Citat:
Ursprungligen postat av
sleezeball1
Hur kan man på fullaste allvar vara så korkad att man röstar höger när man är vanlig löntagare? Och då menar jag även de som tjänar 40k/mån och till och med 70k/mån.
Högern har ALLTID försämrat för vanliga människor, det går säkert att se statistik på detta. I form av lägre löner, sämre skolor, sämre sjukvård, göra mediciner dyrare, sänka tandvårdsåldern och listan kan fortsätta ut i oändligheten.
Vi har haft högermajoritet i riksdagen de senaste 18 år och samhället har blivit en ren dystopi. Men trots detta så är det många arbetstagare som fortsätter rösta höger.
Kan någon snälla upplysa mig om varför och om argumentet är något i stil med "vänsterbliven" eller "sosseriet" så har du automatiskt erkänt att du är korkad.
Jag vill alltså höra konkreta anledningar varför du som löntagare röstar höger och gärna med exempel på vad högern faktiskt har gjort (alltså inte bara sagt och ljugit om) som gör att du röstar höger.
Under vilken sten har du befunnit dig under dom senaste decennierna?
Att folk går på den att den ena sidan skulle vara sämre eller bättre än den andra!
Det spelar absolut ingen roll hur man röstar så blir resultatet det samma, SKIT kort o gott.
På vilket sätt är vänster rörelsen bättre för någon annan än invandrarna!
Våra politiker har någon vanföreställningar om att om vi vräker ut svenska arbetares inbetalda skatter världen över så tycker omvärlden att vi är generösa omtänksam givmilda mänskliga osv!
Men i skälva verket så idiotförklara dom den svenska befolkningen för att dom låter detta vansinne fortgå,
På vilket sätt har du det bättre av att vi försörjer miljontals människor med våra inbetalda skatter?
Och vadå får mindre i lön! Jag har fått mer i lön alla år jag jobbat!
Och sämre skolor beror på att 7 klöveren importerat en massa oduglingar ifrån dysfunktionella länder!
Alltså samtliga partier som bidragit till den vansinniga utveckling!
Utom SD!
Och apoteken styr priser själva, inget något parti styr över!
Och dom som du kallar vanliga människor!
Vilka är dom?
Är det dom som lever på bidrag eller?
Socialdemokraterna vara ett parti för arbetarna och folket förut!
Numera är det bara ett invandrare / förrädare
parti.
Ljuger i kubik gör dom, mer ohederligt parti än Socialdemokraterna får man leta efter!
Sen har vi MP, V, C, Som inte ligger långt efter.
Har man missat det så är man helt frånkoplad ifrån verkligheten.