• 3
  • 4
2023-10-24, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IplayTheGrandTuba
Det är en god känsla, och positivt är att det ej är vanebildande, lätt att få utskrivet och billigt att rusa på.
Har det inga utsättningsbesvär alls? Brukar ju ofta heta så även när det inte stämmer med verkligheten.
Citera
2024-03-25, 10:32
Medlem
Hur funkar detta?
Citera
2024-04-02, 16:07
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linisen76
Tycker ni buspiron funkar mot ångest?
Fått uppfattningen typ att det är en ”skit-medicin” som inte alls funkar... men jag kan ha fel
Obs: inte ute efter rus eller dyl utan i medicinskt syfte mot ångest.

Jag tycker den är verkningslös mot ångest. Jag åt den när jag satt i häktet och den var mysig i en timme när den började verka för jag blev så trött att jag inte orkade tänka Men utöver den första timmen så var den var kass!
Citera
2024-12-18, 21:29
Medlem
TjackOhejs avatar
Fick en jävla massa buspiron slängd på mig av en kran när ja köpte tjo, han sa att det är rätt najs att snorta dom tillsammans med centralstimulantia.
Någon som har erfarenhet av den blandningen?
Citera
2025-01-12, 14:57
Medlem
Jag har ätit Buspiron i 4 dagar nu. Jag får hjärndimma, som en hinna till omgivningen och något ökad ångest. Äter bara Buspiron.
Ska det vara såhär när den sätts in och kan det vara övergående?
Har Gad och medelsvår depression.
Känner mig lite tveksam till Buspiron.
Citera
2025-02-02, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozzanjozze
Jag har ätit Buspiron i 4 dagar nu. Jag får hjärndimma, som en hinna till omgivningen och något ökad ångest. Äter bara Buspiron.
Ska det vara såhär när den sätts in och kan det vara övergående?
Har Gad och medelsvår depression.
Känner mig lite tveksam till Buspiron.

Jo de kan ge lite insättningsbesvär men rätt snabbt övergående och inte alls lika kraftiga som tex SSRI. Ätit Busp i omgångar under många år mot ångest av blandad sort och depression och tycker att den gett/ger bra och stabil hjälp även mot depression. Enda biverkning jag fått är typ rökhosta.
Gäller att hitta en dosering/fördelning som passar dig och att du vågar lita på den trots att den inte ger snabb hjälp för stunden så som Benzo.

Hoppas den funkar för dig!
Citera
2025-02-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete Kunst
Jo de kan ge lite insättningsbesvär men rätt snabbt övergående och inte alls lika kraftiga som tex SSRI. Ätit Busp i omgångar under många år mot ångest av blandad sort och depression och tycker att den gett/ger bra och stabil hjälp även mot depression. Enda biverkning jag fått är typ rökhosta.
Gäller att hitta en dosering/fördelning som passar dig och att du vågar lita på den trots att den inte ger snabb hjälp för stunden så som Benzo.

Hoppas den funkar för dig!

Tack för svar. Jag kunde inte fullfölja insättningen men tror snarare att det berodde på utsättningen av venlafaxin samtidigt. Jag ska nog ge buspiron ett nytt försök. Minns du om det tog lång tid innan du märkte effekt?
Citera
2025-02-07, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozzanjozze
Tack för svar. Jag kunde inte fullfölja insättningen men tror snarare att det berodde på utsättningen av venlafaxin samtidigt. Jag ska nog ge buspiron ett nytt försök. Minns du om det tog lång tid innan du märkte effekt?

Låter troligt att det beror på V och att det blev en röra av olika känslor.
2-3 veckor ish har jag för mig. Efter 3-5 månader har jag upplevt en dipp men effekten har kommit tillbaka igen. Första gången var dosen jämnt fördelad morgon-kväll vilket nog var en framgångsfaktor men nu tar jag den två gånger per dag och tycker det funkar också.

Vågar nästan lova att du kommer trivas bättre med B än V och om inte så helt ok att skälla ut mig :-)
Citera
2025-02-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete Kunst
Låter troligt att det beror på V och att det blev en röra av olika känslor.
2-3 veckor ish har jag för mig. Efter 3-5 månader har jag upplevt en dipp men effekten har kommit tillbaka igen. Första gången var dosen jämnt fördelad morgon-kväll vilket nog var en framgångsfaktor men nu tar jag den två gånger per dag och tycker det funkar också.

Vågar nästan lova att du kommer trivas bättre med B än V och om inte så helt ok att skälla ut mig :-)

Jag provar Buspiron igen nu faktiskt. Men börjar på väldigt låg dos 2,5 mg 2 gånger om dagen. Tycker att jag är piggare, lite mer energi. Dock väldigt yrslig. Upplevde du yrsel?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in