Igår, 21:53
Medlem
Hej, jag undrar var man kan hitta ett program för att få ut en faktura mot kund på ett enkelt sätt. Jag konsultar deltid som ett slags IT-stöd mot ett företag och skickar faktura månadsvis där jag för varje fakturarad anger:
  1. Beskrivning
  2. Datum
  3. Antal timmar
  4. Pris

Just nu fyller jag i detta i ett Google Sheet som jag sedan skriver ut men jag märker att det är lite omständligt vilket gör att jag ofta skjuter på det. När det händer så blir det lätt att man glömmer detaljer som exakta antalet timmar. Har googlat på lite olika program och har även Bokio bokföring där man kan skapa fakturor men jag märker att de också kräver mer steg än vad som skulle vara nödvändigt i mitt fall. Bara att jag måste logga in på BankID och klicka mig runt en massa steg för att komma till fakturan gör att det känns krångligare än vad det borde va.

Det jag skulle vilja ha, är ett progam där man enkelt kommer åt fakturan på typ ett-två "klick" och sedan kan skriva ner det arbete man gjort för idag + timmar + pris och sedan är det klart. Och ännu bättre om man kan komma åt det via mobilen också. Finns det nåt sånt där ute?
Citera
Igår, 21:55
Medlem
plazma1s avatar
Jag skulle köra wint
Citera
Igår, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plazma1
Jag skulle köra wint

Vad jag ser från bilderna verkar Wint också vara ett sånt "komplett" program likt Bokio vilket innebär fler steg för att mata in en fakturarad än vad jag skulle vilja. I mitt fall skulle jag vilja rapportertare in tid på slutet av en arbetsdag på ett enkelt sätt. Och med enkelt menar jag att jag kan plocka fram mobilen, öppna appen, och fylla i tiden för idag. Utan en massa extra steg (öppna bankid, navigara runt i olika flikar, etc)

Dessutom ser jag att Wint kostar ca 2000 kr/mån, så inte riktigt så billigt som jag skulle vilja ha det. Gärna nåt runt 100-200 kr.
Citera
Idag, 00:42
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayKhalid
Vad jag ser från bilderna verkar Wint också vara ett sånt "komplett" program likt Bokio vilket innebär fler steg för att mata in en fakturarad än vad jag skulle vilja. I mitt fall skulle jag vilja rapportertare in tid på slutet av en arbetsdag på ett enkelt sätt. Och med enkelt menar jag att jag kan plocka fram mobilen, öppna appen, och fylla i tiden för idag. Utan en massa extra steg (öppna bankid, navigara runt i olika flikar, etc)

Dessutom ser jag att Wint kostar ca 2000 kr/mån, så inte riktigt så billigt som jag skulle vilja ha det. Gärna nåt runt 100-200 kr.

De flesta som spcs, fortnox etc kostar runt 200 kr/mån. Wint är nog inte avsett för småföretagare.
Citera
Idag, 00:47
Medlem
För enbart fakturering - Excel eller Word alt Google Sheets eller Docs
För bokföring - Dooer
Citera
Idag, 01:38
Medlem
Jag tycker att Fortnox funkar ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera