Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 16:06
Medlem
Jag har ingen energi eller ork att skriva en ordentlig tråd om jag ska vara ärlig... men vill samtidigt skriva av mig lite nu när jag är helt själv på julafton... jag sitter här isolerad från omvärlden, jag har ingen... ingen som hör av sig, ingen jag vill höra av mig till... dålig hygien... det är en sur och obehaglig lukt i min lägenhet just nu, stora tjocka dammtussar på golvet längst väggarna. Men jag bryr mig inte, vad spelar det för roll jag träffar ju inte andra människor ändå. Jag kan inte ens låtsas att vara glad, kan inte ge andra människor ett smil, inte ens när jag är i mataffären och handlar. Det känns som livet har runnit ur mig helt enkelt. Det känns kört.

Ett problem som jag har som känns väldigt självdestruktivt är att jag kan gå runt i min lägenhet och göra grimascher, rörelser eller säga/viska saker som familjemedlemmar eller släktingar brukade säga/göra. Det är ren självömkan. I spegeln ser jag inte mig själv, jag ser fula familjemedlemmar som jag kanske inte tycker så mycket om. Vi är så lika och det är hemskt. Är det någon som känner igen sig? Varför gör jag såhär? varför går jag runt och säger saker som familjemedlemmar brukade säga för 20 år sedan? jag säger det i en hånaktig ton, nästan så att jag gör narr av det dem sagt. Men det största skämtet är ju jag själv.

Hoppas att ni alla har en bätte jul än vad jag har. Jag har ingen. Jag har inget.
Senast redigerad av globe0 Igår kl. 16:11.
Citera
Igår, 16:18
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globe0
Jag har ingen energi eller ork att skriva en ordentlig tråd om jag ska vara ärlig... men vill samtidigt skriva av mig lite nu när jag är helt själv på julafton... jag sitter här isolerad från omvärlden, jag har ingen... ingen som hör av sig, ingen jag vill höra av mig till... dålig hygien... det är en sur och obehaglig lukt i min lägenhet just nu, stora tjocka dammtussar på golvet längst väggarna. Men jag bryr mig inte, vad spelar det för roll jag träffar ju inte andra människor ändå. Jag kan inte ens låtsas att vara glad, kan inte ge andra människor ett smil, inte ens när jag är i mataffären och handlar. Det känns som livet har runnit ur mig helt enkelt. Det känns kört.

Ett problem som jag har som känns väldigt självdestruktivt är att jag kan gå runt i min lägenhet och göra grimascher, rörelser eller säga/viska saker som familjemedlemmar eller släktingar brukade säga/göra. Det är ren självömkan. I spegeln ser jag inte mig själv, jag ser fula familjemedlemmar som jag kanske inte tycker så mycket om. Vi är så lika och det är hemskt. Är det någon som känner igen sig? Varför gör jag såhär? varför går jag runt och säger saker som familjemedlemmar brukade säga för 20 år sedan? jag säger det i en hånaktig ton, nästan så att jag gör narr av det dem sagt. Men det största skämtet är ju jag själv.

Hoppas att ni alla har en bätte jul än vad jag har. Jag har ingen. Jag har inget.

Jag har precis käkat en färdigrätt och tvättar. True crime är på tvn. Så gött.
Varför självömkar du?
Citera
Igår, 16:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Jag har garanterat en bättre jul än dig!

God Jul!
Citera
Igår, 16:19
Medlem
Se det som en vanlig dag bara, alla firar inte jul. Hitta något kul spel att spela, och börja 10min varje dag att städa upp hemma.
Citera
Igår, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag har precis käkat en färdigrätt och tvättar. True crime är på tvn. Så gött.
Varför självömkar du?
Tror jag har fått nog bara

Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag har garanterat en bättre jul än dig!

God Jul!
Jag är glad att höra det, även om det inte är så svårt att ha en bättre jul än mig, god jul på dig
Citera
Igår, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Se det som en vanlig dag bara, alla firar inte jul. Hitta något kul spel att spela, och börja 10min varje dag att städa upp hemma.
Har provat att bättra mig själv flera gånger, i slutändan slutar det på samma sätt eftersom jag inte ser någon mening i det hela. Jag behöver nog professionell hjälp och medicin men nekar det och orkar inte hela processen.
Citera
Igår, 16:23
Medlem
Citat:
Har provat att bättra mig själv flera gånger, i slutändan slutar det på samma sätt eftersom jag inte ser någon mening i det hela. Jag behöver nog professionell hjälp och medicin men nekar det och orkar inte hela processen.
"I slutändan", det är ju inte slut än..bara att börja igen, inga problem.
Citera
Igår, 16:27
Avstängd
TjackOhejs avatar
Sluta tyck så jävla synd om dig själv då!
Tro mig, jag har självömkat i mina dar.
Jobba på att lägga av med det, det är en bra ände att börja i, godjul!
Citera
Igår, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
"I slutändan", det är ju inte slut än..bara att börja igen, inga problem.
Osäker på om det är möjligt att vända det här jag känner mig mentalt besegrad, usch hatar detta
Citera
Igår, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Sluta tyck så jävla synd om dig själv då!
Tro mig, jag har självömkat i mina dar.
Jobba på att lägga av med det, det är en bra ände att börja i, godjul!
God jul på dig och tack för din input
Citera
Igår, 16:40
Medlem
Dra på en bra julfilm som Elf eller Die Hard eller något kanske mindre juligt som https://m.youtube.com/watch?v=CetjkiaH2x0 (apocalypto)

Glöm allt lite och imorgon och varje dag är en ny dag med nya tag. enkelt att bara plocka upp 5 min. Det gäller bara att börja. Om 5- tio min verkar mycket att städa, plocka upp ETT skräp. När man plockat ett blir det sällan bara ett för du märker hur lätt det är egentligen att fylla en påse skräp och kasta..sen kanske du börjar putsa skåpluckor och annat i bara farten.
Citera
Igår, 17:31
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Hej,

Det finns någon granne som behöver hjälp ibland?

Du kanske kan bjuda henne på en kopp kaffe?

Julafton är bara en vanlig dag.

Precis som alla andra dagar på året.

Lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in