Citat:
Ursprungligen postat av
1754
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...roblemet-losas
I Svt's reportage hör man tydligt att det är invandrarröster som stör i den tysta avdelningen.
Har tillochmed Svt fått nog av störiga invandrarkillar eftersom dom inte blurrar rösterna?
Tror ni tågbolagets åtgärder kommer att hjälpa? Jag hoppas att tågbolagen börjar slänga av idioter som inte respekterar att det ska vara tyst i tågets lugna avdelning.
Troligen har den här journalisten lagt märket till problemet i samband med att hon pendlat till jobbet och bestämt sig för att göra ett reportage om det.
Jag hoppas verkligen att detta är ytterligare ett myrsteg mot att kunna tala mer öppet om verkligheten och jag hoppas att tågbolaget vidtar åtgärder mot de gapiga.
För några år sedan hade så klart de destruktiva elementen i samhällsdebatten kommit med motargumenten:
1. Hur vet du att de som stör inte är svenskar? Har du sett deras pass?
2. Lyft fram ett exempel på en högljudd blond svensk.
I dag funkar deras lek med ord inte längre. Folk skrattar öppet åt dem när de antyder att somaliegänget som gapar och skriker på något sätt skulle kunna misstas för svenskar. Oavsett vad de har för pass.
Och om det förekommer 100 gapiga invandrare och 2 gapiga svenskar på en plats så är det inte bevis för att båda sidor är lika gapiga...
Men vi får väl se. Kanske rycker någon tapper godhetsriddare ut och tar strid för invandrarnas rätt att bryta mot "tysthetsnormen" i den lugna avdelningen. Precis som S tyckte att man skulle göra på biblioteken.