2025-01-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Tror du skolsjuksköterskor sitter och tittar på barnens fittor? Eller vem menar du skulle haft laglig rätt att ta sig en titt om patienten inte velat genomgå någon underlivsundersökning?
Jag trodde att skolsköterskan gjorde det. Det har pratats så mycket om könsstympning sedan 90-talet. Men jag hade fel.
Citera
2025-01-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
När fan ska vi ta tillbaka dödsstraff? Vad är vitsen med att denna 38 åring fortfarande får andas och kosta sig på andra? Varför belönas vidrigt beteende med tak över huvudet och mat?

Dödsstraff eller lite hederlig Lynchning är räddningen.

Tja, han gjorde väl det han trodde han hade rätt att göra.

Nu har vi fått hit hela den kulturen också.
Citera
2025-01-11, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Jag trodde att skolsköterskan gjorde det. Det har pratats så mycket om könsstympning sedan 90-talet. Men jag hade fel.

Finns ingen möjlighet att skolsköterskan skulle kolla efter stympade flickor. Ingen, ingen.
Citera
2025-01-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar

Vad skulle skolsjukvården göra åt detta för att det skulle 'upptäckas'?

Man måste inte heller åka till Sudan eller Somalia för att bli stympad med ett rakblad, det görs här i Sverige! Stackars tjej det här, nu har hon blivit med barn också samt abort. Hennes föräldrar och hela släkten måste hata henne. Kan tänkta mig rädslan, sorgen och skammen. Stackars människa!
Jag trodde att de tittade, men jag hade nog fel. Angående den andra punkten, jag tror att det förekommer i Sverige, och det är väl ett lagbrott, då förväntar jag att polisen gör sitt jobb.
Citera
2025-01-11, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Det gjorde han nog inte. Det lämnas alltid ett litet hål öppet även vid den grövsta typen av omskärelse, urin och mens måste ju kunna komma ut.

Något annat lär väl också vara litet, kanske därför han inte kan få tjejer på normalt sätt, det lilla äcklet.

Allra troligast har han klippt upp hålet, hela poängen med omskärelsen är att ingen ska kunna ha sex med henne före äktenskapet. Nu förtäljer inte tråden mer detaljer, som om hon blivit våldtagen mer än en gång. Men allra allra troligast har hon blivit uppklippt, och det innebär att skära i huden då denna växt igen efter omskärelsen. Stackars, stackars flicka! Trots att förbudet mot könsstympning funnits i Sverige i över 40 år finns endast två fällande domar mot föräldrar som utsatt sina barn för detta. Katastrof.
Citera
2025-01-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Ni som är mer bekanta med könsstympningar, det är väl som så att det finns flera olika tillvägagångssätt för detta, beroende på vilka det är som utför stympningen? Har lite svårt att visualisera en negerpenis penetrera slidan när man sytt fast väggarna så att endast blod och urin skall kunna komma ut. Måste vara att man skurit bort slidväggarna, och inte sytt fast? I annat fall låter det här extremt våldsamt.
Klitoris och blygdläppar drabbas, alltså yttre delarna, i olika grad. Vid de mer radikala formerna skärs allt bort och sys ihop förutom ett minimalt hål, vilket påverkar hela underlivet, blir t.ex. svårt urinera och menstruera.
Citera
2025-01-11, 15:35
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Allra troligast har han klippt upp hålet, hela poängen med omskärelsen är att ingen ska kunna ha sex med henne före äktenskapet. Nu förtäljer inte tråden mer detaljer, som om hon blivit våldtagen mer än en gång. Men allra allra troligast har hon blivit uppklippt, och det innebär att skära i huden då denna växt igen efter omskärelsen. Stackars, stackars flicka! Trots att förbudet mot könsstympning funnits i Sverige i över 40 år finns endast två fällande domar mot föräldrar som utsatt sina barn för detta. Katastrof.

Citat:
Han frias för två tidigare våldtäkter mot flickan då bevisningen enligt tingsrätten är för svag.

