• 1
  • 2
2024-12-24, 08:40
Medlem
Kpte en ny gaming-PC igr och ville brja med att spela RDR2. Laddade ner det via Steam och fick spelet att starta, men fick det inte i fullscreen genom att ndra instllningarna in game, s googlade mig fram till att man kunde skriva in "-fullscreen" i startup settings i Steam. Detta ledde till att spelet startar som en svart skrm med "not responding". Hittade ingen lsning, s avinstallerade och laddade ner p nytt, men fr samma fel. Tog givetvis bort "-fullscreen" direkt, men det hjlper inte. r inte speciellt bra p snt hr s skulle s uppskatta om ngon har en lsning!
Citera
2024-12-24, 11:00
Medlem
swebarbs avatar
Ladda ner senaste drivrutiner till grafikkortet kanske det som spkar, vilket mrke r det?

Har du testat om andra spel funkar ?
Citera
2024-12-24, 11:08
Moderator
memymos avatar
Dator- och konsolspel --> Support (Spel)
/Moderator
Citera
2024-12-25, 01:58
Medlem
Hirdmans avatar
Prova att verifiera filerna i installationsmappen via Steam, se s att det r installerat korrekt. Prova ven att starta spelet direkt via Rockstars launcher.
Citera
2024-12-25, 02:33
Medlem
anomaligns avatar
Rockstar anvnder sin egen launcher, fastn du kr det i Steam eller Epic, och jag gissar att nr du startar spelet frsta gngen vill deras launcher installera filer och stka och bka runt lite grann i Windows, s om appen inte har rtt behrigheter kan den helt enkelt lta bli att kra.

Jag fick samma problem nr jag skulle spela RDR2 frsta gngen nyligen. Tips jag hittade p Reddit gjorde gllande att man lste det genom att starta spelet frsta gngen i administratrslge s launchern fick gra sin grej. Jag testade och sen fungerade det normalt eftert.
Senast redigerad av anomalign 2024-12-25 kl. 02:36.
Citera
2024-12-25, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ladda ner senaste drivrutiner till grafikkortet kanske det som spkar, vilket mrke r det?

Har du testat om andra spel funkar ?

Drivrutiner uppdaterade, och ja, andra spel funkar. RDR2 startades upp och kom till menyn, ndrade lite p grafikinstllningarna men kunde inte f spelet i fullscreen. Testade d att lgga till "-fullscreen" i startalternativ i Steam, och det var d allt slutade funka. Spelet startar som en svart skrm, och "svarar inte". Det gr heller inte att stnga ner spelet, och stnger jag ner via Steam fanstar den som "Stoppar" men det stngs inte frrn jag startar om datorn.
Grafikkort ASRock Radeon RX 7600 XT Challenger 16gb
Citera
2024-12-25, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirdman
Prova att verifiera filerna i installationsmappen via Steam, se s att det r installerat korrekt. Prova ven att starta spelet direkt via Rockstars launcher.

Ingetdera hjlpte tyvrr, men tack fr tipsen!
Citera
2024-12-25, 10:17
Medlem
Hirdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsmonster1
Ingetdera hjlpte tyvrr, men tack fr tipsen!

Googla lite, ser att det finns lite saker att prova, den vanligaste orsaken verkar vara fel med Vulkan API. Sg att det fanns lite p reddit gllande detta. Lycka till!
Citera
2024-12-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirdman
Googla lite, ser att det finns lite saker att prova, den vanligaste orsaken verkar vara fel med Vulkan API. Sg att det fanns lite p reddit gllande detta. Lycka till!

Har ocks lst om det, problemet r att jag inte kan hitta "settings" i RDR2-mappen dr man skulle kunna ndra det, s vet inte hur jag ska gra. Gr genom Steam till "Blddra bland lokala filer", men ser ingen "settings". Inte heller genom documents/Rockstar games/Red dead redemption 2 som ngon skrev p Reddit, dr finns bara en mapp som heter Profiles.
Citera
2024-12-25, 16:25
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsmonster1
Har ocks lst om det, problemet r att jag inte kan hitta "settings" i RDR2-mappen dr man skulle kunna ndra det, s vet inte hur jag ska gra. Gr genom Steam till "Blddra bland lokala filer", men ser ingen "settings". Inte heller genom documents/Rockstar games/Red dead redemption 2 som ngon skrev p Reddit, dr finns bara en mapp som heter Profiles.
Jag kr crackat fr tillfllet, kommer att kpa spelet nu i dagarna fr det r makalst bra (PC).
Settings fr mig ligger p "Den hr datorn/Dokument/Rockstar Games/Red Dead Redemption 2/Settings".

Det hr r ett spel jag verkligen vill sponsra genom att vara laglydig. Har bara spelat fram till tgrnet och kommer inte spela lngre frrn jag har kpte det. Fyfan vilken bra storydriv det r, rstskdespelandet r underbart bra. Det enda jag har invndningar p r att interagerandet kan knnas lite omstndigt till en brjan.
Citera
2024-12-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag kr crackat fr tillfllet, kommer att kpa spelet nu i dagarna fr det r makalst bra (PC).
Settings fr mig ligger p "Den hr datorn/Dokument/Rockstar Games/Red Dead Redemption 2/Settings".

Det hr r ett spel jag verkligen vill sponsra genom att vara laglydig. Har bara spelat fram till tgrnet och kommer inte spela lngre frrn jag har kpte det. Fyfan vilken bra storydriv det r, rstskdespelandet r underbart bra. Det enda jag har invndningar p r att interagerandet kan knnas lite omstndigt till en brjan.

I den mappen fr mig finns bara en mapp som heter "profiles", och i den ligger en mapp som heter "8BF8266F". I den finns filerna "cfg.dat" och "cloudsavedata.dat". Kan det vara det som r problemet? Har som sagt avinstallerat och deletat allt, och laddat ner p nytt tv gnger. Skrev massor med Rockstar support, de tipsade om att ladda ner "amd cleanup utility" vilket tog bort alla drivers. Det gjlpte inte, s fick installera om dem.
Citera
2024-12-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie

Men hller med, det r ett otroligt bra spel. Har krt det p PS4 och var s otroligt taggad p att kra p PC, har vntat lnge p den hr datorn och visste att detta var det frsta jag skulle spela. r verkligen s ledsen ver att det inte fungerar s hller verkli tummarna fr att ngon har en lsning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in