2024-12-23, 16:26
Medlem
De flesta inom den privata arbetsmarknaden röstar väl höger.
Citera
2024-12-23, 16:27
Medlem
RBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Knappast. Kolla bara på deras propagandakanal och hur ensidigt de rapporterar.
När en svenne gör något hör man syrsor gnida sina ben.
När en icke-svenne är polskan där direkt med 30 sek klipp och rapporterar haha.

Din posthistorik avslöjar en INTE allt för intelligent och beläst individ !
Back to square one
Citera
Medlem
IceEyess avatar
En tämligen uppenbar anledning är naturligtvis den förda migrationspolitiken. Här har företrädesvis Sverigedemokraterna (och numera även Moderaterna) en avsevärt nyktrare och mer fördelaktig politik än vänsterblocket med sin "humana" politik som i hög grad har banat väg för den eskalerande gängkriminalitet som vi idag beskådar.

Bränslepriserna är en antagligen också en faktor. Vänsterns horribla politik med skyhöga bränsleskatter medför att åkeribranschen tvingas ta ut högre utgifter för att kompensera bränslekostnaderna, vilket slutligen innebär dyrare livsmedel, dyrare tjänster osv. för gemene man.
Citera
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Det som Sverige saknar är som sagt ett vänsterkonservativt alternativ.
Något i Stil med Sarah Waghenkneckt. Problemet med henne är väl att hon tydligen skall vara proryss, vilket får allt att falla. Hade det inte varit för det verkar hon rätt ok.
Förutom att hon är det snyggaste i ett par skor sedan sedan eeh ja nånsin kanske. Politiker brukar vara fula som stryk.
Citera
2024-12-23, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RBR
Din posthistorik avslöjar en INTE allt för intelligent och beläst individ !
Back to square one

Ok, det var ett påstående från dig där ja.
Vågar sätta två mandariner på att jag har högre IQ än dig.

Men visst det är helt logiskt att som taskigt betald knegare gnnälla över "vänstern" och fortsätta sutta snorre på någon som skulle ta bort minimilön om de kunde och byter ut dig om de kan tjäna mer pengar på någon annan. Någon som blir rik på ditt arbete. Det är smart lol

Hows that masters dick tastin? Huh?

Egentligen skulle man väl kunna säga att arbetstagare som får dåligt betalt av privata kapitalister och ändå simpar för dem är arbetslivets cucks. Tyvärr sker samma sak i det offentliga.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2024-12-23 kl. 16:33.
Citera
2024-12-23, 16:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Dom får ett samhälle där dom slipper se människor lida på gatorna i tält, svält och misär. Ett samhälle dom kan vara stolta över att vi tillsammans hjälps åt och till någorlunda del fördelar resurser så att folk som lyckats mindre bra i livet inte behöver lida.

Och var hittar jag dom som bor i tält och svälter?
Förutom dom där zigenare lägren!
För det är själv valt av dom att leva utanför det normala samhället.

Och det där med att fördela resurser hade funkat om det bara var svenskar i Sverige,
Så som det är nu så dränerar utlänningar den svenska modellen! Det fungerar inte med giriga utlänningar som inte vill bidra själva.
Begriper en lobotomerad höna ju.

Kvalificerat skit snack är det!
Citera
2024-12-23, 16:29
Medlem
Bortsett från 1 eller 2 personer är samtliga svar "vänstern då", "sossarna [Lägg till godtyckligt svammel här] eller "jag hatar invandrare".
Med tanke på den extremt låga nivån kan man ju gissa att ni nog är väldigt väldigt korkade.
Inte ett enda konkret exempel.
Därför adeln, rika och politiker leker med er sedan feodalsamhället för att ni är feodalt korkade.
Citera
2024-12-23, 16:32
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Ajajajaj, så tänkte jag med, tills skiten drabbade mig oxå.

Inget du kan göra nåt åt om du vill leva till 100.

Vem Fan vill leva tills de är hundra? Vara nåt halv-dött härke som hålls vid liv med femtio-elva mediciner och är en gigantisk parasit på vården? Nej tack.

It's better to burn out than to fade away.
Citera
2024-12-23, 16:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Det trodde jag med när jag var ung men upptäckte att det kan förändras fort. Har du använt dina sänkta skatter till att spara för exempelvis mediciner? Jag själv har nu bytt till en mycket billigare medicin än jag hade tidigare och den kostar 37 000kr var fjärde vecka.

Tjänar bra!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleezeball1
Hur kan man på fullaste allvar vara så korkad att man röstar höger när man är vanlig löntagare? Och då menar jag även de som tjänar 40k/mån och till och med 70k/mån.
Högern har ALLTID försämrat för vanliga människor, det går säkert att se statistik på detta. I form av lägre löner, sämre skolor, sämre sjukvård, göra mediciner dyrare, sänka tandvårdsåldern och listan kan fortsätta ut i oändligheten.
Haha, den va bra!
Har du levt under en sten de senaste 25 åren?
Vänstern prioriterar endast bidragstagare o annat löst pack
Senast redigerad av -Kompis 2024-12-23 kl. 16:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Striden står inte längre mellan vänster och höger och ”arbetarrörelsen” är numera bara en grupp bland många och långtifrån den starkaste. Arbetarrörelsen i sig själv är inte ens enad eftersom de flesta som ingår där faktiskt röstar på SD.

1910-talet ringer alltså och vill ha tillbaka sin problemformulering. Den som är korkad här är du som inte förstår att tiderna förändras och att samhället inte står kvar och stampar i samma träsk som för hundra år sedan. Vi har inga horder av arbetare som cyklar med Unikaboxen på pakethållaren till industriarbetet längre. Väldigt många människor försörjer sig på helt andra sätt idag jämfört med för bara 30-40 år sedan. Världen gick vidare samtidigt som vänstern blev kvar på perrongen.
Medelklassens extrema idioti är att de tror att dem inte är arbetare. Medelklassen ägs fortfarande av företag och skulle bli av med allt med bara 1 knapptryck
Citera
2024-12-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleezeball1
Medelklassens extrema idioti är att de tror att dem inte är arbetare. Medelklassen ägs fortfarande av företag och skulle bli av med allt med bara 1 knapptryck

Haha ja. Medelklassen ser sig inte som knegare, men de säljer sin tid billigt till kapitalister.
Man åker på den där resan till Åre och ser sig som lite mer, men egentligen tar man den i 2an precis som alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in