Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-22, 12:01
Medlem
Kommissarien1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antecknar
Men det kan omöjligt finnas några bilder på hennes journal i gruppen som pekar på något annat än vi alla fått läsa. I sånt fall har nån tagit från någon annan FUP och låtit påskina att det är Ms journal.

DÄRFÖR jag sitter o letar fortfarande och till o med bett folk om dom har screenat... för jag vill slå hål på om de är någon annans eller Bo...

För ja känner att de här gått åt skogen , något är riktigt kaos..
Citera
2024-12-22, 12:02
Medlem
Kommissarien1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quenn
Hur eller hur så kvittar det ju nu när vi ändå fått läsa FUPen du gör ett kanon jobb

Jag gör vad jag kan, vill slå hål på om ngn photoshopat eller om de är någon annans fup vi fått tillgång till i messenger gruppen..
Citera
2024-12-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Jag gör vad jag kan, vill slå hål på om ngn photoshopat eller om de är någon annans fup vi fått tillgång till i messenger gruppen..
Ok men känn dig inte tvingad
Citera
2024-12-22, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
DÄRFÖR jag sitter o letar fortfarande och till o med bett folk om dom har screenat... för jag vill slå hål på om de är någon annans eller Bo...

För ja känner att de här gått åt skogen , något är riktigt kaos..

Vi är väldigt många som uppskattar all info du bidragit med. Men det är inte ditt fel att du fått fel info från start, du har delat med dig av vad du fått tilldelat. Jobba inte ihjäl dig men lyckas du hitta det så är vi många som kommer grotta ner oss i det med glädje 🥰
Citera
2024-12-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quenn
Håller med er helt och hållet ser dom inte igenom henne är de riktigt sjuka det är som jag sagt hela tiden och det fick jag bevis på när man läser FUPen men frågan är varför do. Har suttit häktade så länge ( kanske för att dom inte ska kunna prata ihop sig?) jag tror dom båda släpps men deras liv är ändå förstörda

Ja, deras liv är för alltid förstörda. Det kommer alltid finnas dom som inte läst FUPen och går på ryktena.
Men blir dom dömda för detta finns det ingen rättvisa. Det finns fall där det är bevisat att BO är söndertrasad och sönderslagen, bevis på brottsplatsen och spår säkrade där gärningsmannen/männen endå blivit friade.
Citera
2024-12-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ja, deras liv är för alltid förstörda. Det kommer alltid finnas dom som inte läst FUPen och går på ryktena.
Men blir dom dömda för detta finns det ingen rättvisa. Det finns fall där det är bevisat att BO är söndertrasad och sönderslagen, bevis på brottsplatsen och spår säkrade där gärningsmannen/männen endå blivit friade.
Håller med dig detta är bara så himla sjukt jag hade trott att de skulle bevisat mera efter allt som skrivits
Citera
2024-12-22, 13:11
Medlem
Kommissarien1989s avatar
Tack för era fina ord, de glädjer mig.
Men jag har lite svårt o släppa själv när jag vet vad som skickats och vad man läst från början sen läsa fup o de gör mig grå o vill slita av mig håret för jag läst skit som inte står i fup. Blir förbannad på människor som väljer att sprida falska rykte om sig eller andra för att se sig som ett offer men som inte förstår att handlingar blir offentliga o man kan förutspå o syna vem som bluffar mest. ❤️ god jul till er, jag skulle få ett meddelande i kväll o hoppas på att få en screen på den journal jag fått se, ska bli spännande om man synar igenom o ser de är Photoshop
Citera
2024-12-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Så vitt jag förstår så var hon mer intresserad av G än vad G var intresserad av henne, där av avsugningen på morgonen. Att hon anmält honom kan vara för att hon var arg och besviken på honom, över att han inte var intresserad av mer än att bara ha sex med henne. Sånt kan göra en tjej vansinnig

Ja, sen även att de stod något om att tjejen trodde de skulle spridas, kanske oxå gjorde att hon ville anmäla.
Somsagt hela historian känns konstig, köper kokain, väcker G med en avsugning, kör dom till lastbilen dagen efter. Men att T säger förlåt till henne, kan ju betyda att han gick in och våldgästa henne lite
Citera
2024-12-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcontinen123
Ja, sen även att de stod något om att tjejen trodde de skulle spridas, kanske oxå gjorde att hon ville anmäla.
Somsagt hela historian känns konstig, köper kokain, väcker G med en avsugning, kör dom till lastbilen dagen efter. Men att T säger förlåt till henne, kan ju betyda att han gick in och våldgästa henne lite

Ingen förutom M har hört honom säga förlåt, så om det har hänt eller inte vet bara dom.
Citera
2024-12-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Det är ju omöjligt att ge samtycke om man sover, och då är det våldtäkt oavsett vad han själv tycker. Dock så är jag helt säker på att han inte såg avsugningen på morgonen som en våldtäkt, tvärtom tyckte han säkert om det. Och eftersom det inte kan bli nåt utan anmälan så. Han kan ju inte komma med en anmälan nu, dock så kan någon annan göra anmälan, tror jag.

Om det går att bevisa att hon sög av honom på morgonen när han sov, så känns det ju som att trovärdigheten i att han har våldtagit henne sjunker kraftigt. Jag har iaf svårt att ta henne på allvar om avsugningen på morgonen inträffade. Och personligen tror jag inte att han ljuger om den

Ja, det är våldtäkt att ha sex med någon som sover, men vi vet ju inte vad de två har för överenskommelse och hur deras sexliv har varit under den tid de varit kk. De kanske har en överenskommelse att det är ok att väcka varandra med sex = har varandras samtycke för det.

T har med stor sannolikhet våldtagit henne och G har medverkat och låtit det ske. Så han är i allra högsta grad som minst medskyldig till våldtäkt. Men så kanske inte målsägande såg det där på morgonen? Hon verkar ju inte ha ha märkt av G under våldtäkten. Hon kände förmodligen fortfarande för honom där på morgonen. Ibland är det svårt att få ihop saker och ting.

Målsägande har vad jag förstod av FUP tidigare varit utsatt för våld i nära relation och kan *obs spekulation utifrån vetskap hur offer för våld i nära relation kan reagera* ha "viss vana" att kura ihop sig med sin förövare........ I synnerhet om förövaren är någon hon på sätt och vis står nära. Så. Det kan eventuellt vara förklaringen till att hon på morgonen faktiskt vill vara intim med G (om hon nu var intim med G på morgonen).

Målsägande har ju en relation med G. Men här gick ju G för långt, när han tillät och medverkade när hans chef T våldtog målsägande. Så givetvis behövde han åtalas också.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-12-22 kl. 19:57.
Citera
2024-12-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det är våldtäkt att ha sex med någon som sover, men vi vet ju inte vad de två har för överenskommelse och hur deras sexliv har varit under den tid de varit kk. De kanske har en överenskommelse att det är ok att väcka varandra med sex = har varandras samtycke för det.

Om du läst förhören framgår det inget om att det fanns ett samtycke till detta. Han blev tillfrågad om detta.
Citera
2024-12-22, 19:58
Medlem
Citat:
Om du läst förhören framgår det inget om att det fanns ett samtycke till detta. Han blev tillfrågad om detta.

Jag har inte läst några av förhören ännu.

Men om han inte har anmält henne för våldtäkt, så har han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in