2024-12-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Mm hade på att de bara va en kompis som sa att hon va tunnhårig på ena sidan men de va inget som sjukvården såg.
Hur svårt kan de va att gnida sig själv hårbotten så rodnad uppstår?

med tanke på hennes blonda hårfärg som jag tycktes se i videon när hon åkte på girlstrip till gbg, så kan håret lossna pga blonderingsfärgen.. mitt hår har också fått "babyfjun" och håret lossnat och blivit fucked på sidorna efter mkt hårfärg..

Jag står dock inte på någons sida, men finns de saker jag kan svara på som är relevant och man kan "tappa hår" på många sätt så gör jag de. Jag har läst fup, men tycker som många andra att de är ganska förvirrande händelse och man vet inte vilket ben man ska stå på. Men den som väntar får se..
Senast redigerad av Ladyjo 2024-12-28 kl. 11:34.
Citera
2024-12-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Nu var det en tid sen jag läste FUP men har för mig att det stod att hon hade en rodnad på ena sidan vid hårfästet.
Men inte att det saknades en bit hår.

Det kunde fastställas att det saknades hår. Däremot kunde det inte bevisas att det berodde på att någon dragit av håret.
Citera
2024-12-28, 12:39
Medlem
Vad gäller blåmärkena kan jag bara instämma i kören om att det kan va lätt för vissa att få blåmärken. Jag är en av dom, jag går konstant runt med blåmärken jag inte har den blekaste hur jag fått. Så ett gäng blåmärken säger inte mig något.
Citera
2024-12-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamigvaduvill00
Tomatkungen

På sida 152 i förhör med henne uppger hon att hon säger ”går det dåligt nu Tim” så jag tror nog att du behöver läsa FUP igen, verkar ju vara du som missat en massa saker
Sen blåmärkena, kan ha uppkommit både före och efter, vissa människor får lätt blåmärken.
Och ang hennes mående så är inte de heller trovärdigt när hon varit på spa resa till Göteborg, vilket hon utelämnar i sina förhör och även hennes vänner men! Hennes kurator tar upp det..

Du menar detta:

--------

"FL: Kommer du ihåg någonting om Gustav och Tim säger någonting under tiden de håller
på?
Målsägande: Alltså jag vet att jag och Tim hade lite konversationer. Att jag bara, det går dåligt
nu Tim. Eller du vet såhär. Han blev ju typ slak hela tiden och så tänkte jag att men - ge dig
då. Men det gjorde han ju inte.
FL: Och när du säger nej, vad säger de då?
Målsägande: Ja, de första gångerna innan där då ju så respekterade han ju det. Men han började
ju igen så det gjorde han ju inte. Nej men det är som att de inte hör. Jag vet att jag sa till
läkaren att det är som att de, eller som sagt, Gustav är ju typ inte där nästan känns det som.
Det känns som att Tim trycker ner mig hårdare och typ som att käften liksom, sug i stället. "

-----

Hon vill ju uppenbarligen att han ska sluta, för hon vill inte. Låter mer som hon är uppkäftig mot den som våldtar henne när hon säger "det går dåligt nu Tim. Eller du vet såhär. Han blev ju typ slak hela tiden och så tänkte jag att men - ge dig då. Men det gjorde han ju inte." Vittnena beskriver ju målsägande som en person som kan säga ifrån... Så det var väl hennes uppkäftiga sida som kom fram där, mot den som förgrep sig på henne. Det stärker mer hennes trovärdighet att hon var ärlig i polisförhör om den kommentaren. Hon förklarar ju även hur hon tänker kring sin kommentar. Hon beskriver ju även att hon river och biter T och stretar emot. Hon försöker även käfta emot. Men det är klart... Ni ide åtalades hejarklack ser bara detaljen och inte helheten.

Hon har blåmärken på ställen som man inte får blåmärken på så lätt. Och enligt rättsläkarintyget är det troligt att dessa uppkom vid tillfället för händelsen. Måste varit ett jädra tryck på vissa av de ställen hon fått blåmärken på. Handlederna (ser ut som hon blivit hårt fasthållen), baksidan av överarmen, höger ljumske, höger rumpa, vänster överarms insida, vänster underarms insida. Samtliga dessa blåmärken får man inte av att tex. slå i ett bord. hon har även flera andra blåmärken. Som enligt rättsmedicin troligtvis har tillkommit vid händelsen. Men dessa sitter på mer "normalt utsatta ställen" (min kommentar). Allt talar för att hon blivit hanterad på ett hårdhänt sätt vid hädelsen.

