Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 17:49
Medlem
Drack öl igår, endast öl och ingen sprit. Efter en sådär 10 st så spydde jag och efter jag spytt om maginnehållet så spydde jag även upp blod, ljust blod.

Har varken ont i magen eller halsen och mår bra förövrigt idag förutom bakfyllan… bör jag vara orolig?
Citera
Igår, 18:10
Medlem
keny69s avatar
Akuten?
Citera
Igår, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulgubbe
Helt utan AI: Sök vård.
Orkar inte just nu, kan jag dra förbi akuten imorgon?
Citera
Igår, 18:24
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deppigidag
Nä, om allt känns som vanligt så skiter du i det. Så jävla jobbigt att sitta bland alla nollor i väntrummet. Sen så åker man på en jävla avgift dessutom.
Citera
Igår, 19:06
Medlem
Citat:
Du menar att du föredrar rysk roulette för att du är bakis? Upp till dig.
Citera
Igår, 19:07
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Drack öl igår, endast öl och ingen sprit. Efter en sådär 10 st så spydde jag och efter jag spytt om maginnehållet så spydde jag även upp blod, ljust blod.

Har varken ont i magen eller halsen och mår bra förövrigt idag förutom bakfyllan… bör jag vara orolig?

Citat:

Om du lever i morgon

Om du inte spyr blod i morgon så är det inte akut i morgon, akuten är till för det som är akut just nu, det är ingenting som man "drar förbi imorgon".

Om du lever i morgon ring en läkare och rådgör med honom.
Senast redigerad av trottwell Igår kl. 19:14.
Citera
Igår, 19:19
Medlem
Tranquility Bass avatar
Ring 1177 och få råd. Att spy blod är inget normalt och jag gissar att 1177 kommer rådge dig att söka vård. Varför behöver man ens ställa en sådan fråga på FB?
Citera
Igår, 19:32
Medlem
Har gått 24 timmar sen det hände så och har inte hänt igen
Citera
Igår, 19:35
Moderator
Hur mycket blod var det? Var det lite rosa i vanliga spyorna eller var det faktiskt rinnande blod som kom upp alternativt med blodigt koagel? Var någonting svart? Att man ev fått ett litet kärl som spruckit för att man kräks mycket är inte helt ovanligt men om det faktiskt kommer rent blod (rinner) eller att det är svart så bör du åka in.

Nu skrev du att det gått 24h inte skett igen så hade nog varit lugn om du inte får ont i magen, svimfärdigt eller blek/kallsvettig
Citera
Igår, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Hur mycket blod var det? Var det lite rosa i vanliga spyorna eller var det faktiskt rinnande blod som kom upp alternativt med blodigt koagel? Var någonting svart? Att man ev fått ett litet kärl som spruckit för att man kräks mycket är inte helt ovanligt men om det faktiskt kommer rent blod (rinner) eller att det är svart så bör du åka in.

Nu skrev du att det gått 24h inte skett igen så hade nog varit lugn om du inte får ont i magen, svimfärdigt eller blek/kallsvettig
Inte jättemycket typ 10 - 15 ml kanske… Rött, såg ut som vanligt blod. Minns inte hur spyan såg ut…

Nej mår bra just nu förutom trötthet och lite lätt illamående som kommer o går, men antar att det bara är vanliga bakfyllesymptom.

Jag brukar spy när jag dricker så kanske tillslut rivit upp ett kärl som du säger?
Citera
Igår, 20:04
Medlem
Citat:
Inte jättemycket typ 10 - 15 ml kanske… Rött, såg ut som vanligt blod. Minns inte hur spyan såg ut…

Nej mår bra just nu förutom trötthet och lite lätt illamående som kommer o går, men antar att det bara är vanliga bakfyllesymptom.

Jag brukar spy när jag dricker så kanske tillslut rivit upp ett kärl som du säger?

Lyssna på elross, det är hyffsat svårt för folk att dö hemma. Börjar du frysa, känner dig yrslig eller blir väldigt törstig samtidigt som du känner dig svag ska du definitivt till akuten.

Rött visar att det inte varit i kontakt med magsyran då det blir svart isf, en bra grej för dig. Det lämnar ovan magmunnen som misstänkt ort. Tror knappast du har åldern inne för esofagus varicer eller någon spännande cancer + att symptomen hade varit tydligare och mer aggresiva eftersom det typ inte slutar blöda, man sitter bara framåtlutad och försöker andas vid sidan om blödningen.

Så någon blödning från sinus, näsa eller strupe är det troligaste och jag tror att du grovt överskattat blödningens storlek och att det rör sig om några enstaka milliliter utblandat i spya och saliv.

Chilla hemma, sök vård om det blir värre, du behöver inte söka akuten om det bokstavligt talat inte rinner ur dig, sök helst vårdcentral alt. närakuten tills du är faktiskt orolig för att du är döende då kan du söka akuten.

Lycka till och chilla med drickandet.
Citera
Igår, 20:20
Medlem
Ring genast 1177 för medicinsk rådgivning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in