2024-12-22, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Yngre generationer vet inte hur det var och kan inte jämföra. De är indoktrinerade med "refugees are welcome" och hela köret med hbtqetc, woke, PK o.s.v.

Man får ju lätt det intrycket.

Samtidigt är det lätt att se i opinionsundersökningar, skolval, partival hos förstagångsväljare osv. att det är de unga som tvingas växa upp i eländet som är de starkaste motståndarna till det.

SD är överlägset störst, och lägg till M och KD så är det en mycket stor majoritet.

Hubinette brukar påpeka att om man bara räknar etniskt svenska unga killar så ligger SD nu på närmare 50%.

Medan däremot många äldre som röstat S hela livet fortsätter med det in i döden. De tror felaktigt att de HBTQ-certifierade NATO-vurmarna i dagens S på något sätt skulle bry sig om arbetare...

Mitt hopp står helt och hållet till de unga nu, inte till de äldre.
Citera
2024-12-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Här i sverige lär man barnen att inte respektera äldre !

På bussen är invandrare först med ge sin plats om en äldre människa kommer in 😔

Här i Sverige är att ta ut svängarna,
Det är kanske så på den linjen du åker någon stans!
Dock så illustrera det inte verkligheten i hela landet.
Citera
2024-12-22, 10:55
Medlem
Enkla lösningen hade väl varit att i den tysta vagnen går det inte att ringa, däremot sms:a.
Citera
2024-12-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

Samtidigt är det lätt att se i opinionsundersökningar, skolval, partival hos förstagångsväljare osv. att det är de unga som tvingas växa upp i eländet som är de starkaste motståndarna till det.

SD är överlägset störst, och lägg till M och KD så är det en mycket stor majoritet.

Hubinette brukar påpeka att om man bara räknar etniskt svenska unga killar så ligger SD nu på närmare 50%.

Medan däremot många äldre som röstat S hela livet fortsätter med det in i döden. De tror felaktigt att de HBTQ-certifierade NATO-vurmarna i dagens S på något sätt skulle bry sig om arbetare...

Hade varit intressant att se om högstadiet är SD:are och gymnasiet är S.

För mig blev det tvärtom. Jag var V under högstadiet och SD och M under gymnasiet och det hade men vad för typ av attityd min klass hade.

Första gången i mitt liv jag hörde om Thåström var på gymnasiet.
Citera
2024-12-22, 11:12
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

Det bör också tilläggas att fler unga kvinnor röstar blågult än unga män som röstar rödgrönt.
Citera
2024-12-22, 11:16
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Hade varit intressant att se om högstadiet är SD:are och gymnasiet är S.

För mig blev det tvärtom. Jag var V under högstadiet och SD och M under gymnasiet och det hade men vad för typ av attityd min klass hade.

Första gången i mitt liv jag hörde om Thåström var på gymnasiet.

De mätningar som gjorts av unga är väljare som är mellan 19 och 29.
Citera
2024-12-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Här i Sverige är att ta ut svängarna,
Det är kanske så på den linjen du åker någon stans!
Dock så illustrera det inte verkligheten i hela landet.
Dagis,Skolan,olika myndigheterna informerar barnen att de inte behöver lyssna på nån utan kan göra precis som de vill !

Vad stämmer inte i den beskrivningen ?
Citera
2024-12-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Dagis,Skolan,olika myndigheterna informerar barnen att de inte behöver lyssna på nån utan kan göra precis som de vill !

Vad stämmer inte i den beskrivningen ?

Du skrev att invandrare reser sig upp för äldre på bussen!
Det var det jag kommenterade.
Citera
2024-12-29, 10:43
Medlem
Dom få som duschar på gymmet har kalsonger på sig. Så tvagning av kön och röv sker genom att stoppa ner handen i kalsongerna och röra om lite 😂

Ja, jag har sett det själv flera gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
De är helt enkelt idioter och kan inte bry sig mindre om allt som är kopplat till svennebananas förbud.
På badet som jag själv brukar gå på, så finns det vid ingång en stor TV som konstant visar exakt samma film om hur man ska duscha utan badbyxor, basta utan osv. Denna video går alltid på repeat och har gjort så i ett par år. Inne vid duscharna finns en skylt i full storlek, alltså 1.5 m hög som visar exakt samma sak att i duschen gäller inga badbyxor. Hur många invandrare, och speciellt araber tror ni följer detta?
Det stör mig som satan att folk inte kan respektera vad som gäller, står det gå inte på gräsmattan, så ge fan i det liksom osv.
Det enda som gäller för dem är ett straff kopplat till förbudet och inget annat.
Vill de få stopp på ljud där det borde vara ljudlöst, så får det nog i slutet börja installera någon utrustning som snappar upp db nivåerna och därifrån koppla in uppmaningar via ex. visa på skärm att det är tyst som gäller eller högtalarsystemet. Fortsätter dessa idioterna ändå, så fakturera dem för störning eller höj biljettpriset för dem till nästa gång. Icke önskvärda resenärer som inte kan sköta sig ska man göra livet surt för.
Citera
2024-12-30, 03:27
Avstängd
Mad monks avatar
Invandrare är ögontjänare när ska folk fatta.
Citera
2024-12-31, 00:24
Medlem
R.Rs avatar
Tågen är väl som dem är. Näst sist jag skulle åka satt det en arg flata på min plats. Och senaste gången jag skulle åka så hade en massa idioter stuvat in sina carry ons i bagageutrymmet istället för att lägga dem ovanför sina säten. Blev till att stuva in vårt bagage i toaletten.

Dock är fördelen med lugn 2:a klass att sätena är skönare än i 1:a klass. Mindre benutrymme men ja, bekvämare att sitta. Så blir nog det framöver ändå. De får väl pladdra på bäst de vill. Ibland slänger SJ ut de som inte beter sig eller sitter på fel plats utan biljett. Det är lite av ett lotteri.
Citera
2024-12-31, 11:53
Medlem
Lol, så hon har fått betalt för att åka tåg i veckovis med skattemedel och presentera det som ett inslag av "nyheter". 1) Det hon presenterar är ju knappast en nyhet och 2) värdet av arbetet i förhållande till det hon får betalt visar ju bara på hur meningslöst skattebetalda "nyheter" är.

Frågan är om hon får behålla arbetet när SVT inser att hon sätter blattar i dålig dager?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in