Spa-resa åkte hon på för att fly undan och inte gå på ett lastbilsevenemang hon sett fram emot. Hur läser du FUP egentligen? Börja försök se helheten istället för att fastna i detaljer.

----------------------------

"Sara: Nej men det var som vi sa. Normalt, ja man kan väl... Det kanske har funnits tillfällen
där hon har försökt ge skena av att allting är som det ska. Och framförallt så vet jag ju att det
var en lastbilsträff precis i anslutning till att det här hade hänt, jag kan inte säga till hundra
procent om det var första helgen eller andra helgen efter. Det var någonting som
hade sett fram emot länge. Och hon skulle ju ha gått på det här men för att slippa och behöva
hamna i det sammanhanget där de här männen kunde dyka upp, eller bekanta till dem, så åkte
de på spa.
Jag för mig att det var i Göteborg. För att ha någonstans, det här att för henne att
bara säga att nej men jag ska inte åka och bli hemma, då hade folk undrat. Som hon sa.
Så då tog de en spa-helg för att säga att nej men det här hade vi bokat sedan länge. Men det
var ju egentligen ingenting som hon satt här och var jublande glad över att få åka på
. Det var
mer... Åh jag har glömt att sätta röd knapp.

FL: Jag pausar. (Korta paus i ljudinspelning pga kollega till Sara öppnade dörren, FL
kommentar)

FL: Så en kort paus var det där. Vi pratade om tiden efter och det här att hon inte åkte på
lastbilsträffen och istället åkte på ett spa för att fly undan. Finns det andra exempel, efter nu,
hur det har påverkat henne?

Sara: Ja men det är ju det här, som min upplevelse och som jag har förstått det, att
har varit en väldigt socialt aktiv person med ganska stor bekantskapskrets som många gånger
har förlitat sig på henne. Alltså, alltid när de hör av sig så svarar hon.
Sedan det här hände så har hon dragit sig undan och inte varit tillgänglig hela tiden. För det
har hon inte orkat, hon har inte klart av. Hon har blivit ifrågasatt och man (andra personer,
FL kommentar) kan ha blivit arg och sådär på henne. Men också bara nu sedan de här två
männen blev häktade och hennes adress blev offentlig, det här som har blivit jättestort på
sociala medier, Flashback. Där man också har lagt ut hennes adress där och någon borde göra
någonting... Sedan har ju hennes namn inte offentliggjorts men som hon sa, det finns väl fyra
som bor i det lägenhetshuset. Det är två pensionärer, en familj och sedan är det hon. Så det är
ju offentligt liksom.
Hon har ju varit rädd så fort hon har varit utanför dörren. Någonstans
känt att gud, alla vet om vad som har hänt mig. Att hon har varit orolig också för sin säkerhet.
Hon känner sig ju inte trygg någonstans."

----------------

Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Jag är en sån som får blåmärken ofta och jag tänkte på det när jag såg bilderna i FUP, att det är ju blåmärken hon har men det är ganska vanliga mindre blåmärken. Precis såna jag kan få av vad som helst. Ofta vet jag inte ens hur jag fått dom och sen kanske min sambo påpekar att oj vad har du gjort på låret tex.

Jag anser inte att blåmärkena utgör en sån stark bevisning just i detta fallet heller.

Och kommentaren om T mitt i allt är... inte så bra för henne. Det låter totalt orimligt att kommentera någons "form" under tiden samma person begår en våldtäkt mot en.

Läs mitt inlägg ovan. Hon har blåmärken på ställen som tyder på att någon annan har hanterat henens kropp hårdhänt. Och hon är enligt vittnen en person som säger ifrån, så hennes kommentar låter mer som en uppkäftig kommentar mot våldtäktsförövaren.
Citera
2024-12-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antecknar
Vad gäller blåmärkena kan jag bara instämma i kören om att det kan va lätt för vissa att få blåmärken. Jag är en av dom, jag går konstant runt med blåmärken jag inte har den blekaste hur jag fått. Så ett gäng blåmärken säger inte mig något.

Brukar du få blåmärken kring handlederna, på insidan av överarmarna, på ena skinkan och på ljumskarna? Dessa ställen var bland annat de ställen som målsägande hade blåmärken på. Någon har hanterat hennes kropp hårdhänt. Minst sagt.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-12-28 kl. 13:43.
Citera
2024-12-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Brukar du få blåmärken kring handlederna, på insidan av överarmarna, på ena skinkan och på ljumskarna? Dessa ställen var bland annat de ställen som målsägande hade blåmärken på. Någon har hanterat hennes kropp hårdhänt. Minst sagt.

