Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-12-29, 20:25
Medlem
Hej,

Jag undrar som rubriken säger ”är skägg snyggt?” Min fråga riktar sig främst till tjejer men öppen för debatt.

Jag har ett enligt mig glest och fult skägg som enbart bygger på lathet. Nu har jag från mer än en tjej fått höra att det är ett fint och tätt och välvårdat skägg.

Men idag hörde jag från en annan tjej ”varför har du kvar skägget, tjejer tycker generellt inte skägg är fint”, hon menar att det är något killar tycker är fint men inte tjejer.

Så hur är det egentligen?
Citera
2024-12-29, 20:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Tycker det är snyggt. Har dock ingen skäggväxt. Men far hade och tyckte det var snyggt på han. Men själv fan fjun bara och man inte rakat sig på 6 månader! Fan helvete är det.
Citera
2024-12-29, 20:33
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Haft skägg i 20+ år och det är enbart för att jag inte orkar raka mig .. Trimmar ned det varannan månad så man inte kör på de hemlösa-looken allt för mycket.

Om det är snyggt vete faen då jag inte brukar tänka på andra mäns skägg och om det är snyggt eller inte . Alla böghipsters förstörde ja det lite för en annan som rockade skiten innan det vart nån sorts fluga. Halva garderoben fick kastas för att över en natt sprang alla 30-taggare runt med stylat skägg och rockabilly frisyrer samt hängslen .

Får fortfarande svårt att hävda mig när jag ser hängslen på en hipster.
Citera
2024-12-29, 20:34
Medlem
2024-01-01s avatar
Tydligen kan inte alla män få skägg, men jag verkar ha genetiken/testosteronet som krävs. Rakar jag mig helt ren, sedan går en vecka, så har jag både mustasch och skägg igen. Nackdelen är att när man gosar med tjejer så kan det irritera deras hud. Fördelen är att man får gosa med tjejer.

Det finns ett talesätt hos kvinnor och det är typ att skägg är som smink för män.
Citera
2024-12-29, 20:35
Medlem
Smak är subjektiv. Likaså vad just du passar i. Din fråga är omöjlig att besvara.
Citera
2024-12-29, 20:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-01-01
Tydligen kan inte alla män få skägg, men jag verkar ha genetiken/testosteronet som krävs. Rakar jag mig helt ren, sedan går en vecka, så har jag både mustasch och skägg igen. Nackdelen är att när man gosar med tjejer så kan det irritera deras hud. Fördelen är att man får gosa med tjejer.

Det finns ett talesätt hos kvinnor och det är typ att skägg är som smink för män.

Dock jävla märkligt. Det finns ju typ ingen hejd på hår på min farsa. Han har helskägg om bara ett par dagar utan rakning. Sedan jag hans son. Har extremt svårt att ens få en linje av skägg...
Citera
2024-12-29, 20:49
Medlem
2024-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Dock jävla märkligt. Det finns ju typ ingen hejd på hår på min farsa. Han har helskägg om bara ett par dagar utan rakning. Sedan jag hans son. Har extremt svårt att ens få en linje av skägg...
Har du testat såna där produkter man ser i annonser ibland, typ något verktyg som ser ut som en liten rulle med taggar som man ska rulla över ansiktet och på så sätt stimulera tillväxt (eller nåt)? Har du testat mediciner, krämer, örter, kurer? Jag rekommenderar inget av det, men skulle vara kul att höra om/hur det funkar. Jag kan ju själv inte se resultat menar jag då det växer vare sig jag vill eller inte. Samt så har jag allt hår kvar på huvudet och stor kuk. Vad har jag inte här i livet... Det lär vara intelligensen då, vilket mina trådar kan ge en hint om.
Citera
2024-12-29, 20:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Har du testat såna där produkter man ser i annonser ibland, typ något verktyg som ser ut som en liten rulle med taggar som man ska rulla över ansiktet och på så sätt stimulera tillväxt (eller nåt)? Har du testat mediciner, krämer, örter, kurer? Jag rekommenderar inget av det, men skulle vara kul att höra om/hur det funkar. Jag kan ju själv inte se resultat menar jag då det växer vare sig jag vill eller inte. Samt så har jag allt hår kvar på huvudet och stor kuk. Vad har jag inte här i livet... Det lär vara intelligensen då, vilket mina trådar kan ge en hint om.

Nej inget av det. Det är inte som jag lider så extremt över att inte ha samma skägg som min pappa. Han har ju mer sagt lyckos dig. Det är ju skit detta mad att behöva raka sig hela tiden också.
Citera
2024-12-29, 20:55
Medlem
EnflygandeKos avatar
På vissa ja och nästintill ett måste, på andra nej . Vissa har inte förmågan för bra skägg. Har haft skägg i 10 år nu , utan skulle jag se ut som 15 gissar jag.
Citera
2024-12-29, 21:01
Medlem
2024-01-01s avatar
Citat:
Nej inget av det. Det är inte som jag lider så extremt över att inte ha samma skägg som min pappa. Han har ju mer sagt lyckos dig. Det är ju skit detta mad att behöva raka sig hela tiden också.
Ja alltså har man skägg som jag och din pappa, så är det nästan ett krav att besöka en barberare en gång var 15-30 dag, iallafall går jag till en var 20e dag typ. Annars ser man automatiskt ut som en knarkande uteliggare. Man kan raka sig hemma också men det är svårt, och blir aldrig lika snyggt.
Citera
2024-12-29, 21:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ja alltså har man skägg som jag och din pappa, så är det nästan ett krav att besöka en barberare en gång var 15-30 dag, iallafall går jag till en var 20e dag typ. Annars ser man automatiskt ut som en knarkande uteliggare. Man kan raka sig hemma också men det är svårt, och blir aldrig lika snyggt.

Ok ja det är litet ett måste. Man måste ju se till skägget. Nu har man inget med liksom varje månad borde vara lämpligt. Ansa det och se till att det är snyggt.
Citera
2024-12-29, 21:06
Medlem
oditnemeuxors avatar
Citat:
Det finns de som säger att hårväxten ärvs från mödernet. Om det stämmer, får du titta på din morsas eventuella bröder och jämföra med dem.

Generellt verkar gälla att de med klenare skägg har tjockare huvudhår, så om du sällar dig till den skaran kan du åtminstone glädja dig över det.

Skägg verkar vara på väg ur modet. För ungefär 10 år sedan hade alla skägg, idag rakar sig snorungarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in