Är det för övrigt säkert för mannen att bli utvisad till Sudan då, vi är väl trots allt s.k. humanister?
Citera
2025-01-11, 15:40
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Klitoris och blygdläppar drabbas, alltså yttre delarna, i olika grad. Vid de mer radikala formerna skärs allt bort och sys ihop förutom ett minimalt hål, vilket påverkar hela underlivet, blir t.ex. svårt urinera och menstruera.

Det handlar också om att kvinnor inte ska kunna njuta av sex och onani, för då tror man att hon, som könsmogen, kommer löpa runt och idka samlag med hela byn, när hon i stället ska vänta på mannen som familjen valt ut åt henne och att hennes oskuld är intakt då hemfriden och hemgiften blir avsevärt bättre.
Citera
2025-01-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det handlar också om att kvinnor inte ska kunna njuta av sex och onani, för då tror man att hon, som könsmogen, kommer löpa runt och idka samlag med hela byn, när hon i stället ska vänta på mannen som familjen valt ut åt henne och att hennes oskuld är intakt då hemfriden och hemgiften blir avsevärt bättre.

Precis!
Citera
2025-01-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Jag trodde att de tittade, men jag hade nog fel. Angående den andra punkten, jag tror att det förekommer i Sverige, och det är väl ett lagbrott, då förväntar jag att polisen gör sitt jobb.

Ja, visst är det ett brott här i Sverige! Ett avskyvärt sådant.

Men hur ska polisen kolla upp detta? De kan ju inte gå hem till folk och be dem hissa upp kjolarna.

Dessa omskärelser sker oftast i hemmen eller av någon som tillåter det på klinik (inte så vanligt eftersom man här anser det oetiskt). Har pratat med en läkare som blivit tillfrågad om att utföra detta på klinik i Sverige men som nekat och fått 'bad standing' hos en hel släkt. För vissa kulturer är detta ett måste för att föräldrarna ska kunna gifta bort en 'ren' flicka till någon man som de valt ut till henne.

Flickor som blivit stympade följer ett risig sed som ärvs ner från äldre kvinnliga släktingar. De kommer inte bara att gå till skolsköterskan och berätta. Skolsköterskan kollar inte sådant.
Citera
2025-01-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, visst är det ett brott här i Sverige! Ett avskyvärt sådant.

Men hur ska polisen kolla upp detta? De kan ju inte gå hem till folk och be dem hissa upp kjolarn..
Då får de börja utreda det. Det är inte svårare än knark brott eller bokföringsbrott. Om det inte undersökts, så är det en tyst acceptans av brottet av Sverige. Ett löst förslag, vägra kommunalt stöd till sudanska föreningen, dra in barnbidrag, bostadsbidrag. Svenska staten har maktmedler.
Citera
2025-01-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Förlåt min okunskap men kan man ha sex med ihopsydda blygdläppar? Stackars flicka, inte "bara" blev hon våldtagen flera ggr, det måste ju gjort groteskt ont

Borde inte föräldrarna åtalas med då det är olagligt med könsstympelse? kanske gjordes i hemlandet iofs.
Hur funkar hederskulturen tro? Blir det äcklet som familjen hämnas på eller kan det vara så illa att flickan blir den som utsätts för hedersvåld?

Innan flickan kom till Sverige hade hon fått höra att vi tar invandrarnas barn, varför ens åka till Sverige om de tror på den skiten?

"Innan hon kom till Sverige hade hon hört att man här tar barnen från invandrare. Därför vågade hon först inte berätta, har hon sagt."

Hoppas flickan får den hjälp hon behöver, hon hade försökt ta självmord 2 ggr.
Arma lilla flicka

Har omskärelsen skett medans hon var boende i Sverige kan man tycka att de ska åtalas och även utvisas. Detta är en av anledningarna till att barn omhändertas. Föräldrarna är rent olämpliga till att ta hand om dem och se till barnets bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in