avdelning på arabiska.
2, Straffa de som inte följer.

Tyvärr är det såhär det fungerar.

Nej vi ska inte ha arabiska skyltar i Sverige. Ut med dom bara. Trött på daltandet.
Citera
2024-12-20, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Man får ju hoppas på att det mest var en del av hennes vanliga pendling

i övrigt så tänker jag att det kommer ju åtminstone aldrig att funkar uppsala-stockholm, dessa tåg är överfulla, och det finns inga alternativ, är det överfullt så kommer det aldrig att bli lugnt.

Beror väl på tidpunkt man åker har haft ärenden i Uppsala / Stockholm hela veckan och åkt med både mälartåg och SJ-inter city. Det är fullständigt dött mellan 07:00-08:00 på båda tågen. Hur det är runt 9 tiden eller tidigare vet jag inte men runt 15:00-16:00 är det i alla fall rätt trångt. Igår var det glashalt i Uppsala så tänkte att de skulle vara trångt redan vid 7 tiden, men gick kanske 30pers ombord på SJ inter City (tåget hade minst 12 vagnar), mälartåget var på perongen intill och vagnarna ekade tomma där också.

Citat:

Lugn avdelning är inte samma som tyst avdelning, vad som är lugnt är subjektivt. Det du kan förvänta dig om du betalar för en "lugn" biljett är en ostfralla och kaffe i bistron om du åker på morgonen, ingenting mer. Att folk pratar stör inte mig oavsett om det är lugn vagn eller 1:a klass. Det är snarare värre med folket som har kina lurar som läcker ljud och bas och såklart personerna som knappar på sina datorer.

Man bytte från "tyst avdelning" till "lugn" pga. alla klagomål. Står det tyst så vet man att det ska vara tyst, och folk kommer givetvis bombardera kundtjänst om återbetalningar om det inte är tyst. Nu existerar ju inte tyst avdelning så vet inte varför denna journalist gnäller.
Citera
2024-12-20, 23:57
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Det är fullständigt dött mellan 07:00-08:00 på båda tågen.

Jag antar att du inte åkte från Uppsala? Eller så har folk tagit ledigt nu. Brukar vara rätt fullsatt denna tid. De som hoppar på i knivsta får stå.

Nu åker jag typ en gång i veckan dock. Men det har varit extremt fullt under populära tider länge. Det är ju den största (tåg)pendelsträckan i Sverige.
Citera
2024-12-20, 23:59
Medlem
Ungdomarna har alltid gapat inget konstigt ?
Citera
2024-12-21, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Jag antar att du inte åkte från Uppsala? Eller så har folk tagit ledigt nu. Brukar vara rätt fullsatt denna tid. De som hoppar på i knivsta får stå.

De måste nog varit lediga då för jag åkte från Uppsala C. det var däremot några som hoppade på vid Arlanda när jag åkte med SJ annars hade jag mer eller mindre alltid en hel vagn för mig själv hela veckan på morgonen oavsett om jag åkte med SJ eller mälartåg, pesten var när man skulle hem efter 4-5 gick knappt att andas på tågen. Antigen är de lediga som du skriver eller så åker de runt 6-tiden eller efter 8 tiden på morgonen.
Citera
2024-12-21, 00:16
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
De måste nog varit lediga då för jag åkte från Uppsala C. det var däremot några som hoppade på vid Arlanda när jag åkte med SJ annars hade jag mer eller mindre alltid en hel vagn för mig själv hela veckan på morgonen oavsett om jag åkte med SJ eller mälartåg, pesten var när man skulle hem efter 4-5 gick knappt att andas på tågen. Antigen är de lediga som du skriver eller så åker de runt 6-tiden eller efter 8 tiden på morgonen.

När ja åker nu brukar jag ta 7:11, brukar vara fullt med folk. Tidigare när jag bodde närmare stan tog jag 6:44, kanske var fler, jag vet inte. Är så jäkla sällan på kontoret numera.
Citera
2024-12-21, 00:36
Medlem
Tintinikongos avatar
Omöjligt att få kebabtekniker att hålla käften.
Citera
2024-12-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Kan man svälja en hel kebab så är man så klart ostoppbart glappkäftad.
Citera
2024-12-21, 01:01
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
SVT:s reporter testade att åka tåg i lugn avdelning mellan Stockholm och Eskilstuna i flera veckor – se hur det gick.

Haha, så vi har alltså med våra skattepengar och den så kallade "tv-avgiften" betalat denna kvinna för att hon ska sitta och åka tåg mellan Stockholm och Eskilstuna i flera veckor. Bara för att hon ska inse att invandrare för ett jävla liv även på tåg.

Precis. När de själva drabbas kommer reportagen. De har ingen framtid i Sverige. Internet glömmer inte och när landet ska städas lär de ryka de med.

Citat:

I helvete heller. Vi ska ha deporteringspoliser på tåg, bibliotek, skolor, city, vägar osv. Så fort en hdfärgshandikappad missköter sig så är det deportering inklusive hela klanen eller bara verkanseld.
Citera
2024-12-21, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...roblemet-losas

I Svt's reportage hör man tydligt att det är invandrarröster som stör i den tysta avdelningen.

Har tillochmed Svt fått nog av störiga invandrarkillar eftersom dom inte blurrar rösterna?

Tror ni tågbolagets åtgärder kommer att hjälpa? Jag hoppas att tågbolagen börjar slänga av idioter som inte respekterar att det ska vara tyst i tågets lugna avdelning.

T o m?
Citera
2024-12-21, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
T o m?

Det har tacka gudarna varit tydligt ett tag.
Citera
2024-12-21, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Nej vi ska inte ha arabiska skyltar i Sverige. Ut med dom bara. Trött på daltandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in