2024-12-26, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nej.
Det r en av de stora nackdelen med TradFi dr marknaden bara r ppen en brkdel av tiden.

Jag mste ju in och kpa. Jag tror vi ser januari rally...

Vad tror ni om Trump i janauri? det r han som styr priset nu..
Citera
2024-12-26, 10:11
Medlem
Hej,

Varfr har BTC s dyra transaktionsavgifter?

ven nr jag ska kpa BTC till tex. Bybit eller Binance.
D jag har Swedbank s gr jag via Coinbase eller Trijo.
Kostar kankse 10% av det jag stter in.

Tack och spnnande att hra era sikter.
Citera
2024-12-26, 14:32
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avb
Hej,

Transaktionsavgifterna varierar beroende p efterfrgan p blockutrymme, men avgifterna r av fast slag, inte en procentavgift. Om du skickar en liten mngd bitcoin blir drfr avgiften vldigt knnbar. Om du skickar en stor mngd bitcoin blir den frsumbar.

Sedan kan ven brsen ta en avgift nr du tar ut bitcoin drifrn.

Hr kan du se aktuella avgifter fr att f en transaktion registrerad i blockkedjan:

https://mempool.space/sv/

Avgifterna r inte alls hga just nu, men det kan som sagt ndras.
Citera
2024-12-26, 15:45
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greffa
Jag mste ju in och kpa. Jag tror vi ser januari rally...

Vad tror ni om Trump i janauri? det r han som styr priset nu..
Beror ju mycket p om och isf. hur snabbt man fr en SBR (strategic Bitcoin reserve). Grejen r ju dock att det inte r upp enbart till Trump ven om svagbegvade ftt fr sig och blivit indoktrinerade att han r en diktator s r det ju inte s. Ska rstas fram och tillbaka, kommer ju inte vara s att de pltsligt fixat en SBR dagen efter Trump tilltrtt. Dremot har Trump sagt att man inte ska slja av det man redan har och det + rykten om en SBR lr ju ka priset efter han tilltrtt men sen vet vi ju inte om det ens gr igenom och blir det s kommer ju priset sjunka och sen vet vi ju inte hur det blir om det godknns men blir frst 2027 exempelvis. Kort sagt: Det finns mnga scenarier.
Citera
2024-12-26, 15:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Hej,

Bybit, Coinbase och Trijo tar avgifter fr att onboarda dig till krypto, det har vldigt lite med transaktionsavgifter hos Bitcoin att gra.
Det r en fri marknad, hittar du ngot stlle som gr det pro-bono s hojta till, men jag tvivlar att sdan vxlingstjnst finns.
Citera
2024-12-26, 16:27
Medlem
30 EMA har brutits vilket vi inte sg under bullrun 2020, s detta kan mycket vl har varit toppen
Citera
2024-12-26, 16:31
Medlem
Citat:
Hej,

Du verkar prata om avgift p totala kpet ocks, och dr r trijo och btcx svindyr, fattar inte att folk ill kpa dr faktiskt.

Skaffa en bank som tillter krypto och fr ver direkt till binance eller nt fr d r det typ 0.2% i avgift.
Citera
2024-12-26, 16:32
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
30 EMA har brutits vilket vi inte sg under bullrun 2020, s detta kan mycket vl har varit toppen

Det r alldeles fr tidigt fr att cykeltoppen ska vara hr redan. I s fall vore cykelmnstret helt brutet.

Drtill kommer allt som hnder mer fundamentalt och som kan komma att hnda under nsta r.
Citera
2024-12-26, 17:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du verkar prata om avgift p totala kpet ocks, och dr r trijo och btcx svindyr, fattar inte att folk ill kpa dr faktiskt.

Skaffa en bank som tillter krypto och fr ver direkt till binance eller nt fr d r det typ 0.2% i avgift.
Synd att TradFi tar 2-5 dagar (beroende p helg) p sig fr att f till transaktionen. Jobbigt om priset gr upp 5-10% under tiden menar jag.

Bitcoin fixes this.
Senast redigerad av Leaston 2024-12-26 kl. 17:15.
Citera
2024-12-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Synd att TradFi tar 2-5 dagar (beroende p helg) p sig fr att f till transaktionen. Jobbigt om priset gr upp 5-10% under tiden menar jag.

Bitcoin fixes this.

Jag vill g nnu lngre, vem fan r det som sger att jag inte ska kunna slja mina TSLA aktier p sndag klockan 18:33 till ngon snubbe i Hongkong eller Paris? Eller varfr kan jag inte ha mina aktier i "self-custody" s att just mina aktier inte kan lnas ut till ngon fr blankning eller om jag vill lna ut fr blankning s kan jag sjlv bestmma rntan och behlla alla pengarna frn lnet? Allt snt skulle kunna gras mjligt med krypto.
Citera
2024-12-26, 19:12
Medlem
Citat:

Vilka banker tillter krypto?
Citera
2024-12-26, 19:24
Medlem
Citat:
Hej,

Du fr inte gra marketorders utan stt spotpris p binance. Du kan kpa fr typ 5-10 000 kr t gngen frn swedbank p binance
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in