Hej, jag undrar var man kan hitta ett program för att få ut en faktura mot kund på ett enkelt sätt. Jag konsultar deltid som ett slags IT-stöd mot ett företag och skickar faktura månadsvis där jag för varje fakturarad anger:
- Beskrivning
- Datum
- Antal timmar
- Pris
Just nu fyller jag i detta i ett Google Sheet som jag sedan skriver ut men jag märker att det är lite omständligt vilket gör att jag ofta skjuter på det. När det händer så blir det lätt att man glömmer detaljer som exakta antalet timmar. Har googlat på lite olika program och har även Bokio bokföring där man kan skapa fakturor men jag märker att de också kräver mer steg än vad som skulle vara nödvändigt i mitt fall. Bara att jag måste logga in på BankID och klicka mig runt en massa steg för att komma till fakturan gör att det känns krångligare än vad det borde va.
Det jag skulle vilja ha, är ett progam där man enkelt kommer åt fakturan på typ ett-två "klick" och sedan kan skriva ner det arbete man gjort för idag + timmar + pris och sedan är det klart. Och ännu bättre om man kan komma åt det via mobilen också. Finns det nåt sånt där ute?