2025-01-02, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det var utomstående som anmälde att pappan slog R i ansiktet på allmän plats.

Jag trodde också först att det var händelsen runt köksbordet detta gällde och de två helt olika versionerna som R. gav, den sista då de två vittnena i själva verket hjärntvättat R. till att provocera sin pappa och dra kniv för att alla tre sedan skulle anmäla/vittna mot pappan för misshandel och sedan dela på R's finansiell ersättning från pappan.

Målnummer
B 1466-23
//Diego Maradona Eliasson har erkänt att han slagit Rafaella Eliasson i huvudet
men bestridit ansvar för brott med hänvisning till att hans avsikt inte varit att
träffa henne i huvudet samt att han under alla omständigheter haft nödvärnsrätt
eftersom Rafaella Eliasson angripit honom med en kniv.//

Letar efter denna misshandel som ägde rum på allmän plats som citeras ovan.

'Kul' dotter som hotar sin far med kniv och han får inte ens försvara sig för att avväpna henne? Denna unge är väl kapabel til vad som helst, det har vi sett bevis för.

Finns nog få föräldrar; välmenande, empatiska, laglydiga, pedagogiska, mogna, erfarna, älskande, förlåtande i alla former som skulle kunna uppfostra R. 'rätt' för hon skulle inte passa in i en familj där inte hon själv fick styra och härja som hon vill.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-01-02 kl. 15:21.
Citera
2025-01-02, 15:18
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det var utomstående som anmälde att pappan slog R i ansiktet på allmän plats.
Vi talar uppenbart om två olika händelser och åtal.
Citera
2025-01-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaskada
Den senaste domen från 13/12-24 har inget med R att göra öht. Det är på en annan person samt hennes barn det gäller. Visar ju ganska tydligt att R inte borde fått bo med honom.

Nej, hon borde naturligtvis inte få bo hos sin far eller mor. Det har jag aldrig trott.
Men jag letar efter den andra domen som du nämner här.
Citera
2025-01-02, 21:02
Medlem
Sååå frustrerande att mycket är censurerat i FUP. Svårt att förstå vissa sammanhang och få en bild.

Ni som är erfarna, släpps det någon ocensurerad FUP i efterhand? Typ när domen är lagd.
Eller går det att läsa vissa delar som är censurerade i FUPen, ocensurerade någonstans?
Typ vissa förhör eller chat dialoger?
Citera
2025-01-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suggan.
Sååå frustrerande att mycket är censurerat i FUP. Svårt att förstå vissa sammanhang och få en bild.

Ni som är erfarna, släpps det någon ocensurerad FUP i efterhand? Typ när domen är lagd.
Eller går det att läsa vissa delar som är censurerade i FUPen, ocensurerade någonstans?
Typ vissa förhör eller chat dialoger?

Nej.

Åklagaren brukar alltid yrka på att sekretess skall bestå efter avkunnad dom - vilket domstolarna i regel alltid fastslår.
Citera
2025-01-03, 03:20
Medlem
Ni som läst, hur uppfattar ni R?
Från tiden jag kom i kontakt med henne så fick man känslan av en liten flicka med otroligt låg intelligens och helt utan konsekvenstänk. Hon hade på den tiden, inte alls kunnat rationalisera kring att mörda någon och än mindre förstå allvaret när hon sedan sitter på förhör.

Har hon vuxit till sig eller är det samma gamla R?
Citera
2025-01-03, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
Från tiden jag kom i kontakt med henne så fick man känslan av en liten flicka med otroligt låg intelligens och helt utan konsekvenstänk. Hon hade på den tiden, inte alls kunnat rationalisera kring att mörda någon och än mindre förstå allvaret när hon sedan sitter på förhör.

Läst stora delar: ingen insikt över huvudtaget.
Citera
2025-01-03, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nej, hon borde naturligtvis inte få bo hos sin far eller mor. Det har jag aldrig trott.
Men jag letar efter den andra domen som du nämner här.

Ring malmö tingsrätt och få den på e-post. Finns även på lexbase.
Citera
2025-01-03, 17:44
Medlem
Citat:

Det finns massor av inlägg i tråden angående R. gå tillbaka i tråden får du se.
Mycket otäck läsning.

Otroligt låg intelligensnivå och avsaknad av konsekvenstänk verkar vara ett par egenskaper.

Vilken typ av kontakt hade du med R.?
Citera
2025-01-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Det finns massor av inlägg i tråden angående R. gå tillbaka i tråden får du se.
Mycket otäck läsning.

Otroligt låg intelligensnivå och avsaknad av konsekvenstänk verkar vara ett par egenskaper.

Vilken typ av kontakt hade du med R.?

Tog och läste FUP men det verkar ändå blivit "bättre", uppfattade henne förut mycket som en flicka med noll närvaro; att hon skulle sitta som ett blankt papper och höra fågelkvitter när FL pressa henne.

Jag hade ingen vidare kontakt som så egentligen med henne och vill inte gå in på detaljer men barn har gemensamma vänner i plugget så har stött på henne några gånger. Detta är ett par år tillbaka.
Senast redigerad av Kockumskranen 2025-01-03 kl. 19:07.
Citera
2025-01-04, 15:04
Medlem
Citat:
Tog och läste FUP men det verkar ändå blivit "bättre", uppfattade henne förut mycket som en flicka med noll närvaro; att hon skulle sitta som ett blankt papper och höra fågelkvitter när FL pressa henne.

Jag hade ingen vidare kontakt som så egentligen med henne och vill inte gå in på detaljer men barn har gemensamma vänner i plugget så har stött på henne några gånger. Detta är ett par år tillbaka.

En människa som - oavsett ålder - tycker det är ett så roande minne av hur kniven gick in så lätt i halsen att hon börjar fnittra, minns att hennes mordoffers blod smakade gott och kan tortera utan minsta empati måste låsas in för evigt. Om jag har förstått regelverket rätt så krävs underskrift av två oberoende läkare för att stänga in fanskapet på psykiatrisk tvångsvård.
Citera
2025-01-04, 21:15
Medlem
Citat:

Berätta litet mer om hur du uppfattade R. för några år sedan. Var hon alltså tyst och timid då, 'noll närvaro (drogad eller ointresserad)? Förstår att du inte kände henne väl, men ändå.

Detta för att kunna göra mig någon slags uppfattning såtillvida om hon blivit 'bättre' som du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in