Citat:
Ursprungligen postat av
FlubberBlubber
Det är ju omöjligt att ge samtycke om man sover, och då är det våldtäkt oavsett vad han själv tycker. Dock så är jag helt säker på att han inte såg avsugningen på morgonen som en våldtäkt, tvärtom tyckte han säkert om det. Och eftersom det inte kan bli nåt utan anmälan så. Han kan ju inte komma med en anmälan nu, dock så kan någon annan göra anmälan, tror jag.
Om det går att bevisa att hon sög av honom på morgonen när han sov, så känns det ju som att trovärdigheten i att han har våldtagit henne sjunker kraftigt. Jag har iaf svårt att ta henne på allvar om avsugningen på morgonen inträffade. Och personligen tror jag inte att han ljuger om den
Ja, det är våldtäkt att ha sex med någon som sover, men vi vet ju inte vad de två har för överenskommelse och hur deras sexliv har varit under den tid de varit kk. De kanske har en överenskommelse att det är ok att väcka varandra med sex = har varandras samtycke för det.
T har med stor sannolikhet våldtagit henne och G har medverkat och låtit det ske. Så han är i allra högsta grad som minst medskyldig till våldtäkt. Men så kanske inte målsägande såg det där på morgonen? Hon verkar ju inte ha ha märkt av G under våldtäkten. Hon kände förmodligen fortfarande för honom där på morgonen. Ibland är det svårt att få ihop saker och ting.
Målsägande har vad jag förstod av FUP tidigare varit utsatt för våld i nära relation och
kan *obs spekulation utifrån vetskap hur offer för våld i nära relation kan reagera* ha "viss vana" att kura ihop sig med sin förövare........ I synnerhet om förövaren är någon hon på sätt och vis står nära. Så. Det
kan eventuellt vara förklaringen till att hon på morgonen faktiskt vill vara intim med G (om hon nu var intim med G på morgonen).
Målsägande har ju en relation med G. Men här gick ju G för långt, när han tillät och medverkade när hans chef T våldtog målsägande. Så givetvis behövde han åtalas också.