Absolut.
Citera
2024-12-28, 16:16
Medlem
Citat:
Absolut.

Om du brukar få blåmärken på de udda ställena utan att veta orsaken, bör du kolla upp det. Ring din vårdcentral redan på måndag!

I Målsägandes fall så vet hon hur hon har fått blåmärkena på dessa udda ställen. Någon (av de åtalade) har hanterat hennes kropp hårdhänt under händelsen. Och därav har hon fått blåmärken.
Citera
2024-12-28, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om du brukar få blåmärken på de udda ställena utan att veta orsaken, bör du kolla upp det. Ring din vårdcentral redan på måndag!

I Målsägandes fall så vet hon hur hon har fått blåmärkena på dessa udda ställen. Någon (av de åtalade) har hanterat hennes kropp hårdhänt under händelsen. Och därav har hon fått blåmärken.

Det är vad hon säger ja.
Citera
2024-12-28, 18:01
Medlem
bra smak hon hade på killar..
en brun utan sol, blekta tänder, söt himbo, som tar bilder och håller kameran ovan huvudet, vilket indikerar undergivenhet och beta.
alfa-hannar tar selfies (när dom måste) och tittar nedåt.
alfa-hannar våldtar inte heller..
Senast redigerad av goderian2 2024-12-28 kl. 18:04.
Citera
2024-12-29, 01:58
Medlem
Låter väldigt skumt det här... Har läst alla 400 sidor av FUPen.

Som några nämner här, kommenterar verkligen ett offer "går bra nu" när ens förövrare slaknar under en våldtäkt? Är man som våldtäktsoffer sugen på att ha sex några timmar efter våldtäkt?

Nej, i min mening så låter det som hon var med på trekant och ändrat sig i efterhand.
Verkar vara en trasig tjej som använder sex för att få som hon vill här i livet och ser väl detta som en nice cash-grab...
Citera
2024-12-29, 02:10
Medlem
Citat:
Det är vad hon säger ja.

Och rättsmedicin styrker att hon fått blåmärkena vid händelsen.
Men du kanske varken litar på målsägande eller på rättsmedicinare?

-----

"Skadornas uppkomstsätt 1
Skadorna har ett utseende starkt talar för att de har uppkommit genom inverkan
av trubbigt våld. Blåmärkena på armarna, höger höft och säteshalva samt
blåmärkena på insidan av låren är placerade på ställen och har utseende som
talar för att de har uppkommit genom grepp och slag, så som målsägande har
uppgett.
Inget förhör med misstänkt har bifogats, varför dennes version inte har
kunnat tas i beaktan. Denna version kommer enligt polis att bifogas i ett senare
skede.

Skadornas ålder 1
Skadornas utseende på sjukvårdens fotografiet är förenligt med att skadorna
har uppkommit vid den aktuella tidpunkten (2024-08-22)
."
Senast redigerad av TomatKungen 2024-12-29 kl. 02:21.
Citera
2024-12-29, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2cuz
Låter väldigt skumt det här... Har läst alla 400 sidor av FUPen.

Som några nämner här, kommenterar verkligen ett offer "går bra nu" när ens förövrare slaknar under en våldtäkt? Är man som våldtäktsoffer sugen på att ha sex några timmar efter våldtäkt?

Nej, i min mening så låter det som hon var med på trekant och ändrat sig i efterhand.
Verkar vara en trasig tjej som använder sex för att få som hon vill här i livet och ser väl detta som en nice cash-grab...

Läs FUP igen. Så ser du att vittnen som känner målsägande beskriver henne som en kvinna som säger ifrån. Hennes kommentar
"det går dåligt nu Tim." låter mer som en ilsken och kaxig kommentar mot en våldtäktsförövare. och du har gjort om meningen samt plockat den ur sitt sammanhang. Här har du sammanhanget:

"FL: Kommer du ihåg någonting om Gustav och Tim säger någonting under tiden de håller
på?
Målsägande: Alltså jag vet att jag och Tim hade lite konversationer. Att jag bara, det går dåligt
nu Tim. Eller du vet såhär. Han blev ju typ slak hela tiden och så tänkte jag att men - ge dig
då. Men det gjorde han ju inte.

FL: Och när du säger nej, vad säger de då?
Målsägande: Ja, de första gångerna innan där då ju så respekterade han ju det. Men han började
ju igen så det gjorde han ju inte. Nej men det är som att de inte hör. Jag vet att jag sa till
läkaren att det är som att de, eller som sagt, Gustav är ju typ inte där nästan känns det som.
Det känns som att Tim trycker ner mig hårdare och typ som att käften liksom, sug i stället. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in