Citat:
Ursprungligen postat av
deppigidag
Inte jättemycket typ 10 - 15 ml kanske… Rött, såg ut som vanligt blod. Minns inte hur spyan såg ut…
Nej mår bra just nu förutom trötthet och lite lätt illamående som kommer o går, men antar att det bara är vanliga bakfyllesymptom.
Jag brukar spy när jag dricker så kanske tillslut rivit upp ett kärl som du säger?
Lyssna på elross, det är hyffsat svårt för folk att dö hemma. Börjar du frysa, känner dig yrslig eller blir väldigt törstig samtidigt som du känner dig svag ska du definitivt till akuten.
Rött visar att det inte varit i kontakt med magsyran då det blir svart isf, en bra grej för dig. Det lämnar ovan magmunnen som misstänkt ort. Tror knappast du har åldern inne för esofagus varicer eller någon spännande cancer + att symptomen hade varit tydligare och mer aggresiva eftersom det typ inte slutar blöda, man sitter bara framåtlutad och försöker andas vid sidan om blödningen.
Så någon blödning från sinus, näsa eller strupe är det troligaste och jag tror att du grovt överskattat blödningens storlek och att det rör sig om några enstaka milliliter utblandat i spya och saliv.
Chilla hemma, sök vård om det blir värre, du behöver inte söka akuten om det bokstavligt talat inte rinner ur dig, sök helst vårdcentral alt. närakuten tills du är faktiskt orolig för att du är döende då kan du söka akuten.
Lycka till och chilla med drickandet.